Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Ja, det låter som en bra förklaring.
Framtiden verkar bestå av smarta städer och mer urbanisering. Men det jag uppmärksammade var att det fanns en del fina villor med runt en hektar tomt runt 3h från Sthlm med bil.
Med tanke på hur många som kan jobba till stor del hemifrån idag blir det utifrån mina premisser lite märkligt att folk betalar mer än dubbelt så mycket för ett hus som inte är lika fint och mindre tomt.
Den här mentaliteten i Sthlm att man skuldsätter sig för livet för att bo i en helt vanlig villa har jag lite svårt att smälta.
Helt klart intressant jag och många utav mina vänner jobbar helt digitalt men har ändå valt att bosätta oss i stockholm vi är dock alla uppväxta här så kanske man gör det av ren bekvämlighet.
Fördelen är dock att om du köpt en så är det alltid lätt att hyra ut i stockholm om man ej vill bo kvar och kan då använda sin bostad till något som ger bra kassaflöde.
Jag har själv en ägarlägenhet jag har hyrt ut med bra avkastning har dock flyttat in i den igen men den kommer jag aldrig sälja utan när den ej används så hyr jag ut den.