2024-02-13, 12:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det verkar som att du har svårt att acceptera fakta av någon anledning. Jag väljer att inte fortsätta denna diskussion med dig, men förstå att även enkla sanningar som 1+1 är tydliga för de flesta. Jag fick skadestånd och erkännande av att det begicks fel plus 0 Rättegångskostnader eftersom jag representerade mig själv. Staten tvingades betala mig och deras egna dyra advokatkostnader, samtidigt som de erkände sitt fel.
Jag vet inte om du ljuger eller bara minns fel, men domen är tydlig:
"Vardera parten ska stå sin rättegångskostnad."

Detta då du inte vann, utan det blev "oavgjort":
"Enligt tingsrättens mening får parterna därför anses vara ömsom vinnande och förlorande, vilket får till följd att vardera parten ska stå sin rättegångskostnad."

Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Idag bör vara sista dagen för överklagan av Siren i Malmö-fallet, är det någon som vet om de har överklagat?

Har Malmö-fallets målnummer.
Vad har GDPRWarrior för målnummer?

Men egentligen, i fallet med Ratsit, är det inte Skatteverket som också begår lagbrott av att lämna ut dessa uppgifter om en själv?

Strömmer: Risk för fler våldsdåd när utredningar blir offentliga
https://www.svd.se/a/onX4zR/gunnar-strommer-risk-for-valdsdad-nar-utredningar-blir-offentliga
Det finns inget målnummer i Malmö, då det var fråga om ett administrativt beslut, och inte en dom. Det har dock ett diarienummer, vilket är TMA 2024-56-4.
Citera
2024-02-13, 13:20
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Malmö tingsrätt: TMA 2024-56-4
Gdprwarriors mål i Attunda tingsrätt:T 3743-23
Mrkoll fallet i HD:Mål-nummer 3743-22

Umeås och hovrättens ska jag försöka hitta och läsa igenom.

Bäst att vänta till imorgon då tiden för överklagan gått ut och sen höra av sig till Malmö tingsrätt.

Egentligen har alla dessa myndigheter ett ansvar i detta då det är de som egentligen ger ut alla dessa uppgifter och är en bidragande orsak till att dessa databaser ens existerar.
Så egentligen bryter även skatteverket mot GDPR och även Europakonventionen.

Tack, ska sätta in mig i detta mer imorgon när jag har samtliga domar.
Har du alla tillgängliga dessutom i PDF?

Nice med ett litet sidoprojekt liksom.

Men om Skatteverket bryter mot GDPR och även Europakonventionen, kan man inte då stämma tingsrätterna för att ha lämnat ut domar till dessa databaser också?
Citera
2024-02-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Tack, ska sätta in mig i detta mer imorgon när jag har samtliga domar.
Har du alla tillgängliga dessutom i PDF?

Nice med ett litet sidoprojekt liksom.

Men om Skatteverket bryter mot GDPR och även Europakonventionen, kan man inte då stämma tingsrätterna för att ha lämnat ut domar till dessa databaser också?

https://easyupload.io/xy8snd
Har tyvärr inte de andra domar. Men dock inte svårt att begära ut.

Jo egentligen ligger ju problemet hos domstolarna som ger ut dessa handlingar. Så det vore rimligt att stämma dessa med. Ett förhandsavgörande som slår mot dessa sidor tror jag även kommer slå mot domstolarna som faktiskt ger ut alla dessa oerhört privata och känsliga uppgifter. Myndigheterna inkl domstolarna har ju en skyldighet att förhålla sig och ta hänsyn till EU förordningar och praxis som är lag i hela EU. Uppenbart att de brustit i det hänseendet. Det förvånar mig inte om Eu håller Sverige ansvariga.
Citera
2024-02-13, 17:40
Medlem
Ja hoppas skiten förbjuds! Lär väl göras någon gång i framtiden? Hur många är tror ni dessa sidor får finnas kvar?
Citera
2024-02-13, 17:44
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
https://easyupload.io/xy8snd
Har tyvärr inte de andra domar. Men dock inte svårt att begära ut.

