2024-02-12, 21:49
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Det här är enda anledningen till att jag inte agerat tidigare.
Men finns du redan i systemet så gör det ju inget om även en tvist kommer med.

Sen är det en stor chans att du vinner och plockas bort.
Citera
2024-02-12, 21:58
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Fuck it, det är mindre kontroversiellt att stämma Ratsit.
Nästan lite glamoröst och "nobelt" att vilja bibehålla inkomstuppgifter hemliga.

Blir lite tvärtom effekt där, signalvärdet att man har "pengar" om man då framkommer i Verifiera/Lexbase att man stämt Ratsit.
Citera
2024-02-12, 22:03
Medlem
Givet att dessa sidor numer inte kan gömma sig bakom sina "journalistiska ändamål" borde det gå att polisanmäla den ansvarige utgivaren för synnerligen grovt personuppgiftsbrott. Får man med sig rätt åklagare kommer linan löpa ut helt och hållet av sig självt.
Citera
2024-02-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Nästan lite glamoröst och "nobelt" att vilja bibehålla inkomstuppgifter hemliga.

Blir lite tvärtom effekt där, signalvärdet att man har "pengar" om man då framkommer i Verifiera/Lexbase att man stämt Ratsit.

Kör på!
De är också rätt problematiska. EU har nog synpunkter på Ratsit också.
Vindarna har vänt för dessa bolag.
Försök läs igenom Malmö, umeå samt hovrättens beslut. Finns mycket nyttigt du kan ta med dig.
Citera
2024-02-12, 22:07
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Kör på!
De är också rätt problematiska. EU har nog synpunkter på Ratsit också.
Vindarna har vänt för dessa bolag.
Försök läs igenom Malmö, umeå samt hovrättens beslut. Finns mycket nyttigt du kan ta med dig.

Just detta jag tänkte fråga.
Vad är alla målnumren för dessa domar?

Behöver ju gå igenom allt material.
GDPRWarrior, kan du bistå med att formulera en stämningsansökan korrekt?
Citera
2024-02-12, 22:08
Medlem
tram123s avatar
Citat:

Jag vill ha bort min adress m.m från dessa sidor, ratsit och birthday är de enda sidorna som inte tar bort en om man ber dom.
Citera
2024-02-12, 22:09
Medlem
Citat:

Bilagan till Malmö tingsrätt finns lite längre bak i tråden.
Umeå och hovrättens behöver vi leta rätt på om inte någon har tillgång till de och vill dela med sig här?
Citera
2024-02-12, 22:18
Avslutad
Det var någon som påstod att i utlandet kräver de också belastningsregister ifall om man flyttar utomlands.

Jag har aldrig hört någon som flyttat till något land i Europa eller utanför har behövt uppvisa sån register när de ska söka jobb eller lägenhet.

Möjligtvis några få länder är så såsom USA eller jobb i andra länder där säkerheten är hög.

Ni tror alla andra länder är så himla arbetslösa och bekymmerslösa såsom svenskar och Sverige är att de skulle sitta och snoka in folks domar för skitbrott eller blivit dömda för böter.
Citera
2024-02-12, 22:19
Bannlyst
Bra jobbat GDPRWARRIOR och alla andra som driver så hårt mot dessa vidriga parasiter. Kör på, ni har redan skadat deras affärsmodell.
Citera
2024-02-12, 22:19
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:

Hej

Jag kanske inte har nämnt det tidigare, men för närvarande driver jag två företag och 3 tvistemål själv och jag får dagligen många förfrågningar från människor som behöver hjälp med att skriva åt dem. Jag är en individ utan formell juridisk utbildning, men jag är absolut redo att erbjuda min hjälp genom mina företag. Om det behövs kan jag föra en grupptalan, men för att göra det behöver jag en lista med namn på alla som verkligen är intresserade av att stämma. Det kommer att kräva mycket arbete, men jag är helt övertygad om att jag kan lyckas med det. Självklart tar jag betalt för mitt arbete.
Citera
2024-02-12, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Hej

Jag kanske inte har nämnt det tidigare, men för närvarande driver jag två företag och jag får dagligen många förfrågningar från människor som behöver hjälp med att skriva åt dem. Jag är en individ utan formell juridisk utbildning, men jag är absolut redo att erbjuda min hjälp genom mina företag. Om det behövs kan jag föra en grupptalan, men för att göra det behöver jag en lista med namn på alla som verkligen är intresserade av att stämma. Det kommer att kräva mycket arbete, men jag är helt övertygad om att jag kan lyckas med det. Självklart tar jag betalt för mitt arbete.

Jobbar du för att stänga ner krimfup? Eller är det bara lexbase du har stämt?
Citera
2024-02-12, 22:26
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Jobbar du för att stänga ner krimfup? Eller är det bara lexbase du har stämt?
När det gäller dessa sidor har jag inlett rättsliga processer mot Lexbase och staten. De övriga har jag inte behövt stämma, de flesta har tagit bort mig från deras plattformar. Två av dem är dock fortfarande motsträviga, Trobar och Ratsit. Om jag väljer att göra det, kan jag stämma dem också, men det skulle innebära mycket arbete för mig. Därför fokuserar jag all min energi på att stämma staten för att dra in licenserna för alla företag som ägnar sig åt sådana här verksamheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in