Citat:
Ursprungligen postat av
Hajlajf
Folk efterfrågar nattklubbar nattklubbar i Sthlm.
Jag tänker inte ge mig in i invandrardebtten eller hur det var på 80talet eftersom jag är inte gammal nog för att kunna jämföra.
Mycket av tråden andas "det bättre förr" och ger en skarp känsla av att det endast är ett gäng stofiler som inte har någon som helst koll på vad ungdomar gör idag. Bara användade av ord som 'discotek' får mig att cringea. Det heter nattklubb idag. Gå ut en natt i stan är ni döva och blind? Vad tror ni folk står i kö för att komma in. Hör ni inte musiken överallt. Ser ni inte människorna?
Om ni inte kan hitta nattklubbarna själva så ska jag peka i rätt riktning;
Berns, Le, Neu, Kvarteret, Slakthuset spelar mycket elektronisk och house.
Södra teatern med mosebackterassen är helt galen sommartid- mest hiphop.
Cafe Opera - all möjlig musik, ofta världkända artister.
Debaser, Kollektivet Livet bar och Scen, Trädgården, Underbron, East - blandad musik och mycket folk
VIDA, OXiD, musikaliska kvarteret, Rose/Fou club, Spy Bar och Gold Hits - i mina ögon skitställen men de drar sitt klientel.
Finns även några mer ställen för mer specifikt klientel (där säkert några av er passar bättre in)
Patricia, Club back door - bögklubb 😜
Fasching -Jazzklubb
Jag tänker inte ens nämna alla undergrounds-raves och svartklubbae som anordnas men det finns talrika sådana också.
Med andra ord. Ni är dinosaurier.
Det ser mycket ut i inlägget med de där ställena du nämner. Och exakt dessa nämns också om man googlar på vad det finns för nattklubbar i Stockholm. Men detta är en fis i rymden med hur många ställen det fanns förr. Och som du ser är ställena i hög grad koncentrerade kring Stureplan.
Fråga valfri taxi-chaufför. Utelivet är DÖTT i Stockholm på fredag, lördagar.
Inga körningar.
Inget busliv.
Men typ varje dag skjuter folk ihjäl varandra istället. Detta vill jag dock inte kalla för busliv. Det är deprimerande terror, som folk ägnar sig åt för att de dövar sig med droger.
Klart det är svårt att festa på ett glatt sätt, när detta dragit ner Sverige?
Förr gick alla ut fredag, lördag och onsdagar.
Endast konstiga incels satt hemma.
Det var skämmigt med nätdejting.
Det är iofs bra att unga dricker mindre alkohol, för det har blivit så liberalt med droger hos många, så kombon skulle inte alls vara bra med supande.
Men samtidigt trist att det utbud som finns kvar är så enhetligt trist, och utbudet som finns är starkt fokuserat kring Stureplan, och sen house och tekno, rejv, lite multikulti kring Slakthusområdet och andra ställen som återkommit och som du radar upp även på nytt i ditt inlägg.
Du är till och med känslig för att det kallas diskotek.
Det heter kluuuubbb.
Det säger allt.
Alltså till och med på 80-talet spelades även house på ställena. Men utbudet var varierat.
Man kunde jazza loss i Travoltastil på dansgolvet, kombinerat gå in i dimman för tekno som kom redan då.
Ååååh, vad mossigt det låter för dig.
Du tycker det låter urtöntigt.
Du vill ju bara ha elektrifierad house och syntetisk musik.
Och det räcker för dig med att underground-rörelsen härskar över de få nattklubbar som finns.
Nej, jag förstår att du inte behöver något annat och är mer död än levande.
Du vet ju inget annat.