2024-02-11, 10:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Åklagare driver bara förtalsmål vid speciella omständigheter. Tex att det finns ett stort allmänintresse.
Förtal faller inte under allmänt åtal.

Det kan falla under allmänt åtal. Beror på omständigheterna och ifall det anses varas grovt.

Jag måste säga att sälengäddan har varit fantastisk att följa på facebook. Hur man i realtid har kunnat följa när han ändrat i inställningar och hur paniken stegrat sig hos honom. Nu verkar han fått ordning på inställningarna och i all hast slängde han ur sig en krigsrapport för att någon minut senare dra upp något case om sexuella trakasserier.

Sådant här förgyller verkligen morgonkaffet. Nästan så jag blir sugen på ringa upp min gamla hascharab och köpa en bit för att rida vidare på vågen.
Citera
2024-02-11, 10:27
Medlem
DouglasFeldmans avatar
#367 Han verkar ha lyckats ta ner sin Facebook nu.
Citera
2024-02-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasFeldman
Nej.
Citera
2024-02-11, 10:36
Medlem
whataboutisms avatar
Citat:
Icke, den ligger fortfarande publikt tillgänglig och syrliga kommentarer skrivs fortfarande på en del av hans äldre inlägg 😏
Citera
2024-02-11, 10:39
Två av gäddorna fyller år idag, gratulerar!

Pillesnoppgäddan (Napp #142) Ekeby

Förnamn 1: Samma som hockeyikonen ”Mr Magic”, född Nilsson.
Förnamn 2: Samma som hockeyikonen Salming.
Förnamn 3: Samma som höjdhoppare Sjöberg.
Efternamn: Samma som hockeyspelaren Anton född 1 mars 1993 och som spelar för Timrå IK men också har spelat för Rockford Icehogs.

Patrik Glad (som han kallar sig i chatten) är tråkig dussingädda, men alla gäddor bör uppmärksammas.

Han skriver först att han vill mysa, senare i chatten blir det mer explicit med våta musar, sprut och knull. Apajäveln som håller för ögonen dyker upp någon gång och han skriver att han känner sig pirrig. Detta varvas med tråkig information om hans transportjobb.

Han drar perversa rövarhistorier:
"Hon som är 16 vi knulla och kompisens dotter gned på mig och sen låg vi bredvid varandra och hon runka mig och jag pulla henne"
Han skriver mer (vad jag antar är) fantasier om vad han gjort med kompisens fjortisdotter. Undrar om hans polare läst chatten?

Första gången de ska träffas råkar han få punktering och kan inte hämta 13-åringen så hon får ta tåget hem igen. Nästa gång blir han spysjuk så då funkar det inte heller. En annan gång ska han jobba. När de till slut lyckas styra upp en date så kör han rätt och slätt iväg när Dumpen uppenbarar sig. Grattis på 41-årsdagen!

Fluff (Napp #316) Uppsala

Förnamn: Finns i chatten
Efternamn: Hub + motsatsen till upp

Den andra gäddan bjuder i motsats till "Patrik Glad" på härlig underhållning med sina gröna spaghettimopp-kalsonger. För att hetsa upp tjejen skickar gäddan en video där han har de ludna fillingarna på sig. Han visar sin håriga kagge och gnider sig på kuken samt området pungen/röven.

I videon sitter han i bilen och ser olycklig ut. Han skulle kunna ha kört därifrån men stannar av någon konstig orsak kvar och svarar "jag vet inte" på Sara och Patriks alla frågor.

"har många fans som älskar mitt fluffiga underliv"
"Kan erbjuda att du får sniffa mitt fluff en hel natt"
"Kul att sätta in svansen i rumpan" (Skickar bild på analplugg med fluffig svans)

Vilken bisarr gädda! Han gillar att köra grävmaskin på jobbet, samt köra grävmaskinsimulator på fritiden och streama detta med sina polare. Andra intressen är anime och stora varelser. Utöver detta är han alltså kåt på småtjejer och försöker snärja dem med bilder och filmer på lurviga kalsonger och buttplugsvans.

