Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-11, 06:35
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jaha, men om deras argument stämmer då?
(Vilka åsyftas förövrigt?)
Du säger dom är ogiltiga, men inte varför.

Den du citerar förstår inte ens felet med att säga "ifrågasätt inte [vår] vetenskap".

Klassiskt sektbeteende.

Man hittar på ett svar som alla måste resonera sig tillbaks till i alla lägen.

"Klimatförändringarna händer och trots att de bevis vi tidigare lagt fram och domedagsscenarion vi utlovat inte har inträffat så HAR vi rätt och om ni inte lyssnar (och ger bort flera miljarder per år) på oss så kommer världen gå under".

De fattar inte att de är fast i cirkelresonemang och lär sig inte av att de alltid har fel (för de tror att läget ständigt förvärras och ser därmed inte att de blir manipulerade av sin egen rörelse som lurar dem genom att hela tiden uppdatera sina prognoser, så kallat; moving goalposts.).

Se dokumentären An inconvenient truth av Al Gore är mitt tips.
Senast redigerad av fsker 2024-02-11 kl. 06:37.
Citera
2024-02-11, 06:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligaBengt
En ny rapport visar att det system av oceanströmmar där golfströmmen ingår löper mycket större risk att kollapsa mycket snart än man tidigare trott.

Norra Europa och Sverige är de stora förlorarna, eftersom vi har Golfströmmen att tacka för att klimatet inte är som i Sibirien. Med avstannad golfström kan medeltemperaturen sjunka med upp till 30 grader. Det är en helt apokalyptisk sänkning som vida överträffar alla andra temperaturförändringar överallt i hela världen.

https://edition.cnn.com/2024/02/09/climate/atlantic-circulation-collapse-weather-climate/index.html

Såg att det fanns en väldigt gammal tråd om golfströmmen men skapar en ny eftersom läget nu är ett helt annat. Nu är det allvar, menar forskarna.

Hur ser ni på att Sverige och norra Europa väntas bli de överlägset största förlorarna på klimatförändringarna i hela världen? Tänker ni bo kvar i Sverige när man får vara glad för någon enstaka plusgrad på sommaren?

Perfekt!

Då klarar vi den globala uppvärmningen hur lätt som helst!
Citera
2024-02-11, 06:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
De säger att klimatförändringar kommer höja temperaturen här massor så låter som vi kommer få njuta av vårt klimat länge.
Saker ordnar sig.

Onekligen brukar saker lösa sig i slutändan och med denna temperatur sänkning avstannar folktåget mot Europa 👌😜
Citera
2024-02-11, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du får gärna förklara hur mänsklig aktivitet åt något håll får golfströmmen att avstanna, eller vad vi kan gör åt det.

Om inte, så är det ju knappast någon ide att du raljerar, eftersom du då missar poängen, (man kommer att utnyttja ett fenomen vi inte kan påverka till att höja beskattningen eller sälja in mer miljöåtgärder)

om du inte kan det, så vänligen bara precis håll käften.
Hur jävla svårt ska det vara? Läs artikeln det står klart och tydligt varför golfströmmen kommer kollapsa.

Klimatförändringar leder till Uppvärmning av Nordpolen som leder till att isarna smälter som leder till att kallt vatten flyter söder ut från Nordpolen och blockerar golfströmmen vilket leder till en ny istid i Skandinavien.
Citera
2024-02-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.

Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!

Alltså måste det vara fel!

Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!

Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!

Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!

Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!

—-

Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.

Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.

Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.
När det var -40 förra månaden påstod dina älskade sektledare att planeten brinner. Nu är det tvärtom och vi kommer alla frysa ihjäl.

Bestäm er propaganda och håll er till den.
Citera
2024-02-11, 06:47
Medlem
Kaptagons avatar
Ok nu får vi tänka tvärtom. Subventionera CO2 utsläpp nya rekommendationerna är åka 4-5 gånger till Thailand per år gärna mer om du har råd, ät mer kött och öppna fler kol och oljekraftverk. Straffbeskatta elbilar, vindkraft och solcellsparker. Om inte den gröna skatteväxling genomföra kommer vi frysa ihjäl här uppe i det kalla nord.
Citera
2024-02-11, 06:50
Medlem
Så, om det är varmt hotar man med att "jorden har feber" och att klimatförändringarna kommer smälta alla världens isar, utrota isbjörnar och höja havsnivån och medeltemperaturen i Sverige med 10 grader etc. Har vi en kall vinter så hittar några idioter på att golfströmmen kollapsar inom ett år.
Citera
2024-02-11, 06:59
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligaBengt
En ny rapport visar att det system av oceanströmmar där golfströmmen ingår löper mycket större risk att kollapsa mycket snart än man tidigare trott.

Norra Europa och Sverige är de stora förlorarna, eftersom vi har Golfströmmen att tacka för att klimatet inte är som i Sibirien. Med avstannad golfström kan medeltemperaturen sjunka med upp till 30 grader. Det är en helt apokalyptisk sänkning som vida överträffar alla andra temperaturförändringar överallt i hela världen.

https://edition.cnn.com/2024/02/09/climate/atlantic-circulation-collapse-weather-climate/index.html

Såg att det fanns en väldigt gammal tråd om golfströmmen men skapar en ny eftersom läget nu är ett helt annat. Nu är det allvar, menar forskarna.

Hur ser ni på att Sverige och norra Europa väntas bli de överlägset största förlorarna på klimatförändringarna i hela världen? Tänker ni bo kvar i Sverige när man får vara glad för någon enstaka plusgrad på sommaren?
Självklart bor jag kvar. Härligt när det är myggfritt. TS låter inte som en riktig svensk utan måste snarare vara växelvarm.
Citera
2024-02-11, 07:02
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Perfekt!

Då klarar vi den globala uppvärmningen hur lätt som helst!
Jo. Lika mycket värme kommer till jorden men betydligt mer än idag kommer reflekteras ut direkt av de allt större vita glaciärerna
Citera
2024-02-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så hur mycket måste vi höja skatterna och köpa elbilar för att detta inte skall inträffa - då?

Tillbaka med plastpåseskatten oxå!
Citera
2024-02-11, 07:04
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Tillbaka med plastpåseskatten oxå!
Den verkar vara kvar, med tanke på påspriset över disk, eller?
Citera
2024-02-11, 07:08
Medlem
WeMadeYous avatar
Golfströmmen påverkar bara temperaturen med några enstaka grader.
Rossbyvågor påverkar vårat klimat mer.

Om det nu skulle bli så jävla kallt av att isen smälter. Hur kan den smälta då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in