2024-02-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hade tänkt vänta med att svara tills jag kommer till datorn för mer tydlighet men....

Jag tror du missförstår helt här. Det är den intellektuella nivån som är problemet.
Du tycker säkert du är jättefyndig och det får du såklart tycka, det är inte så att vi inte förstår vad du menar med dina sexuella och anala eufemismer, problemet är att det är allt du har att komma med.

Du får säkert ut något av ditt beteende annars skulle du och dina likar hålla på men läsvärdet för en normalbegåvad är lika med noll.

Förr kunde man lära sig väldigt mycket här och dessutom utvecklas.
Det var en speciell kultur med standardmemen "källa på det?" Det var fostrande och utvecklande för det räckte inte med att rapa upp en åsikt, utan folk måste argumentera sakligt för sin sak.

Du döljer din brist på argument med en massa osakligheter.

Frågan är ju är Flashback ett diskussionsforum eller en lekstuga i form av ett klotterplank.

Du har säkert rätt i att majoriteten vill ha ett klotterplank, men då tröttnar de som vill diskutera på riktigt. Wiki:

Hur Trump ser ut eller hur Stig-Britts avatar ser ut är inget argument över huvudtaget. När du försöker argumentera landar du bara på argumentationsfel som tex: (återigen wiki)

En saklig diskussion kräver att man kan lägga känslor åt sidan och fokusera på sak (inte person)
Förr när det var 50% av din typ av inlägg här gick det bra att scrolla förbi inlägg som inte tillförde ämnet något, nu är det så många sådana inlägg att verklig diskussion hindras.
Vissa inlägg stoppar upp diskussionen pga tillkortakommanden från användaren men en stor grupp gör det ju med flit för att sprida propaganda och förhindra diskussion och det är ett problem.

Vad du, jag Stig-Britt eller någon annan tycker eller känner i frågan är egalt.
Frågan är hur Flashback ser på problemet och vilken lösning man kan tänka sig.

Just nu förekommer så mycket påverkansoperationer av trollarméer att Flashback blir en plattform för vad som hotar rikets säkerhet.

Vad vet du om mina känslor?

Signalerar man inte något med sin avatar, eller är den helt betydelselös när man ska värdera en användare som klagar på forumets nivå generellt?

Kan man ha en bild på en upplåsbar realdoll och samtidigt klaga på forumets nivå, bidrar man inte själv till den nivån genom sin avatar?

Måste jag utgå ifrån att du är efterbliven och ledd av en god man i all min kommunikation med dig och alla andra på forumet, du klagar på min intelligens och förmåga, men vill samtidigt ha källor på allt jag utrycker och påstår, hur ska du ha det?

Klistra in källor på varje påstående, fy fan vad tidskrävande och onödigt.
är det inte allmänt känt att Trump är orangefärgad i ansiktet och full av sig själv, måste jag leta upp hans tweets och klistra in klipp och artiklar som täckt alla hans snedsteg de senaste åren?

Internet är fullt av Joe Biden som mumlande inte kan hålla ihop en mening och snubblar runt överallt, att kalla han dement är bara ett enklare sätt för och beskriva hans kognitiva problem.
Citera
2024-02-12, 22:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Vad vet du om mina känslor?

Signalerar man inte något med sin avatar, eller är den helt betydelselös när man ska värdera en användare som klagar på forumets nivå generellt?

Kan man ha en bild på en upplåsbar realdoll och samtidigt klaga på forumets nivå, bidrar man inte själv till den nivån genom sin avatar?

Måste jag utgå ifrån att du är efterbliven och ledd av en god man i all min kommunikation med dig och alla andra på forumet, du klagar på min intelligens och förmåga, men vill samtidigt ha källor på allt jag utrycker och påstår, hur ska du ha det?

Klistra in källor på varje påstående, fy fan vad tidskrävande och onödigt.
är det inte allmänt känt att Trump är orangefärgad i ansiktet och full av sig själv, måste jag leta upp hans tweets och klistra in klipp och artiklar som täckt alla hans snedsteg de senaste åren?

Internet är fullt av Joe Biden som mumlande inte kan hålla ihop en mening och snubblar runt överallt, att kalla han dement är bara ett enklare sätt för och beskriva hans kognitiva problem.
Ordval har olika känslofärgad valör.

Jag vill inte ha källor på "allt" dock kräver en diskussion läsförståelse vilket du saknar. Du framstår alltmer autistisk, och det säger jag inte för att racka ned på dig utan för att du hakar upp dig på fel saker och inte förstår andemeningen.
Om det är så.får man väl helt enkelt ha överseende och hitta någon annan som bättre kan hantera ämnet.