Jag skrattar så jag nästan kissar på mig av den här delen av konversationen:

- Ja jättekvinnor är bästa delen
- Vad gör dom då?
- Dom växer sig stora dom blir typ 35m hög och typ går runt i en stad och slukar folk som står henne i vägen
- Okej, låter inte som sånt jag brukar titta på haha
- Inte de vanligaste direkt men jag vill bygga en sån stor kvinnlig robot
- Oj!! Fan vad coolt. Och göra vad?
- Har sett på Youtube att man kan bygga en sån stor robot och sen typ sitta och styra i huvudet på kvinnan och typ äta såna som inte accepterar mitt fluff

Gäddan är ung och behövde därför inte dra nytta av gäddrabatten, han skriver att han är 23 men blir alltså 24 idag. Grattis fluffern!

Hål i grenen (Napp #368) Göteborg/Älvängen

Vidare har jag tragglat mig genom senaste gäddans chatt. För tydlighets skull vill jag nämna att han inte fyller år idag.

Älskling count: 97. Dock finns dubbletter av vissa chattloggar.

Fiskaren skickar en selfie och skriver: “Vad ful jag blev, tog bilden nedifrån Hahah”
Jag tycker det är väldigt kul när fiskarna skriver så här! Att ta fula grodselfies tycks ju inte bekomma gäddorna.
En annan fiskare skrev något om att hon skulle äta gädda till middag, vilket jag också fann mycket underhållande! (Edit: detta var alltså en annan konfrontation, men jag minns inte vilken).

Till sist tänkte jag gå halv-off-topic och lista vad som gör mig mest uppgiven med Dumpen och denna tråd (efter det faktum att det finns vuxna män som groomar barn och ungdomar då förstås):

- Dumpen klåpar till numreringen
- Folk frågar efter vilka som begått självmord, trots att det besvarats otaliga gånger
- Sinnesslöa mongon som inte förstår dekryptering på Devglan

Bubblare: Ibland kommer något inlägg som anmärker på att vi kan skita i rebusar och istället maska namnet med *. Som om ingen skulle tänkt på det innan i den här 2000+ sidor långa tråden samt den andra pedo-tråden. Herregud...
Senast redigerad av Raymond-Chow 2024-02-11 kl. 10:46.
Citera
2024-02-11, 10:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det kan falla under allmänt åtal. Beror på omständigheterna och ifall det anses varas grovt.

Jag måste säga att sälengäddan har varit fantastisk att följa på facebook. Hur man i realtid har kunnat följa när han ändrat i inställningar och hur paniken stegrat sig hos honom. Nu verkar han fått ordning på inställningarna och i all hast slängde han ur sig en krigsrapport för att någon minut senare dra upp något case om sexuella trakasserier.

Sådant här förgyller verkligen morgonkaffet. Nästan så jag blir sugen på ringa upp min gamla hascharab och köpa en bit för att rida vidare på vågen.

En person har gjort ett inlägg på 367:s FB apropå gäddans tal om förtal:

"I länken ovanför till åklagarmyndigheten så förstår jag att du menar förehavandena mellan dumpen.se och gädda nr 367. Ingenstans påstår dumpen att gädda nr 367 gjort sig skyldig till att ha "begått ett allvarligt sexualbrott".Ditt påstående ovan är för övrigt en felaktig slutsats, du säger: "Definitionsmässigt betyder ovanstående formulering att vederbörande som anges ha utfört ett allvarligt sexualbrott ska vara dömd i domstol." Dömd eller inte dömd spelar ingen roll, förtal är förtal oavsett. Men som sagt, från dumpens håll påstås inget om något brottsligt. Mot fiktiva personer kan man inte begå brott. Det som däremot påstås är att gädda nr 367 tagit kontakt med någon han trott är ett barn i sexuellt syfte. Påståendet verifieras av vad nr 367 och det fiktiva barnet skrivit till varandra. Å andra sidan, om det man tycker är förtal sker i ett sammanhang som omfattas av TF, alltså tryckfrihetsförordningen, alltså då den man tycker förtalar har utgivningsbevis så går det vidare från åklagarmyndigheten till justitiekanslern."
Citera
2024-02-11, 10:43
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Stämmer, och dom borde informeras omgående. En medlem #367 som har så dålig moral och är utan samvete är inte värdig Kungl. Örlogsmannasällskapet.

