2024-02-12, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det lät så i klippet när hon pratade med Maxine om att hon ville "ha ut en av käringarna". Det lät som om hon och Maxine hade möjlighet att påverka. Men jag kan ju erkänna att jag inte riktigt har koll på upplägget för kommande vecka så kanske var det något annat än kämpeval de diskuterade.

Magnus håller en lagom låg profil för att inte uppfattas som ett allt för farligt hot. Och försöker hålla sig väl med alla och hoppas på att kunna glida med ända till finalen. Men hans lömskhet lyser igenom, när han t.ex. deltar i hånet av Jennifer och planerar att misslyckas med uppdrag. Han hade också hoppats att Maxine och Cornelia skulle tro att han var på deras sida och ge honom sina amuletter, men där räknade han fel. De märkte snabbt att han är med i Pers pakt. (Som tydligen kallas "Sekten").

Det kanske inte var första gången de snodde godis av produktionen. Det framgick ju även förra säsongen att produktionen och deltagarna ibland skojar med varandra mm. Så sådant kan ju hända. Men det förekom ju vilda spekulationer om att Tim och Fredde lyckats smuggla in stora mängder mat och liknande och det hade de tydligen inte.
Bara för att sätta det här med ”kärringar” i kontext: Martina var 6 år när Cornelia föddes. Men Cornelia ser ju sig själv som 20, så. Att Cornelia vill ha ut vissa personer innebär dock inte att hon har nåt inflytande. Vi får väl se.

Magnus spelar smart, för det är en tävling. Glöm inte det. Tycker du inte att Farmarna ska taktisera inom spelreglerna för att försöka vinna? Ska de bara gå runt och mjölka kor? Är det det Farmen går ut på?

Så vitt jag vet var Magnus helt inriktad på att samarbeta med Maxine och Cornelia. Han la ner det först efter att Maxine svek honom och gav amuletten till nån annan. Vem var ormen?

Så nu är regelbrottet reducerat till ett skoj mellan produktion och deltagare? Konstigt att J&M blev av med amuletterna. De borde ha fått extra amuletter eftersom de skojsade så bra med produktionen.

Självklart har pakten varit där förut. Lika säkert som att Arga snattarn inte åkte fast första gången. Fettot har inte tappat ett gram på Farmen. Det är inte möjligt att behålla hans kroppshydda på den kosten de har där. Tobias Johansson som var med för några år sen hade liknande kroppshydda och han gick ner säkert 15 kg. Fredde borde ha tappat synligt i vikt.
2024-02-12, 14:00
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Dagens citat: "Magnus är värsta ormen alltså" - Maxine.
Så sant som det är sagt.
Jag hejar på ”laget” som Magnus tillhör, men jag håller med om att han är en hal orm som försöker kvadrupelspela alla hela tiden. Det är förstås ett spel, men han spelar inte särskilt smart då lismandet inte går någon förbi. Han känns som en person som även privat smyger omkring till olika människor i sin perifera och omedelbara närhet och försöker skaffa sig olika fördelar. Lite Ove Sundberg, på något sätt.
2024-02-12, 14:23
Avstängd
Har tjockisen något fel på ögonen? Äcklig människa. Hoppas han skäms när han ser sig själv på TV.
2024-02-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Första säsongen av Farmen finns på tv4 play 🥰🥰🥰

Men är det verkligen hela säsongen?
Började titta men d verkade bara va återblickar.
2024-02-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu

Klart det är hela säsongen

https://www.tv4play.se/program/d0576801892460866849/farmen?season=6428e28f06638ca15e2c
2024-02-12, 15:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Det är hela säsong 1 med 51 avsnitt!

https://www.tv4play.se/program/d0576801892460866849/farmen?season=6428e28f06638ca15e2c
2024-02-12, 16:03
Medlem
Jag tror att pakten haft tillgång till mat hela tiden. Tim har sin familj och kompisar i Jönköping bara några mil bort från farmen . De har säkert varit vid farmen och rekat före inspelningen för att hitta ställen att både gömma mat och få mat levererat till.
2024-02-12, 16:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Jag tror att pakten haft tillgång till mat hela tiden. Tim har sin familj och kompisar i Jönköping bara några mil bort från farmen . De har säkert varit vid farmen och rekat före inspelningen för att hitta ställen att både gömma mat och få mat levererat till.

