2024-02-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kan fler svenskar haft kassa skidor eller bara Calle?

Inte orimligt om Gustav hade det.
Citera
2024-02-11, 21:40
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du är på en svenskt forum
Takk for nyhetsoppdateringen
Har vært medlem her siden november 2013. Har skrevet noe over 4000 innlegg.

Men som sagt - takk for oppdateringen
Citera
2024-02-11, 21:43
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kan fler svenskar haft kassa skidor eller bara Calle?
Poromaa sa i intervju på svensk TV at han hadde veldig gode ski idag.
Intervjuet sent om igjen på NRK (sikkert fra SVT)
Citera
2024-02-11, 21:45
Medlem
Burman gör ändå rätt arr gå för det. Han kommer aldrig vinna 2 mils sällskapsresan, så helt rätt. Bra med ändå i klungan ända till slutet. Bra gjort av Wille in på upploppet oxå. Tyvärr kan han inte matcha norrmännen på upploppet. Så där finns utve klingspotentsial.
Blir lite fundersam kring Calle idag. Jag gillar Calle.. men vad tog Tour De Ski Calle vägen som kämpar även i motgång? Lapalus kräks men går i mål. Calle kunde väl oxå kämpa på sista varvet?

Jag förstår mig inte på alla norrmän.
Att Kalebo och eventuellt Golberg förlitar sig på en spurt, det kan jag köpa. Men resten? Varför kör inte Amundsen för att vinna tex? Om han nu är så jävla överlägsen i år kan man tycka att han borde försökt iaf. Bara 3 norrmäns skulle gå ihop o köra tidigare dkulle ju troligen inte Kalebp eller Golberg hänga med. Men känns som norska lagmaskinen är nöjd med att ge segern till Klaebo och kämpa om de andra platserna. Tänk om våra tjejer skulle tänkt lika. Svahn tar spurten så Karlsson och Ebba behöver inte ligga o dra.. jag förstår helt enkelt inte att man som norrmän inte vill vinna över sina lagkamrater (som är de största motståndarna).
Citera
2024-02-11, 21:49
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Varför tjatar Burman om Individuella starter hela tiden? Han är ju mycket bättre i masstart.
Hans bästa placering i år är en intervallstart
Citera
2024-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Mycket gnäll på Anger. Snubben är 21 och stor som ett hus. Klart han inte har konditionen för detta riktigt ännu. Men jävlar vilken potential han har.

Håller med. Anger har utvecklats en hel del på distans till i år. Så klart är han inte i sina bästa år än. Bättre på kortate lopp.Gillar att han kämpar på även om han blir 31a. Han har ju en U23 seger i totalen att kämpa om oxå . Tagit 2 individuella pallplatser I år så han är vår bäste på herrsidan just nu.
Citera
2024-02-11, 21:52
Medlem
Metallharrys avatar
Har vi fått någon info om vad som hände Fähndrich i damloppet?

Kul ändå att Burman testar, lite synd bara att han inte fick med sig några fler åkare. Höll ju trots allt väldigt bra hela vägen in i mål rycket till trots.
Citera
2024-02-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hans bästa placering i år är en intervallstart

Han är lätt top 10 på en längre intervall. Saknar dessa lopp så mkt. Det spelar liksom inge roll att masstarterna blivit lite längre än tidigare, d eäe totalt ointressant på herrsidan innan upploppet som 9/10 vinns av Klaebo.
Citera
2024-02-11, 21:54
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
( … )

Jag förstår mig inte på alla norrmän.
Att Kalebo och eventuellt Golberg förlitar sig på en spurt, det kan jag köpa. Men resten? Varför kör inte Amundsen för att vinna tex? Om han nu är så jävla överlägsen i år kan man tycka att han borde försökt iaf. Bara 3 norrmäns skulle gå ihop o köra tidigare dkulle ju troligen inte Kalebp eller Golberg hänga med. Men känns som norska lagmaskinen är nöjd med att ge segern till Klaebo och kämpa om de andra platserna. Tänk om våra tjejer skulle tänkt lika. Svahn tar spurten så Karlsson och Ebba behöver inte ligga o dra.. jag förstår helt enkelt inte att man som norrmän inte vill vinna över sina lagkamrater (som är de största motståndarna).
Forstår tanken din, og at det kan se slik ut.

Men tror realiteten er at alle de andre nordmennene har konkurrert og trent med Klæbo så lenge, og har blitt slått så regelmessig, at de subjektivt vet (mener å vite) at de IKKE kan slå Klæbo.

Men dette blir jo også en selvoppfyllende profeti.
Golberg har nå nylig staket ned Klæbo to ganger på oppløpet i viktige konkurranser.
Så det ER mulig å slå Klæbo.
Citera
2024-02-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Forstår tanken din, og at det kan se slik ut.

Men tror realiteten er at alle de andre nordmennene har konkurrert og trent med Klæbo så lenge, og har blitt slått så regelmessig, at de subjektivt vet (mener å vite) at de IKKE kan slå Klæbo.

Men dette blir jo også en selvoppfyllende profeti.
Golberg har nå nylig staket ned Klæbo to ganger på oppløpet i viktige konkurranser.
Så det ER mulig å slå Klæbo.

Jag menar att om man inte är villig att försöka vinna, varför ens ställa upp? Är det kul för tex Amundsen att vinna allt till Klaebo är tillbaka efter sjukdom och sen komma på 5-10 plats eftersom man inte ens tog chansen?
Citera
2024-02-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det gör vi väl alla i den här tråden med?
Han tycker väl det är roligare och/eller som han sa ”det är för lite variation med alla masstarter”

Jo alltså burman har inte kapaciteten för inviduell start. Han är lätt i kroppen och går starkt uppför och fpr fördelar utför i masstart. Det ger han topp 10 placeringar men saknar spurt. En Anders Södergren light
Citera
2024-02-11, 22:01
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Har vi fått någon info om vad som hände Fähndrich i damloppet?

Kul ändå att Burman testar, lite synd bara att han inte fick med sig några fler åkare. Höll ju trots allt väldigt bra hela vägen in i mål rycket till trots.
Ad Fahndrich fant jeg denne (sveitsisk nettsted, på tysk):

https://www.srf.ch/sport/mehr-sport/langlauf/langlauf-20-km-massenstart-faehndrich-muss-aufgeben-schweizer-chancenlos

Kort fortalt:
Hun møtte veggen.
Kan bli mer brutalt å møte veggen på 1500 meter enn i lavlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in