Jag har börjat detta inlägget med förklaringar av två stycken Grékiska ord enligt nedan sett.
Det Grékiska ordet Erýthros med betydelsen färgen
[ Röd ] och, Kýtos med betydelsen
[ Kammare ] samt i detta fallet med betydelsen
[ Cell-Kammare så som Cell-kropp ] Ordet Kýtos är Latiníserat till Cýtos.
Koncentrationen av Hem-o-Globín mäts och kontrolleras med hjälp av ett ( Hb )
Människokroppens blod består bland annat av så kallade Erýthro-Cýt-er, det vill säga, Röda Blodkroppar vilka innehåller ett proteín som kallas för Hem-o-Globín och som förkortas [ Hb ] 🔴🔴🔴🔴🔴
Sagt med anledning av att du som individ är av Génus Mascúlinum så skall du normalt ha ett Hem-Globín-Värde som varierar från 130 g/L och upp till maximalt 170 g/L.
Enligt ovan skrivet, så har du tidigare berättat i IBS-Tråden, att vid det aktuella provtagnings-tillfället, så hade du uppvisat ett Hem-o-Globín-Värde på 145 g/L vilket har deklarerat att du uppvisat ett mycket bra Hem-o-Globín-Värde i dina kropps-cirkulerande Röda Blodkroppar.
Anledningen till frågan som tidigare av mig framförts i IBS-Tråden beträffande ditt Hem-o-Globín-Värde var som du nu redan känner till, att jag ville få reda på om du tidigare uppvisat en blodbrist, det vill säga, en Anemí.
Extra tillägg: Du sover från 6 timmar, och i bland upp till hela 9 timmar per natt, och detta gör du, trots dina Mag- och Tarm-besvär samt att du tidigare uppvisat ett mycket bra Hem-o-Globín-värde och tillika sagt, så har du tidigare också uppvisat ett F-Kal-Protektín som inte varit positivt och därtill vill jag få sagt ...
att jag anser, att det inte handlar om någon allvarlig Mag- och Tarm-sjukdom för din del som individ ... förutom att du vid två, av tre tidigare Avföringsprovs-tillfällen uppvisat Ókult Blod i dina då, tagna Faeces-prover.
Enligt det ovan skrivna, så kan dina två tidigare tagna Faeces-prover och som då uppvisat Ókult Blod faktiskt ha en helt annan orsak och förklaring än att det nödvändigtvis måste handla om en inre blödning inom din Mag- och Tarm-kanal ...
som till exempel: Ett Úlcus Ventriculí, det vill säga, ett sår någonstans inom och på Magsäcken:s ytliga Mucósa eller, ett Úlcus Duodení, det vill säga, ett sår någonstans inom och på Tolvfingertarmen:s ytliga Mucósa, eller, att de skulle handla om en Tumör som finns någonstans i den övre regionen inom Mag- och Tarm-kanalen.
Jag återkommer senare till IBS-tråden beträffande att du tidigare uppvisat Ókult Blod i två av dina då tre tagna Faeces-prover och berättar då för dig om vad jag tror att det har berott på.
Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 13:36.
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 13:36.