Långsökt teori då Tim inte visste vart han skulle vara: På Farmen eller på Torpet. Ingen av deltagarna visste vilka de var heller innan de klev in på inspelningen och om de skulle fått mat under tiden (förutom detta regelbrott som var hos filmteamets "skafferi") så skulle de i pakten - som ingen visste om från början ens skulle uppstå - ha ränt ideligen ute om nätterna. Mycket osannolikt!
2024-02-12, 16:15
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Kollar just nu på första säsongen som TV4 Play har lagt ut. Och ja...det är hela säsongen.
2024-02-12, 16:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alltså om Jennifer eller pakten åker ut så slutar jag förfan att kolla på den här skitserien. Jag gillar Jennifer. hon är fett rolig och sjuk/galen. Jag hade fan klickat med henne. Hade aldrig orkat med dom andra surgubbarna/surkärringarna.
Bra att du slutar titta på det du kallar skitserien och då slipper vi dig här också
Sjuka och galna människor som Jennifer ska inte vara med i ett program som Farmen.
Förstår att du hade klickat med henne. Ni är ju likadana.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ännu en anledning för att be för att Jennifer och/eller pakten åker ur…
Ja det skulle vara skönt att slippa dom idiotiska kommentarerna och det där lol
Citat:
Så kan ni fortsätta kolla på antikrundan alá Farmen lol. Bara gamlingar och tråkiga människor kvar där de skall vara kombaya
Citat:
Är inte detta ett underhållningsprogram? Vad är det roliga i att kolla på gamla och tråkiga människor? Kanske det är din målgrupp och du relaterar?
Tyvärr har jag en tråkig nyhet för dig. Om du överlever i orten så kommer du att bli gammal och anses som tråkig av dom yngre. Taskigt men sant!
Jag ser ingen som är gammal och tråkig på Farmen. Jag ser två kvinnor, 30 och 31 år, Cornelia och Jennifer som tycks tro att dom fortfarande är 20 och som beter sig väldigt omoget och som fuskar och stjäl.
Dom övriga beter sig moget som vuxna människor som försöker vinna spelet om en halv mille.
2024-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Långsökt teori då Tim inte visste vart han skulle vara: På Farmen eller på Torpet. Ingen av deltagarna visste vilka de var heller innan de klev in på inspelningen och om de skulle fått mat under tiden (förutom detta regelbrott som var hos filmteamets "skafferi") så skulle de i pakten - som ingen visste om från början ens skulle uppstå - ha ränt ideligen ute om nätterna. Mycket osannolikt!
Tycker verkligen inte att det är osannolikt.
2024-02-12, 16:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det är ju subjektivt vad som är roligt. Men det verkar du inte fatta.
Jennifer är inte rolig. Hon är skitjobbig.
Citat:
Jo hon är rolig pga hur galen hon är.
Jag ser inget roligt med bajsmamman Jennifer. En som gapar, mobbar, fryser ut och är genomfalsk.
Vi är rätt överens om vad vi tycker om Jennifer...
Citat:
Ursprungligen postat av CassaNoova
För mig helt sinnessjukt hur trångsynta vissa i denna tråd är när det kommer till Jennifer diskussionen. Behöver man säga mycket mer än att hon har den där ”efterbliven hora som röker camel blå, har gråa mjukis med hål i pga haschglöd, dricker powerking och pratar högt i telefon på bussen” aura? Klappmongot Ursula borde sluta runka oavbrutet till denna människa och skaffa bättre förebilder.

Herrejävlar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in