Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.
Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!
Alltså måste det vara fel!
Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!
Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!
Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!
Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!
—-
Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.
Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.
Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.
Meh
Jag har inte läst dessa rapporter och har ingen särskild kunskap inom ämnet, så jag är långt ifrån den rätte att kommentera och bedöma sanningshalterna i dem men... har blivit matad med dessa domedagsprofetior sen jag gick i hög mellan/högstadet för 15-20 år sen. Vi skulle inte ha nån snö, vi skulle stekas levande, polarisarna kommer vara helt bortsmälta, havet skulle svämma över ochstockholm och andra kuststäder skulle hamna under vatten permanent om ett X antal år om vi inte gjorde något NU, NU, NU!! Vill minnas att vi fick läsa mycket om Al Gores uttalanden och andra alarmister... och inget av det där har inträffat. Har därför väldigt svårt att tro på allt det här, iallafall på den nivån de snackar om. Och det blir heller inte trovärdigare av att eliten och alla höjdare som ska sätta sig ner, diskutera och komma fram till lösningar för att rädda våran framtid åker med varsin privatjet till och från dessa åååh så viktiga möten där de beslutar om att vi inte ska få använda plastsugrör, betala överpriser och skatter på plastpåsar, skatta bilister sönder och samman, hur de ska indoktrinera oss till att börja äta insekter osv osv.