Ämnet är att de som är kapabla att diskutera ämnet tröttnar på forumet. Den tid jag har varit här har manfallet varit stort.
Stig-Britt:
Citat:
Är inte det här värt att åtminstone dra en vända internt? Forumet är som att vada genom ett träsk numer.

Frågan i OP var hur admin ser på det. Mig veterligen har han inte svarat och modsen är ovanligt tysta.
De brukar annars ha vettiga synpunkter grundade i ARGUMENT.

Har du argument emot (bortsett från att du trivs i träsket och tror alla gör det) är du välkommen annars tror jag vi slutar här.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-02-12 kl. 22:59.
Citera
2024-02-12, 22:58
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du inte vill bli kallad mobbare så sluta bete dig som en sådan. Och om du inte tål att pekas ut för det du är så kan du, tja, dra till Familjeliv. Lustigt att ditt inlägg kom nästan prick en timme efter mitt. Nästan så man kan tro att du medvetet väntade för att jag inte skulle hinna redigera min klumpiga formulering.

Men det är ju rätt talande att du konstant pratar om hur du vill förbjuda en massa människor att skriva här för att de inte lever upp till din språkliga standard, men du går fullständigt apeshit så fort du får lite tillbaka.

Är mycket hellre en posthora än en elitistisk mobbare.
Efter alla dina invektiv mot mig i denna tråd kallar du mig en mobbare?
Psykologer kallar det projektion.
Du har i inlägg efter inlägg kritiserat mig, inte mina inlägg, och inga andra användare, men mig som person, för vad du tycker och tror jag har skrivit tidigare. Det är mobbing.
Och dessutom fel, såklart.

Jag vil inte förbjuda någon att göra något, jag efterlyser dock en lägsta standard på vad som skrivs, t ex att man behärskar språket och kan uttrycka sig begripligt. Annars är det svår att diskutera. Precis som att någon som vill spela hockey måste kunna åka skridskor.
Jag förstår dock att det kan vara besvärligt att begripa. Det är ok, ibland är saker besvärliga.

Så sluta nu att skriva inlägg om dina känslor för mig.
Du kanske kan skriva i relationsforumet istället ..?
Citera
2024-02-12, 23:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du har i inlägg efter inlägg kritiserat mig, inte mina inlägg, och inga andra användare, men mig som person, för vad du tycker och tror jag har skrivit tidigare. Det är mobbing.

Jag vil inte förbjuda någon att göra något, jag efterlyser dock en lägsta standard på vad som skrivs, t ex att man behärskar språket och kan uttrycka sig begripligt. Annars är det svår att diskutera. Precis som att någon som vill spela hockey måste kunna åka skridskor.
Jag förstår dock att det kan vara besvärligt att begripa. Det är ok, ibland är saker besvärliga.

Så sluta nu att skriva inlägg om dina känslor för mig.
Du kanske kan skriva i relationsforumet istället ..?
Jag är med på lägsta standard. I nuläget är oneliners förbjudet, hur sätter vi ribban lite högre?
Är du villig att ha överseende med dyslektiker? Internetskadade som jag själv?

Kan man tänka lite i termer av kvalitet före kvantitet? Med tanke på att Flashback lever på reklamintäkter så lär väl inte det gillas.
Citera
2024-02-12, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Exakt allt jag har skrivit om dig har haft att göra med hur du skriver till andra användare. Om du hade hållit dig till att föreslå krav på språkstandard när du skriver i forumförslag hade jag inte sagt ett knyst. Eller jo, jag hade sagt emot, men jag hade inte gått på på det sättet som jag har gjort.

Det jag starkt vänder mig emot är att du konstant tar till tjuvnyp mot andra användare bara för att de inte är lika skickliga på språket som du är.

Citat:
Det är åtskilliga gånger som det enda innehållet i dina inlägg är fjantig kritik av någon liten småsak i ett i övrigt fullt begripligt (för alla andra än dig tydligen) inlägg.

Här har du för övrigt en utmärkt tråd där du kan gnälla precis hur mycket du vill (FB) Den stora tråden där vi gnäller på våra medmänniskors språkbruk

Citat:
Jag är med på lägsta standard. I nuläget är oneliners förbjudet, hur sätter vi ribban lite högre?

