2024-02-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Det gäller alltså endast när det är feminina synpunkter som gör att tillrättavisande leder till suicidala tankar? Inte maskulina?

Kan du förklara hur barnet vet ifall det är feminina eller maskulina sociala rörelser som de senaste århundradena utvecklats för att den vuxna tillrättavisar just de barnet för just den saken?

Barnet vet ingenting om det. Men effekterna på barnet beror på värderingarna som styr auktoriteten. En auktoritet som värderar samarbete och empati kommer demonisera barnet som inte visar tendensen för det. Det barnet kommer i sin tur hamna i psykologisk strid med instinkterna som ger upphov till trots och kamp. Samhället kommer i stort få en brist på individer som har instinkten för kamp, trots och tuffhet.
Citera
2024-02-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är väl det de ska vara enligt dig? Den starka rätt ska ju gälla enligt dig. Den grisigaste grisen ska styra över de andra.

"grisig gris" är sån uppenbar svartmålning att till och med du måste inse att det är feminiserat och hopkokt alltihop, förmodligen för det evolutionära syftet att rensa ut de män som har svagheten att de har ett samvete. De som har ett samvete kommer ta till sig din förolämpning, de andra kommer bara våldta er och skratta.

Men för att adressera punkten mer direkt: den starkes rätt gäller även när den feminina för tillfället har makten. Den gäller bara på ett större plan. Förut gällde kampen mellan feminint och maskulint internt i samhället. Nu har vi sedan länge blivit besegrade av den feminina kraften internt, så nu gäller den istället mellan nationer. Bara för att feminina kraften vann internt så betyder det inte att den vinner mot andra nationer och generationer. USA misslyckades i hela mellanöstern, de länderna är nu mer maskulina än någonsin. Ryssland är nog lika maskulint som alltid.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2024-02-11 kl. 18:32.
Citera
2024-02-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
"grisig gris" är sån uppenbar svartmålning att till och med du måste inse att det är feminiserat och hopkokt alltihop, förmodligen för det evolutionära syftet att rensa ut de män som har svagheten att de har ett samvete. De som har ett samvete kommer ta till sig din förolämpning, de andra kommer bara våldta er och skratta.

De svaga kommer bli ihjälslagna av de starka. Det är det samhället du vill ha.
Citera
2024-02-11, 18:32
Medlem
Citat:
Barnet vet ingenting om det. Men effekterna på barnet beror på värderingarna som styr auktoriteten. En auktoritet som värderar samarbete och empati kommer demonisera barnet som inte visar tendensen för det. Det barnet kommer i sin tur hamna i psykologisk strid med instinkterna som ger upphov till trots och kamp. Samhället kommer i stort få en brist på individer som har instinkten för kamp, trots och tuffhet.

Så samarbete och empati är roten i den feminina kampen och en nymodighet som gör att dagens män blir svaga?

Och i ditt ultimata samhälle ska vi bli empatilösa och inte samarbeta?
Citera
2024-02-11, 18:34
Medlem
Citat:
Så samarbete och empati är roten i den feminina kampen och en nymodighet som gör att dagens män blir svaga?

Och i ditt ultimata samhälle ska vi bli empatilösa och inte samarbeta?

Annars tar män livet av sig ja.
Citera
2024-02-11, 18:34
Medlem
Citat:
De svaga kommer bli ihjälslagna av de starka. Det är det samhället du vill ha.

Jag och mina jämlikar känner mig just nu ihjälslagna, eller snarare helt utsugna, av de starka feministerna. Feminism är vår statsideologi. Förnekar du min beskrivning? Är inte det just vad "den starke" skulle göra? Alltså kan vi dra slutsatsen att även du vill ha ett sådant samhälle, du anser bara att "feministen" ska vara den starke, och "den upprikte, enkla, ärlige maskulina barbaren" är den svage. Skicka gärna ut en dödspatrull och gör slut på mitt lidande.
Citera
2024-02-11, 18:37
Medlem
Citat:
Annars tar män livet av sig ja.

De flesta män jag känner kan ta en hel del kritik utan att bli suicida. Det är synd att TS har en bild av män och pojkar som ett så svagt och ömtåligt släkte
Citera
2024-02-11, 18:41
Medlem
Citat:
Jag och mina jämlikar känner mig just nu ihjälslagna, eller snarare helt utsugna, av de starka feministerna. Feminism är vår statsideologi. Förnekar du min beskrivning? Är inte det just vad "den starke" skulle göra? Alltså kan vi dra slutsatsen att även du vill ha ett sådant samhälle, du anser bara att "feministen" ska vara den starke, och "den upprikte, enkla, ärlige maskulina barbaren" är den svage. Skicka gärna ut en dödspatrull och gör slut på mitt lidande.

Låter inte som att du mår toppen. Låter som att du har vissa demoner från din barndom som kan behöva bearbetas. Gör oss alla en tjänst och gör de istället för att sprida denna stundtals obegripliga dyngan på forum.
Citera
2024-02-11, 18:41
Medlem
Citat:
De flesta män jag känner kan ta en hel del kritik utan att bli suicida. Det är synd att TS har en bild av män och pojkar som ett så svagt och ömtåligt släkte

Resultatet av egalitäras/feministers politik är att maskulina män tar livet av sig ja. Sen kommer inte alla dödsfall rapporteras som självmord. Att supa sig full, att förlora sig i World Of Warcraft, att runka sig till döds är alla inofficiella sätt att begå självmord.
Citera
2024-02-11, 18:42
Medlem
Citat:
Låter inte som att du mår toppen. Låter som att du har vissa demoner från din barndom som kan behöva bearbetas. Gör oss alla en tjänst och gör de istället för att sprida denna stundtals obegripliga dyngan på forum.

Ironiskt nog så har just ni feminister i alla tider sagt att just denna typen av härskarteknik är ett instrument för de mäktiga mot de svaga. Att säga att någon är galen eller psykiskt sjuk istället för att bemöta sakargument.
Citera
2024-02-11, 18:45
Medlem
Citat:
Resultatet av egalitäras/feministers politik är att maskulina män tar livet av sig ja. Sen kommer inte alla dödsfall rapporteras som självmord. Att supa sig full, att förlora sig i World Of Warcraft, att runka sig till döds är alla inofficiella sätt att begå självmord.

Att män spelar TV-spel och runkar är alltså feministernas fel?

Vad mer kan vi skylla på feministerna?

Klimatet? Inflationen? Mitt lokala Ica har inte längre den bästa glassorten?

Eller jag kanske blandar ihop de, var de bögarnas fel?
Citera
2024-02-11, 18:46
Medlem
Citat:
Att män spelar TV-spel och runkar är alltså feministernas fel?

Vad mer kan vi skylla på feministerna?

Klimatet? Inflationen? Mitt lokala Ica har inte längre den bästa glassorten?

Eller jag kanske blandar ihop de, var de bögarnas fel?

Att spela är en verklighetsflykt. Man flyr verkligheten när ens sinne är oroat. Man blir oroad av skam och skuld. Feminina värderingar ger upphov till skam och skuld då de värderar saker som kräver skam och skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in