2024-02-12, 19:47
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
1) Så vitt jag förstör får han behålla riksdagsarvodet till och med 2026. Sedan ryker han oavsett vem som vinner valet. Riksdagsarvodet sägs vara 67.000 kr i månaden.

2) Han är ju från Malmö och sitter i Stockholm. Har han rätt till traktamenten?

3) Har han suttit så länge att han har rätt till riksdagspension efter 2026?

4) I vilket fall är inkomsterna så goda att det höjer hans livsinkomst och framtida pension. Det är ju goda pengar han drar in i månaden under 4 år.

Tror det är runt 74.000. Men det bästa är ju den livslånga riksdagspensionen.
Citera
2024-02-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Tror det är runt 74.000. Men det bästa är ju den livslånga riksdagspensionen.

Oj det är inga dåliga pengar. Men har man rätt till riksdagspension efter bara 4 år? Det är alldeles fel anser jag.

Men det är mitt tyckande.
Citera
2024-02-12, 19:49
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Satt och tänkte på det oxå. Frågan är vilka väljargrupper som skulle tänka sig komma tillbaka. Förhoppningsvis kan Nyans sno så många röster att S,V,C och MP förlorar nästa val.
Jag tänker istället att för många gamla trogna socialdemokrater var El-Haj/Magda droppen. Så att de kommer att rösta på SD vid nästa val..
Citera
2024-02-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Det lär ha varit Moderaternas fel, S har alltid varit strama mot sådant här
Är du ironisk?

Maggan lipade verkligen i riksdagen när hon försökte urskulda vår lilla palestinska infiltratör.

Har du missat det?
Citera
2024-02-12, 19:52
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Oj det är inga dåliga pengar. Men har man rätt till riksdagspension efter bara 4 år? Det är alldeles fel anser jag.

Det är ju det som ligger i potten om han klamrar sig kvar, två perioder är det som krävs för att kunna pensionera sig.

Detta trots att han skrivit på socialdemokratiska partiets kandidatförsäkran, där han lovar att lämna riksdagen om han lämnar partiet.
Citera
2024-02-12, 19:55
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Skiter i El-Haj. Hur fan kan vi ens ha riksdagsledamöter som inte är födda i Sverige, inte har någonting med Sverige att göra, och vars politiska intressen uppenbarligen inte har något med svenskar att göra. Äckligt hur mycket i svensk politik som kretsar kring andra länder, deras folk och deras problem.
Ja då går det fort utför när våra politiker har förstört detta land till bland dom farligaste i Europa . Det trodde man aldrig kunde hända o inte först nu vaknar dom o som vanligt vi har varit naiva .
Citera
2024-02-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Satt och tänkte på det oxå. Frågan är vilka väljargrupper som skulle tänka sig komma tillbaka. Förhoppningsvis kan Nyans sno så många röster att S,V,C och MP förlorar nästa val.
Dåndimpen, yrsel, hallucinationer?

Nyans vinna några röster?

Glöm det.
Citera
2024-02-12, 20:01
Medlem
Tror tyvärr att många kommer rösta på nyans. När jag var i vallokalen vid förra riksdagsvalet kom en turk inhaltande och ville ha nyans valsedel... och det var inte i Skåne.
Citera
2024-02-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Tyvärr har alicia66 rätt. Och du fel.

Man kan se parallellen till NATOanslutningen, processen, och (s)-kampartiet. Först blånekar man (trots invasionen av Ukraina 2014). Sen vänder man på klacken, när det börjar blåsa emot och det blir jobbigt. Kom ihåg Hultkvists/fru Anderssons… det kommer aldrig att hända med NATO…tills dagen för invasionen!
Nu har hon gråtit i riksdagen och sen vänder hon. Trots att hon är en Hamaskramare.

Man kan nog sträcka sig till att hon är en riktig förrädare, lät Ryssland hållas och propagerat för Hamas. El-Haj borde jagas ur landet tillsammans med fru Andersson.
Citera
2024-02-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Tror tyvärr att många kommer rösta på nyans. När jag var i vallokalen vid förra riksdagsvalet kom en turk inhaltande och ville ha nyans valsedel... och det var inte i Skåne.
Han vill ha socialbidrag bara.

En turk skulle rösta på en gris om det gav ekonomiska fördelar.

Så Nyans kommer dingla med guld och gröna skogar. Vilket alltid är lätt när man inte sitter vid makten.

Det är därför MP och VPK lovat så mycket. De behöver aldrig backa upp det eftersom de aldrig behöver bli synade.
Citera
2024-02-12, 20:10
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Nyans är först och främst ett Turkiskt parti. Så att det var en turk som haltade in i vallokalen säger ingenting..
Citera
2024-02-12, 20:17
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:

Nej. Är rätt säker på att det är
Minst två mandatperioder man måste sitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in