2024-02-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Vad är det för idioter som sköter Viaplay. Varför har dom fortfarande inte delat upp sport utbudet utan klumpar ihop allt i en enda stora röra så man får betala för sport man inte tittar på?

T.e.x jag tittar bara på Premier League men jag betalar för NHL, golf, bilsport, skidsport och all annan skräp sport.

Antagligen är Premier League dyrast men jag betalar gärna vad det bör kosta men som det är nu får jag betala för sport jag inte är intresserad av.

Har sagt upp Viaplay efter senaste höjningen. 699kr i månaden är ett skämt.
.

Samma här, rikigt uselt. Om man bara kunde välja en eller två sporter för 199, de hade varit fine. Men att jag ska betala för att de köper in svindyra rättigheter som jag inte är intresserad av? Nej tack
Citera
2024-02-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
.

Samma här, rikigt uselt. Om man bara kunde välja en eller två sporter för 199, de hade varit fine. Men att jag ska betala för att de köper in svindyra rättigheter som jag inte är intresserad av? Nej tack
"Jag betalar ändå för det här, kan lika gärna se vad det är för något [...] OH WOW! DET HÄR MÅSTE JAG FÖLJA!!!" och vips har du en kund som behåller dyra sportpaketet året om.

Idiotiskt för att de som är intresserade av fotboll troligen är totalt ointresserade av sporter som inte är fotboll, och så vidare. De hade vunnit mer om de exempelvis slagit ihop alla fotbollsrättigheter till ett paket. För är du intresserad av premier league så är du säkert en som kan tänka dig att se på andra fotbollsgrejer också. Eller ishockey! Avståndet mellan NHL och SHL är mycket mindre än avståndet SHL och Formel 1 tror jag.
Citera
2024-02-07, 18:10
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
.

Jag tror inte 199kr räcker för PL rättigheterna om dom också ska tjäna pengar på det. PL rättigheterna är svindyra och garanterat dyraste sporten på Viaplay.

Ioförsig kom jag på att det även är Bundesliga som ingår i paketet men det kollar jag inte heller på.

300-400kr för PL hade jag varit helt ok med.
Citera
2024-02-07, 18:57
Medlem
flippwrs avatar
Reklam i pausen i semin i afrikanska mästerskapens semi mellan Sydafrika och Nigeria!
Citera
2024-02-11, 09:10
Medlem
Är det några fler som har fått problem med att casta Viaplay till tvn via Chromecast?

Alla andra tjänster fungerar utan problem. Det är bara Viaplay som krånglar. Jag kan casta så att Viaplay-loggan visas på tvn, men när jag startar något så händer inget. Inget visas på telefonen och inget visas på tvn, det är bara Viaplay-loggan som står kvar.
Citera
2024-02-11, 09:22
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebuskakel
Är det några fler som har fått problem med att casta Viaplay till tvn via Chromecast?

Alla andra tjänster fungerar utan problem. Det är bara Viaplay som krånglar. Jag kan casta så att Viaplay-loggan visas på tvn, men när jag startar något så händer inget. Inget visas på telefonen och inget visas på tvn, det är bara Viaplay-loggan som står kvar.

Jag har castat sedan 06:00 utan problem. Det kanske beror på materialet som du försöker casta.
Citera
2024-02-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag har castat sedan 06:00 utan problem. Det kanske beror på materialet som du försöker casta.

... Nej det hade jag så klart inte testat.

Och det fungerade när jag castade random grej från min profil. Det skumma är att det som inte gick att casta från barnprofilen vi har, det gick nu att casta från min profil.

Får kanske göra om den och se om det hjälper. Tack för förslaget som fick mig ur tankelåset!
Citera
2024-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebuskakel
... Nej det hade jag så klart inte testat.

Och det fungerade när jag castade random grej från min profil. Det skumma är att det som inte gick att casta från barnprofilen vi har, det gick nu att casta från min profil.

Får kanske göra om den och se om det hjälper. Tack för förslaget som fick mig ur tankelåset!

Finns en bug med just barnprofiler och chomecasts. Jobbas på, så kör med vanlig profil och testa igen nästa vecka.
Citera
2024-02-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Använder Viaplay AI för att översätta? Man börjar fundera när det stod "han greppade fladdermusen och slog offret flera gånger".

På ett annat ställe hade de översatt "intelligence" till "intelligens" när det handlade om polisens underrättelsetjänst.

Översättning i textning görs ej av Viaplay, inte ens på egenproducerat material till min vetskap. Det köps in av annat företag som förmodligen är så tidspressade att de inte dubbelkollar något tyvärr.
Citera
2024-02-22, 09:24
Medlem
diseuses avatar
Framgångsresan fortsätter i senaste kvartalsrapporten:

https://www.viaplaygroup.com/reports-presentations/q4-2023-interim-report-january-december

Nettoresultatet för perioden blev en förlust på 2,9 miljarder kronor att jämföra med förlusten på 250 miljoner kronor motsvarande kvartal 2022.
Citera
2024-02-29, 18:25
Medlem
flippwrs avatar
Försökte he på Lyxfällan först var d inge ljud men textningen funkande och nu är det ljud men ingen text!
Kan omöjligt vara 2024 vi lever i!
Citera
2024-03-03, 18:29
Medlem
flippwrs avatar
Jag svarade på en enkät från Viaplay på en blog jag besökte! Då kommenterade jag att det inte fanns textning på engelska! Men nu verkar det finnas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in