Jo egentligen ligger ju problemet hos domstolarna som ger ut dessa handlingar. Så det vore rimligt att stämma dessa med. Ett förhandsavgörande som slår mot dessa sidor tror jag även kommer slå mot domstolarna som faktiskt ger ut alla dessa oerhört privata och känsliga uppgifter. Myndigheterna inkl domstolarna har ju en skyldighet att förhålla sig och ta hänsyn till EU förordningar och praxis som är lag i hela EU. Uppenbart att de brustit i det hänseendet. Det förvånar mig inte om Eu håller Sverige ansvariga.
Staten och riksdagen har skapat lagar och regler som underminerar vår personliga integritet. Trots att domstolen har insett att vissa av dessa lagar strider mot GDPR, har det saknats någon som tar steget att stämma dem. Det är där jag kommer in i bilden. Liksom fallet med Lexbase, där en stämning ledde till förändring, kan en stämning mot staten och riksdagen vara det som behövs för att driva fram förändring och stärka skyddet för vår personliga integritet och det är exakt det jag gör.
Citera
2024-02-13, 17:59
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Staten och riksdagen har skapat lagar och regler som underminerar vår personliga integritet. Trots att domstolen har insett att vissa av dessa lagar strider mot GDPR, har det saknats någon som tar steget att stämma dem. Det är där jag kommer in i bilden. Liksom fallet med Lexbase, där en stämning ledde till förändring, kan en stämning mot staten och riksdagen vara det som behövs för att driva fram förändring och stärka skyddet för vår personliga integritet och det är exakt det jag gör.
Vilket fall med Lexbase är det du tänker på, och vad för förändring ledde det till?
Citera
2024-02-13, 18:07
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vilket fall med Lexbase är det du tänker på, och vad för förändring ledde det till?
du ser ju att de vill förlikas och dessutom tagit bort mig ifrån deras sida, tycker du inte att det är en förändring?
Citera
2024-02-13, 18:17
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
du ser ju att de vill förlikas och dessutom tagit bort mig ifrån deras sida, tycker du inte att det är en förändring?
De vägrade ju ta bort dig, och du gallrades bara enligt vanlig gallringsrutin...

Domstolen avslog dessutom din begäran om att den skulle besluta om upphörande av publicering av dina uppgifter.

Målet är inte avgjort än, så det finns fortfarande potential, speciellt om de faktiskt beslutar att inhämta ett förhandsavgörande från EU-domstolen. Men hittills har tyvärr ingen faktisk förändring åstadkommits.
Citera
2024-02-13, 18:36
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
De vägrade ju ta bort dig, och du gallrades bara enligt vanlig gallringsrutin...

Domstolen avslog dessutom din begäran om att den skulle besluta om upphörande av publicering av dina uppgifter.

Målet är inte avgjort än, så det finns fortfarande potential, speciellt om de faktiskt beslutar att inhämta ett förhandsavgörande från EU-domstolen. Men hittills har tyvärr ingen faktisk förändring åstadkommits.
WOW 😂 man bruka säga man hör vad man vill höra. ✍🏾
Citera
2024-02-13, 18:42
Avslutad
Vilket skämt det här landet har blivit till. Två artiklar om samma ämne bara idag, som folk har tjatat på i flera år. Hur kan EU låta eländet pågå i så många år?

Citat:
”Stoppa missbruket av offentlighetsprincipen”

Det är orimligt att skolmaterial som prov och provsvar ska kunna begäras ut som offentlig handling. Stoppa detta missbruk av offentlighetsprincipen i kommersiellt syfte, skriver gymnasieläraren Göran Rumenius.

https://www.dn.se/insandare/stoppa-missbruket-av-offentlighetsprincipen/

Citat:
Strömmer: Risk för fler våldsdåd när utredningar blir offentliga

Gängutredningar som blir offentliga riskerar att leda till hämndaktioner. Enligt justitieminister Gunnar Strömmer (M) kan det krävas begränsningar av offentlighetsprincipen för att stävja utvecklingen. ”Det vore ansvarslöst av oss att inte överväga förändringar”, säger han.

https://www.svd.se/a/onX4zR/gunnar-strommer-risk-for-valdsdad-nar-utredningar-blir-offentliga
Citera
2024-02-13, 18:57
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Citat:
WOW 😂 man bruka säga man hör vad man vill höra. ✍🏾
Ja, precis, och det var ju det du gjorde när du sade att du fått till ändringar. Därför jag påpekade felaktigheterna i det du sade.

Om du inte håller med så kan du ju påpeka vad jag hade fel i.
Citera
2024-02-13, 19:58
Medlem
Citat:

Du gör ett oerhört bra arbete, fortsätt med det du gör!
Vilket sammanträffande att du plötsligt "gallrades" på lexbase.

Staten bryr sig inte om folket, det har vi fått bevittna. Annars hade de satt sig ner och gemensamt satt stopp för lexbase redan när den lanserades i början av 2014 - nu 10 år senare finns den fortfarande kvar och allt fler har kommit till och dessutom expanderat. Det är dags att de hålls ansvariga.

Jag hoppas fler stämmer alla som är inblandade i detta system så att pressen ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in