2024-02-11, 11:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han kan få övervakade umgängen också för att säkerställa L inte är i närheten. Han har flertal gånger visat hur han medvetet och aktivt sätter barnet i osäkra och otrygga situationer, så det kan absolut vara ett alternativ att han inte få vara ensam med barnet. Hade jag varit förälder hade jag krävt det om ett umgänge ska finnas.
Problemet är ju att man ska kunna bevisa det.
Just nu pågår utredning av Chrippas misshandel av Linnea, och Linneas misshandel av lilla C. Men visar utredningarna att det inte finns bevis för att våld förekommit så finns det inge bevis för att han sätter henne i en osäker och otrygg miljö.
Det finns dock bevis att Julia satt lilla C i en osäker och otrygg miljö tidigare (hennes våldsamma ex)
Citera
2024-02-11, 11:37
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Han kan få övervakade umgängen också för att säkerställa L inte är i närheten. Han har flertal gånger visat hur han medvetet och aktivt sätter barnet i osäkra och otrygga situationer, så det kan absolut vara ett alternativ att han inte få vara ensam med barnet. Hade jag varit förälder hade jag krävt det om ett umgänge ska finnas.

Ja något sånt blir det! Han lär inte få samma ” fria ” tillgång till Chloe om Julia drar igång en vårdnadstvist.

Men Chloe kommer få sin bas i Karlskoga, och Chrippa kommer få varannan helg. Sen vad o hur han gör med det vet jag inte. Men han kommer inte kunna leva som han gjort innan med Chloe iallafall.
Citera
2024-02-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Just nu pågår utredning av Chrippas misshandel av Linnea, och Linneas misshandel av lilla C. Men visar utredningarna att det inte finns bevis för att våld förekommit så finns det inge bevis för att han sätter henne i en osäker och otrygg miljö.
Det finns dock bevis att Julia satt lilla C i en osäker och otrygg miljö tidigare (hennes våldsamma ex)

Dock enligt Julia så var han aldrig våldsam inför Chloe då Chloe kom hem och berättade saker för dom om chrippa/Linnea.

Så om det stämmer så är det inget Chloe har bevittnat. Vilket fall så var Julia ett offer där och tog sig ut.

Chrippa sprang tillbaka med öppna armar i något han vid flertalet tillfällen sagt är en olämplig person för Chloe att vistas vid.

Svårt att få in det eller?
Citera
2024-02-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja med rätt ombud och lite mer fakta än det som finns ute så har hon helt klart stora chanser även om det är väldigt svårt

Folk tror att det som är läckt är bara det som finns. Såklart så finns det mycket mer som inte är läckt.

Tror det vi får se är bara toppen av isberget.
Citera
2024-02-11, 11:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jocke kanske kan hjälpa till med ett juridiskt ombud för Julia.
Absolut. Men det är bevisen som är problemet.
Dem behöver att chrippa döms för misshandel av Linnea, eller Linnea döms för misshandel av lilla C för att ha tydliga bevis.
Annars har dem ord mot ord, eller gamla saker som dem inte kan bevisa fortfarande pågår.
Chrippa har nog även skit att kasta tillbaka på Julia

Och troligen kommer dem posta om detta offentligt vilken kommer göra att båda kanske ses som olämpliga föräldrar...
Citera
2024-02-11, 11:45
Medlem
Kommer bli mer drama nu när han lägger upp att han ska hämta hem lillen. Är det kidnappningsförsök på g mån tro?
Det kommer bli ännu mer drama nu, vänta bara.
Citera
2024-02-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Det är sant, det visar enbart då att Chrippa hittat på allt.
Citera
2024-02-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja något sånt blir det! Han lär inte få samma ” fria ” tillgång till Chloe om Julia drar igång en vårdnadstvist.

Men Chloe kommer få sin bas i Karlskoga, och Chrippa kommer få varannan helg. Sen vad o hur han gör med det vet jag inte. Men han kommer inte kunna leva som han gjort innan med Chloe iallafall.

Han kommer strula till det rejält ännu mer med barnet, när han använder henne som an accessoar som han kan göra vad han vill med.
Kommer sluta illa.
Citera
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Kommer bli mer drama nu när han lägger upp att han ska hämta hem lillen. Är det kidnappningsförsök på g mån tro?

Att han ens får ” plocka hem henne ” efter att socialen och polisen varit där och tagit Chloe från honom. Så enkelt är det inte när dom är inblandade. Isåfall är det bara för Julia att ringa soc igen och sen polisen
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Dock enligt Julia så var han aldrig våldsam inför Chloe då Chloe kom hem och berättade saker för dom om chrippa/Linnea.

Så om det stämmer så är det inget Chloe har bevittnat. Vilket fall så var Julia ett offer där och tog sig ut.

Chrippa sprang tillbaka med öppna armar i något han vid flertalet tillfällen sagt är en olämplig person för Chloe att vistas vid.

Svårt att få in det eller?
Trots det har dem visat upp sms där Julia i panik kontaktar Jocke för att han är våldsam emot henne när lilla C är där.

Julia var absolut ett offer. Men fortfarande en otrygg miljö för lilla C.

Jag tror DU har svårt att få in det. Vad DU eller JAG tycker är totalt orelevant, det jag diskuterar är att dem måste kunna bevisa saker för att kunna få ensam vårdnad. Vilket kan bli svårt. Fattar du?
Citera
2024-02-11, 11:48
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

De lever ju på detta !
Glöm ej det

De skapar ju drama för tjäna pengar

Folk är besatta i drama

Problemet e ju folk som delar deras skit
Ser ingen skiten så försvinner de ju från internet
Citera
2024-02-11, 11:50
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:

Helt sjukt… vad får honom att tro att han ensam kan bestämma att barnet ska till honom? En sån idiot!

https://postimg.cc/DJ0PJS7H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in