2024-02-13, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fick Pichler en känga av Helena

Snarare att hon gjorde sig själv till åtlöje, jag menar hon var 26 år vid den tiden och kunde väl tagit eget initiativ till psykolog eller liknande.
Citera
2024-02-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/veaElV/skidskytte-vm-viktor-brandt-petas-i-herrarnas-distanstavling

Ok, tack.
Citera
2024-02-13, 18:51
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Det bästa med skidskytte är att det är så himla lätt att bara LADDA OM😏 Sverige vs Norge på damstafetten, når någon den så kallad blomsterceremonin?😏
Citera
2024-02-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Kan du som är insatt utveckla varför det är ok att dra på sig en straffminut i just första skjutserien av ett distanslopp?

I en masstart är det ju en fördel eftersom en straffrunda bara tar runt 23-24 sekunder och det alltid finns ryggar att hänga på ett andra varv om man missar ett skott i första skyttet, men så är inte fallet i ett distanslopp.
Nej, jag är också bara sofftittare tyvärr. Bara en killgissning.
Hyfsat skärpt, men jag märker i idrott att vissa saker oförklarligt är bättre än andra, trots att det borde vara lika (stör mig eftersom jag vill ha logiska förklaringar på allt).

Idrott har ofta en egen logik som idrottare kan berätta mycket om, men de har svårt att förklara den.
Man måste liksom prova själv för att fullt ut fatta grejen tror jag.
Citera
2024-02-13, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Passar och passar, är fröknarna Öberg för fina för lite sämre väder och sämre sikt?

Nej men i regel känns det som svenska framfångar på skidor kommer i snabbt och hårt före. Som Frida Karlsson i Canmore senast även om det är skilda sporter. Européerna är nog helt enkelt vana vid mer blöta skid förhållanden.
Citera
2024-02-13, 19:04
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Herlig dynamisk event-tråd som handlet om presis det den skulle handle om, nemlig eventet minutt for minutt. Ble så glad for Vittozzi. Hun har jo hatt klassen , men utur med skiene litt for ofte.
Og ikke minst. Grattis til mitt andre hjemland, Värmland du sköna, som sammen med Italia, Frankrike og Tyskland, ble de overlegent beste nasjonene i dag
Citera
2024-02-13, 19:04
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nars667
En minuts tillägg för varje bom är för mycket.
En av dom dummaste reglerna inom hela sportvärlden.
30 lr 45 sekunder räcker.
Missar man första skottet så kan man lika gärna kliva av om man inte tillhör top 5 av dom snabbaste åkarna.

Detta är en orsak till att jag inte är så jätteförtjust i grenen. Skyttet har för stor betydelse. 1 minut är otroligt mycket på världsnivå.
Citera
2024-02-13, 19:08
Avstängd
Damststafettlaget:

1. Anna Magnusson
2. Linn Persson
3. Hanna Öberg
4. Elvira Öberg

Solklart stafettlag. Magnusson åkte snabbast idag. Har gjort riktigt bra första sträckor de senaste stafetterna. Bra åkform, bra med extraskott, bra hängåkare.

Persson: Säkraste skytten i laget. Inte en straffrunda sedan 2016.

Hanna: Gjorde en bra mixedstafett.

Elvira: Är tillräckligt bra för att avsluta.
Citera
2024-02-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Detta är en orsak till att jag inte är så jätteförtjust i grenen. Skyttet har för stor betydelse. 1 minut är otroligt mycket på världsnivå.

Tycker ändå det är roligt eftersom det är den enda disciplinen som väger över mot skyttedelen. Det är den äldsta och tyngsta titeln.
Citera
2024-02-13, 19:09
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Känns väl lite så här att det kanske är läge att ställa över en Öberg för att se vad som händer
Det är OS om några år, vad händer om någon av de är sjuk. Då har vi åtminstone testa en variant.
Antingen vinner vi eller så förlorar vi. Alternativt med båda systrarna kommer ändå innebära förlust så testa. Ha Stake Lukas nu ungefär..

Det finns gott om världscupstafetter att ge unga åkare chansen i och testa olika uppställningar. På mästerskapen ska man känna sig trygg med att alla uttagna har levererat i tidigare stafetter.

I år har vi dock bara rutinerade tjejer i truppen, så nu kan man helt gå på dagsform.
Citera
2024-02-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Damststafettlaget:

1. Anna Magnusson
2. Linn Persson
3. Hanna Öberg
4. Elvira Öberg

Solklart stafettlag. Magnusson åkte snabbast idag. Har gjort riktigt bra första sträckor de senaste stafetterna. Bra åkform, bra med extraskott, bra hängåkare.

Persson: Säkraste skytten i laget. Inte en straffrunda sedan 2016.

Hanna: Gjorde en bra mixedstafett.

Elvira: Är tillräckligt bra för att avsluta.

Så nu är du tillbaka på Lukas tåg att alltid ha Hanna på tredje, när Linn på tredje är bevisligen bättre?
Citera
2024-02-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Snarare att hon gjorde sig själv till åtlöje, jag menar hon var 26 år vid den tiden och kunde väl tagit eget initiativ till psykolog eller liknande.

Helena är öppen med hur det var på den tiden det tycker jag är intressant att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in