Kan man tänka lite i termer av kvalitet före kvantitet? Med tanke på att Flashback lever på reklamintäkter så lär väl inte det gillas.
mikaels vill i princip kölhala alla som gör allra minsta språkfel, som enstaka stavfel och särskrivningar.
Citera
2024-02-12, 23:08
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Kan man tänka lite i termer av kvalitet före kvantitet?
Slarvfel och autocorrect är en annan sak, det är inte störande språkfel, och moderna browsers löser det mesta för de dyslektiker som orkar fixa det. Det är skillnad på ett uppenbart slarvfel eller tryckfel, från folk som inte vet vad ord betyder, som inte kan skilja på de/dem (men klarar han/honom, som är samma sak) och som helt enkelt inte kan eller vill anstränga sig för att diskutera ordentligt, eller ens formulera en riktig mening.
Språket är det verktyg vi har, här, vårda det och respektera det.

Att vissa användare tycker det är 'elitistiskt' får jag leva med.
Citera
2024-02-12, 23:12
Bannlyst
Du glider nu över till personangrepp och försöker ställa psykiatriska diagnoser på mig, har du inte sjunkit själv till den nivå du säger att du hatar så mycket?

Moderatorerna raderar och delar ut varningar som aldrig förr och håller ändå en förvånansvärt bra ordning och reda på de tusentals inläggen som sker, att addera språkpolis till deras uppdrag kommer inte flyga.

Vad var det som var så bra med forumet förut, den tiden alla +1, tar hon den i 2an och annat dravel?

Du väljer ut ett enda exempel som ”källa på det” och väljer att romantisera det samtidigt som du antagligen hissar ett halvt tält, vem är egentligen på spektrat här?

Du har dessutom bara presenterat känslor du har generellt kring forumet, för att kunna argumentera med dig så måste du presentera saker du vill ska bli bättre och vad du vill ska försvinna vissa ord? Svordomar? Humor? Längden på inlägget?

Vad vill du åt?
Citera
2024-02-12, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack, jag tycker du skriver riktigt bra här. Ja, trams raderas, dock tycker jag inte det sker i tillräcklig utsträckning, och tråden är medvetet inte lagd i klagomål och kritik - jag vill mer förstå gränsdragningen man gjort och hur olika skribenter tänker kring den.

Jag håller inte med om att moderering sker hårt och aggressivt, men det är subjektivt och vi har väl olika utgångslägen helt enkelt. Du misstolkar mig om du uppfattar det som att jag vill lägga till humoristiska uttryck till trams och off topic (att skriva massa fula ord skulle jag för övrigt inte kalla för humoristiskt heller).

Jag tycker det är intressant det du skriver om att vara fyrkantig. Först och främst är det inte det jag är ute efter, men jag förstår heller inte varför det är svårt för många att göra saker med en mer seriös ansats. Alltså, jag föreställer mig att det är därför man väljer att titta på typ Paradise Hotel istället för en föreläsning i psykologi eller något, enkelt förklarat. Jag tycker det verkar vara ett genomgående fenomen att många inte klarar att göra något om det inte får vara roligt på deras villkor. För mig är det lite barnlikt på något vis och jag har svårt att relatera till det. Varför måste allting skojas till egentligen? Hur som helst tycker jag inte att man ska stängas av för att man inte är fyrkantig och torr i sitt språk, men att det betyder väl lite olika för dig och mig.
Vet inte om det är din avsikt, men du framstår som att du sitter på ganska höga hästar. Jag kan inte riktigt se några sakliga argument bakom ditt förslag, utan allt kokar mest ner till att du inte tycker att vissa sätt att uttrycka sig på är tillräckligt vuxet.

Tycker det illustreras en del av det exempel du valde också. Notera att det inte verkar vara just någon i tråden som håller med dig om det exemplet, men trots det finns det många som vill bli av med mer trams. Din hållning verkar rätt extrem.
Citera
2024-02-12, 23:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Du glider nu över till personangrepp och försöker ställa psykiatriska diagnoser på mig, har du inte sjunkit själv till den nivå du säger att du hatar så mycket?

Moderatorerna raderar och delar ut varningar som aldrig förr och håller ändå en förvånansvärt bra ordning och reda på de tusentals inläggen som sker, att addera språkpolis till deras uppdrag kommer inte flyga.

Vad var det som var så bra med forumet förut, den tiden alla +1, tar hon den i 2an och annat dravel?

Du väljer ut ett enda exempel som ”källa på det” och väljer att romantisera det samtidigt som du antagligen hissar ett halvt tält, vem är egentligen på spektrat här?

Du har dessutom bara presenterat känslor du har generellt kring forumet, för att kunna argumentera med dig så måste du presentera saker du vill ska bli bättre och vad du vill ska försvinna vissa ord? Svordomar? Humor? Längden på inlägget?

