2024-02-11, 13:28
Medlem
Stog inte Fredrik och kissade öppet ? Det fick man väl inte nått annat år har jag för mig ? Hehe
Senast redigerad av troligengud 2024-02-11 kl. 13:34.
2024-02-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Sist ja kollade så verkade Maxine vara etnisk svensk
Jaså, hur kollade du detta? Har någon hävdat något annat?
2024-02-11, 13:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jo de gjorde det eller så kan du inte läsa

Jag läste mer noggrant nu - du har rätt. Illa skrivet för regelbrott har ju inte smack med etnicitet att göra utan om moral och snarare/mer om bristen och avsaknad av moral - vilket har med uppfostran att göra.
2024-02-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag läste mer noggrant nu - du har rätt. Illa skrivet för regelbrott har ju inte smack med etnicitet att göra utan om moral.
Etnicitet har med castingen till programmet att göra, eller tror du att deltagarnas sammansättning är en ren slump? Därmed ingenting sagt om Maxines bakgrund. Bara att mångfalden skulle försvinna om ortengänget diskvalificerades. Det skulle den även göra om endast de två ertappade fick det enda rimliga straffet.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-02-11 kl. 13:38.
2024-02-11, 13:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Etnicitet har med castingen till programmet att göra, eller tror du att deltagarnas sammansättning är en ren slump?

Castingen är ju så att det ska spegla samhällets olika människor - ja. Men att etnicitet skulle ha att göra med vilka som begår ett regelbrott har inte med etnicitet att göra utan om vilken moral man har och moral eller avsaknad av moral (i handlingar man gör) har med uppfostran att göra.
2024-02-11, 13:42
Medlem
Citat:
Castingen är ju så att det ska spegla samhällets olika människor - ja. Men att etnicitet skulle ha att göra med vilka som begår ett regelbrott har inte med etnicitet att göra utan om vilken moral man har och moral eller avsaknad av moral (i handlingar man gör) har med uppfostran att göra.
Har jag hävdat att regelbrottet har med etnicitet att göra? Du får gärna förklara hur i så fall? Påstår du att diskning av de skyldiga inte skulle leda till att endast etniska svenskar skulle bli kvar?
2024-02-11, 13:58
Medlem
Citat:
Etnicitet har med castingen till programmet att göra, eller tror du att deltagarnas sammansättning är en ren slump? Därmed ingenting sagt om Maxines bakgrund. Bara att mångfalden skulle försvinna om ortengänget diskvalificerades. Det skulle den även göra om endast de två ertappade fick det enda rimliga straffet.
Snälla den enda invandraren i programmet var typ jennifer. Du har flera vita att kolla på. Du går inte miste om något
2024-02-11, 14:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Har jag hävdat att regelbrottet har med etnicitet att göra? Du får gärna förklara hur i så fall? Påstår du att diskning av de skyldiga inte skulle leda till att endast etniska svenskar skulle bli kvar?

Citat:
Maxine och J-lo har funnit varandra på en extremt konstruktiv och givande nivå. I en normal tävling borde de ha blivit hemskickade. Eftersom produktionen har valt ut deltagare med uppenbara begåvningshandikapp så måste de låta fuskarna vara kvar. Annars faller kvoteringen och kvar blir endast etniska svenskar. Så man drar ett streck och flyttar målburen.

Farmen har blivit en mix av Bäst i test och Är du smartare än en femteklassare.

Du gör kopplingar till etnicitet i inlägget att man som produktion inte diskar t ex Jennifer för då skulle det endast bli etniska svenskar kvar. Jag tycker du är inne på fel spår i dina slutsatser av orsaken till varför de inte diskar de som har gjort regelbrottet och ändå konstigare blir det då vi inte alls vet egentligen vare sig Jennifers eller Maxines etnicitet och att regelbrottet är gjort för att de inte har moral helt enkelt och inget annat.
2024-02-11, 14:04
Medlem
Citat:
Snälla den enda invandraren i programmet var typ jennifer. Du har flera vita att kolla på. Du går inte miste om något
Jag hade gärna gått miste om att se fuskarnas vidare deltagande i programmet. Det är ett hån mot tidigare deltagare som har blivit hemskickade. Jag hävdar fortfarande att anledningen till att produktionen väljer att se mellan fingrarna i detta fall beror på att man vill ha kvar sin planerade mångfald. Så man sänker sig till ren enfald i stället. Det är en tragisk utveckling. Vad ska man ha kvar för regler och straff om detta får passera med en ynklig symbolhandling.
2024-02-11, 14:11
Medlem
Citat:
Citat:
Maxine och J-lo har funnit varandra på en extremt konstruktiv och givande nivå. I en normal tävling borde de ha blivit hemskickade. Eftersom produktionen har valt ut deltagare med uppenbara begåvningshandikapp så måste de låta fuskarna vara kvar. Annars faller kvoteringen och kvar blir endast etniska svenskar. Så man drar ett streck och flyttar målburen.

Du gör kopplingar till etnicitet i inlägget att man som produktion inte diskar t ex Jennifer för då skulle det endast bli etniska svenskar kvar. Jag tycker du är inne på fel spår i dina slutsatser av orsaken till varför de inte diskar de som har gjort regelbrottet och ändå konstigare blir det då vi inte alls vet egentligen vare sig Jennifers eller Maxines etnicitet och att regelbrottet är gjort för att de inte har moral helt enkelt och inget annat.
Det är ganska långt ifrån ditt påstående att jag har skrivit att regelbrottet berodde på etnicitet, eller hur? Det var en ganska grov anklagelse helt utan grund. Att du sedan slingrar dig i stället för att erkänna att du hade fel hedrar dig inte nämnvärt.

Du får gärna lägga fram dina egna teorier om vad produktionen gör eller inte gör, men jag betackar mig för dina påhittade anklagelser.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-02-11 kl. 14:13.
2024-02-11, 14:45
Medlem
Jag förstår att det måste kännas bittert när ens idoler faller ner från piedestalen och visar sig vara enfaldiga fuskare och fifflare. De har svikit allas förtroende och visat att de saknar både moral och heder. Det väcker säkert en hel del ilska även hos övriga tittare. Men försök att inte låta det gå ut över omgivningen.

Citat:
På något sätt så anser jag att Jennifer och Maxine att vara ärliga och genuina människor. Dom står för det dom säger.
2024-02-11, 14:51
Medlem
JabbatheSkurt1312s avatar
Citat:

Haha du mår ju inte bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in