Citat:
Ja jag skulle också tippa att de redan är inkopplade. Jag har läst i tråden här vad som skett och hur föräldrarna till andra barn uppfattat situationen. Det är möjligtvis något i hemförhållandena som är fel eller så är det inte det. Barnet kanske är medfött empatistört och våldsamt på något vis. Hur som helst ska inte andra barn (fler barn) behöva lida pga det. Nu har ju familjen flyttat så förhoppningsvis leder det till något bra för alla parter.
Vad fan menar du med att barn skulle ställa till det för sig själva genom att reta barn som lätt blir arga?!? Är du ett troll?
Vad fan menar du med att barn skulle ställa till det för sig själva genom att reta barn som lätt blir arga?!? Är du ett troll?
Läser du ens vad jag skriver? Barnet behöver inte vara empatistört eller ha psykosociala svårigheter (översättning; problem hemma). Barnet behöver inte heller vara utagerande i normalfallet. Men en sak som är säker är att barn är fenor på att hitta kompisar som är roliga att reta upp och få dem arga. Det är roligt att reta upp en buse i klassen bara för att se vad som ska hända härnäst. Sedan går man till mamma och pappa, eller fröken, och klagar att busen har knuffat eller slagit. Sätt dig ned, men solig dag här när det blir varmare, på en bänk vid en lekplats där barn leker, eller vid en skolgård. Det utan att vara "creepy". Observera sedan barnen och dess lekmönster. Du kommer snart att se vilket barn som är gruppens "buse" och vilka barn som är gruppens "retsticka". Kolla noga vad som händer när retstickan triggar igång busen.
Det roliga är att man kan ha en hel barngrupp med dessa "empatistörda monster" (som du och andra kallar dem) och det händer ingenting, de leker fint med varandra. Men så fort det kommer in ett barn som älskar att retas så åker det barnet ut med huvudet före (bokstavligen). Man undrar ibland varför, eller hur?