2024-02-11, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
De vägrar samarbeta med Dumpen bland annat för att Dumpen inte gör skillnad på att vara pedofil och att vara förövare.
Finns dock ingen chans i helvetet att Vedklyv kommer att fatta detta. Någonsin.

Tunnelseende är ju ytterst besvärande och begränsande för att komma till insikt.
Citera
2024-02-11, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Sidan är visserligen från 2021-02-07 men de har tydligen valt att hålla budskapet levande...

P.S. "Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat."

Till skillnad från Ecpat och Childhood är det ytterst få pedofiler dumpen får i sina nät. Dumpen fångar vuxna som vill ha sex med tonåringar, som iofs inte är ok , men ganska vanligt.
Citera
2024-02-11, 06:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Till skillnad från Ecpat och Childhood är det ytterst få pedofiler dumpen får i sina nät. Dumpen fångar vuxna som vill ha sex med tonåringar, som iofs inte är ok , men ganska vanligt.
Om det är vanligt så är det väl bra att de blir jagade och fångade av Dumpen. Heja!
Citera
2024-02-11, 07:01
Avslutad
Citat:

Ja, den länkade sidan är nyttig läsning för många... T.ex att man skall skilja mellan diagnoser och förövare. "Pedofil" är en diagnos...
Senast redigerad av Brooz 2024-02-11 kl. 07:05.
Citera
2024-02-11, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det är vanligt så är det väl bra att de blir jagade och fångade av Dumpen. Heja!

Att jaga och konfrontera är absolut ok, men diskussionen handlar om uthängning eller inte.
Det tycks du inte ha greppat. Tunnelssende begränsar.
Citera
2024-02-11, 07:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Att jaga och konfrontera är absolut ok, men diskussionen handlar om uthängning eller inte.
Det tycks du inte ha greppat. Tunnelssende begränsar.
Här diskuterar vi allt som har med Dumpen att göra, så du vet.
Citera
2024-02-11, 07:30
Medlem
Citat:
Här diskuterar vi allt som har med Dumpen att göra, så du vet.

Vad lägger du in i uttrycket allt? Själv upplever jag att det saknas olika typer av perspektiv och då blir ju allt ganska ensidigt och primitivt.
Citera
2024-02-11, 07:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ja, den länkade sidan är nyttig läsning för många... T.ex att man skall skilja mellan diagnoser och förövare. "Pedofil" är en diagnos...
Jag håller helt med dej här.
På tal om diagnos. Enligt Dr Christoffer Rahm som forskar på pedofiler så är det vanligt att de har andra diagnoser som autism och ADHD. Jag tror det bidrar till att det är svårt att "behandla" pedofiler.
Citera
2024-02-11, 07:51
Medlem
Citat:
På tal om diagnos. Enligt Dr Christoffer Rahm som forskar på pedofiler så är det vanligt att de har andra diagnoser som autism och ADHD. Jag tror det bidrar till att det är svårt att "behandla" pedofiler.

Det stämmer alldeles säkert, för med de kompletterande diagnoserna finns det ofta brister i empatin.
Citera
2024-02-11, 08:12
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Inte bara pedofiler utan det även om man pratar generellt om vilka som döms för sexualbrott mot barn (inkl innehav av övergreppsmaterial, våldtäkt mot barn, grooming osv)
Citera
2024-02-11, 08:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Inte bara pedofiler utan det även om man pratar generellt om vilka som döms för sexualbrott mot barn (inkl innehav av övergreppsmaterial, våldtäkt mot barn, grooming osv)
Ja, dessa diagnoser gör det säkert lättare att gå över gränsen. Alltså mycket svårbehandlade människor.
Citera
2024-02-11, 08:56
Medlem
Vad kul det är att läsa alla sektmedlemmars kommentarer. Det snackas ganska flitigt om pedofiler hit och dit. När sanningen är att knappt en enda pedofil hängts ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in