Vad vill du åt?
Ökad läsbarhet, för det krävs att användare förhåller sig i huvudsak sakligt till ämnet.
Men även till den skrivna texten och använde sig av halmdockor etc.

Ett sätt skulle ju vara att skapa ett underforum med högre krav på retorik.

Det är ganska många som hämtar information på flashback, det går inte när trådar blir fulla av trams.

Med en lekstuga och ett underforum med högre krav skulle Flashback kunna fortsätta att leva upp till sitt rykte som stället där informationen finns.
Jag har redan talat om ett underforum som laidback fast tvärtom.

Ta tråden om Tuckers intervju tex. En känslobabbeltråd i vanliga forat, sedan en mer analytisk tråd med källor där det inte räcker att sprida dynga och propaganda utan där man faktiskt behöver backa upp sina påståenden med seriösa källor och där ovidkommande kommentarer rackas ned på.

Don efter person helt enkelt.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-02-12 kl. 23:41.
Citera
2024-02-12, 23:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vet inte om det är din avsikt, men du framstår som att du sitter på ganska höga hästar. Jag kan inte riktigt se några sakliga argument bakom ditt förslag, utan allt kokar mest ner till att du inte tycker att vissa sätt att uttrycka sig på är tillräckligt vuxet.

Tycker det illustreras en del av det exempel du valde också. Notera att det inte verkar vara just någon i tråden som håller med dig om det exemplet, men trots det finns det många som vill bli av med mer trams. Din hållning verkar rätt extrem.
Och här diskuterar vi person, vad vill du ha ut av det? Känner du dig träffad eller?

Om någon har levererat på forat så är det Stig-Britt. Men det är inte vad det handlar om.

Givetvis upplevs forumet annorlunda beroende på vad man använder det till. Jag är enig med Stig-Britt i det att jag använder forumet för att lära mig saker.
När de populära trådarna spammas av AI, politiska schills och ryska, kinesiska och iranska trollfabriker samt med privat pajkastning, som du gör här så blir det tidsödande.
För tidsödande.
Citera
2024-02-12, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ökad läsbarhet, för det krävs att användare förhåller sig i huvudsak sakligt till ämnet.
Men även till den skrivna texten och använde sig av halmdockor etc.

Ett sätt skulle ju vara att skapa ett underforum med högre krav på retorik.

Det är ganska många som hämtar information på flashback, det går inte när trådar blir fulla av trams.

Med en lekstuga och ett underforum med högre krav skulle Flashback kunna fortsätta att leva upp till sitt rykte som stället där informationen finns.

Ta tråden om Tuckers intervju tex. En känslobabbeltråd i vanliga forat, sedan en mer analytisk tråd med källor där det inte räcker att sprida dynga och propaganda utan där man faktiskt behöver backa upp sina påståenden med seriösa källor och där ovidkommande kommentarer rackas ned på.

Don efter person helt enkelt.

Fast vilken värld lever du i?

Flashback har alltid beskrivits som ett svart hål i min värld där pedofiler och knarkare samlas, knappast någon motsvarighet till bra böckers lexikon och ett ställe för att hämta information, snarare något man ska vara försiktig med och vara kritisk emot.

Så det du efterfrågar är ett underforum med korrekt svenska och att man har källor?

Hur definierar man den här retoriken, och vem ska göra det? Vad bestämmer vad ett bra språk, det är väldigt svepande och flummigt.

Problemen du beskriver modereras bort redan, förr skrev alla +1 och 2:an hela tiden, så vette fan vad du drömmer om och efterfrågar, ska detta vara en kopia av Flashback med språkpoliser som synar allt mot SAOL?
Citera
2024-02-12, 23:54
Avslutad
Citat:
Och här diskuterar vi person, vad vill du ha ut av det? Känner du dig träffad eller?
Förlåt. Jag glömde lägga till "och det skriver jag inte för att racka ner på dig"

Citat:
Om någon har levererat på forat så är det Stig-Britt. Men det är inte vad det handlar om.

Givetvis upplevs forumet annorlunda beroende på vad man använder det till. Jag är enig med Stig-Britt i det att jag använder forumet för att lära mig saker.
När de populära trådarna spammas av AI, politiska schills och ryska, kinesiska och iranska trollfabriker samt med privat pajkastning, som du gör här så blir det tidsödande.
För tidsödande.
Jag är också enig i att dylikt förstör. Men jag får intrycket av att Stig-Britt vill lägga ribban avsevärt högre än så.

Tycker för övrigt också att SB brukar leverera tänkvärda inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in