2024-02-12, 18:56
Avslutad
Ja finns det någon tillämplig anmälningsfunktion för dessa eller kan de härja fritt? Alltså skribenter som uppenbart bara vill förstöra tråden (för att ämnet inte tilltalar deras livvision) genom att uteslutande käbbla emot andra skribenter utan att tillföra något i själva diskussionen.

Det finns ett exempel på en sådan i trådarna (FB) Jag är läkare sedan 30 år - naturmedicin slår läkemedelsindustrin gällande det mesta samt (FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR , det är inga trådar jag deltar aktivt i själv men jag läser dem och stör mig som fan på en skribent som inte för diskussionen framåt utan bara ständigt motarbetar den.
Citera
2024-02-12, 19:03
Bannlyst
Du får väl anmäla inläggen och hoppas moderatorerna agerar, men deras arbetsbörda är ganska tung och det tar väl tid att agera på allt.

Testa att PMa de användare du stör dig på och se om du kan påverka, men antagligen finns det en överhängande risk för motsatt effekt då det får många att gå igång
Citera
2024-02-12, 19:06
Avstängd
Livvision?

Redan där tappade du oss.

Att ha, och att få ha olika åsikter, är det vackraste som finns.
Sedan finns du och Putin.

Not nice
Citera
2024-02-12, 19:06
Medlem
Det fria ordet brukar innebära 99,9 % skitsnack. Det är resten vi får värna om och glädjas åt!
Citera
2024-02-12, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Du får väl anmäla inläggen och hoppas moderatorerna agerar, men deras arbetsbörda är ganska tung och det tar väl tid att agera på allt.

Testa att PMa de användare du stör dig på och se om du kan påverka, men antagligen finns det en överhängande risk för motsatt effekt då det får många att gå igång

Det där är dock en person som mycket väl vet vad den sysslar med. Vid enstaka lästa meddelanden syns kanske inte personen syfte men läser man hela trådar så framgår det tydligt att personen bara vill förstöra och ta död på diskussionen. Men det är väl det ingen moderator hinner kanske, det finns såklart värre skribenter än denna.
Citera
2024-02-12, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Livvision?

Redan där tappade du oss.

Att ha, och att få ha olika åsikter, är det vackraste som finns.
Sedan finns du och Putin.

Not nice

Vilka för du talan åt mer än dig själv?

Det är lite skillnad på att ha en åsikt och att systematiskt käfta emot skribenter som för en diskussion om ämnet.

Jag menar, ex om man gillar löpning men hatar styrketräning, så finns det väl ingen rimlig godtagbar anledning att personen ska härja runt i en styrketräningstråd och övertyga andra hur tråkigt och dåligt styrketräning är?
Citera
2024-02-12, 19:22
Medlem
Det finns sådana användare i de flesta större och mer kontroversiella trådar. Det blir ofta märkligt när det enbart just i en viss tråd, men ingenstans på andra ställen i massmedia eller var som helst, vissa fakta HELT förnekas. Alltså att något som är 99% sannolikhet är på ett visst sätt, uppfattas om man läser tråden är 0% sannolikhet, just på grund av att tråden är kapad.

En del av dessa har argument, och ofta personangrepp, och det är godtagbart hur felaktiga de än är. Andra vill enbart som TS skriver obstruera, att tränga ut vettiga inlägg genom en strid ström av nonsens. Detta gör att eventuella läsare tröttnar, eftersom läsare vill läsa något läsvärt. Märkligt det där.
Citera
2024-02-12, 19:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja finns det någon tillämplig anmälningsfunktion för dessa eller kan de härja fritt? Alltså skribenter som uppenbart bara vill förstöra tråden (för att ämnet inte tilltalar deras livvision) genom att uteslutande käbbla emot andra skribenter utan att tillföra något i själva diskussionen.

Det finns ett exempel på en sådan i trådarna (FB) Jag är läkare sedan 30 år - naturmedicin slår läkemedelsindustrin gällande det mesta samt (FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR , det är inga trådar jag deltar aktivt i själv men jag läser dem och stör mig som fan på en skribent som inte för diskussionen framåt utan bara ständigt motarbetar den.

Tycker du ett inlägg är off topic så rapporterar du det för 0.03.
Citera
2024-02-12, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Jag skulle snarare påstå att det är en mix av 0.03 och 2.02. Då blir det lite svårt att få bort huvudproblemet om rapporteringsfunktionen bara leder till att enstaka inlägg tas bort.
Citera
2024-02-12, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det finns sådana användare i de flesta större och mer kontroversiella trådar. Det blir ofta märkligt när det enbart just i en viss tråd, men ingenstans på andra ställen i massmedia eller var som helst, vissa fakta HELT förnekas. Alltså att något som är 99% sannolikhet är på ett visst sätt, uppfattas om man läser tråden är 0% sannolikhet, just på grund av att tråden är kapad.

En del av dessa har argument, och ofta personangrepp, och det är godtagbart hur felaktiga de än är. Andra vill enbart som TS skriver obstruera, att tränga ut vettiga inlägg genom en strid ström av nonsens. Detta gör att eventuella läsare tröttnar, eftersom läsare vill läsa något läsvärt. Märkligt det där.

Exakt, inte nog med att de systematiskt ihärdigt försöker förvanska fakta andra kommer med, de kommer själv ibland med tvärsäkra påstående som sedan visar vara lögn. Orkar inte de genuint intresserade skribenterna stå på sig så står denna felaktiga fakta kvar som en slags sanning, för de flesta.
Citera
2024-02-12, 20:54
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det funkar när det är ett par inlägg. Inte flera hundra
Citera
2024-02-12, 22:08
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag skulle snarare påstå att det är en mix av 0.03 och 2.02. Då blir det lite svårt att få bort huvudproblemet om rapporteringsfunktionen bara leder till att enstaka inlägg tas bort.

Då rapporterar du 0.03 alternativt 0.00 och beskriver i kommentarsrutan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in