De är nog synnerligen informerade om det redan. Tror du inte det?
Citera
2024-02-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
De är nog synnerligen informerade om det redan. Tror du inte det?
Vi får se när listan över akademiledamöter uppdateras.
Citera
2024-02-11, 10:47
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
En person har gjort ett inlägg på 367:s FB apropå gäddans tal om förtal:

"I länken ovanför till åklagarmyndigheten så förstår jag att du menar förehavandena mellan dumpen.se och gädda nr 367. Ingenstans påstår dumpen att gädda nr 367 gjort sig skyldig till att ha "begått ett allvarligt sexualbrott".Ditt påstående ovan är för övrigt en felaktig slutsats, du säger: "Definitionsmässigt betyder ovanstående formulering att vederbörande som anges ha utfört ett allvarligt sexualbrott ska vara dömd i domstol." Dömd eller inte dömd spelar ingen roll, förtal är förtal oavsett. Men som sagt, från dumpens håll påstås inget om något brottsligt. Mot fiktiva personer kan man inte begå brott. Det som däremot påstås är att gädda nr 367 tagit kontakt med någon han trott är ett barn i sexuellt syfte. Påståendet verifieras av vad nr 367 och det fiktiva barnet skrivit till varandra. Å andra sidan, om det man tycker är förtal sker i ett sammanhang som omfattas av TF, alltså tryckfrihetsförordningen, alltså då den man tycker förtalar har utgivningsbevis så går det vidare från åklagarmyndigheten till justitiekanslern."

?? Verkar vara en helt vanlig wikipediaadvokat. Går ett tjog på dussinet av sådana som skyfflar in lite paragrafer i valfria sammanhang som de klippt in från wikipedia.

Fast jag tror denna gädda har lite driv i sig och även kapital för att det ska bli något mer än bara ett slag i luften. Lyckas han även bemästra telegram så kan få till en jackpott om han är lite trixig. Själv ska jag iväg och handla chips för att följa söndagsdramat.
Citera
2024-02-11, 10:56
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Fasen vad tröttsamt det är med den här typen av felaktiga påståenden. Varför inte dubbelkolla innan man postar strunt?
Citera
2024-02-11, 10:57
Medlem
whataboutisms avatar
Citat:
Fast jag tror denna gädda har lite driv i sig och även kapital för att det ska bli något mer än bara ett slag i luften. Lyckas han även bemästra telegram så kan få till en jackpott om han är lite trixig. Själv ska jag iväg och handla chips för att följa söndagsdramat.
Fast ändå. Med tanke på hur mycket damm han river upp genom att driva en sån process. Hur kommer han att framstå för sin omgivning?

Chattloggarna talar sitt tydliga språk, med livekamerabilder i appen där tillräckligt många detaljer från den lånade fjällstugan är synliga. Att någon hänvisar till dessa loggar för att uppmärksamma omgivningen på att denne man i sexuellt syfte aktivt söker efter underåriga barn lär knappast falla under förtal. Eller tänker militärfjanten hävda att han i fjällstugan tvingades ta selfies under vapenhot från en antagonistisk soldat som sökt upp honom i Sälen?

I rest my case. Ser fram emot en fortsatt underhållande söndag där vi har nöjet bevittna flickklittemannens fortsatta fall mot botten. Skål! 🍻😊
Senast redigerad av whataboutism 2024-02-11 kl. 11:00.
Citera
2024-02-11, 10:58
Medlem
Citat:
Jag fick det intrycket rätt omgående. Hur som helst, anmälningarna lär hagla in. Blir väl något liknande som dom som hängde ut lättfotade tjejer på någon sida. De ansvariga fick ju betala skadestånd flera generationer framåt typ. Då får man ju iaf reda på vilka de ansvariga är och deras koppling till dumpen.
Han kommer inte komma någon vart med en förtalsanmälan! #367 skulle isåfall driva den själv. Tugga på som en dopad termit i en torr stubbe med en massa dravel och orelevanta juridiska termer hjälper föga! Efter tittat några få sekunder på hans Fejja förstår man vilken professionell svamlare #367 är. Hans egoistiska och narcissistiska läggning skulle aldrig tillåta att någon annan, läs jurist/advokat, skulle få driva hans anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in