Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-11, 05:25
Medlem
GertBennys avatar
Det låter skönt och behagligt, då hade antagligen en massa flytt ifrån landet och så hade vi riktiga vikingar fått vara kvar och avlat fram en ny ras.
Citera
2024-02-11, 05:25
Medlem
2004

Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det kan vara värt det om babeluringarna åker hem.
+1

Vi kommer att ha möjlighet att ta efter Jukkasjärvi med ishotell över hela landet samt konkurrera med jultomten i Rovanemi om de rika turister som flyger in från hela världen för att se riktig vinter och åka hundspann.
Bonus om det är fortsatt fossildrivna plan så vi kan få globala uppvärmningen accelera förbi denna köldperiod inom 30-50 år.

Edit: Glömde påpeka att forskarna har lyckats följa hela systemet av havsströmmar förkortat till AMOC kontuerligt sedan 2004......gott om tid för att utvärdera en ny medicin eller ev kärnreaktorteknik men inte ett helt hav.
Senast redigerad av OnlyHans 2024-02-11 kl. 05:49.
Citera
2024-02-11, 05:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du vet kanske att det larmet kom på grund av att ozonhålet växte. Den stora orsaken till det var freoner som bland annat användes i kylskåp.
Men sedan förbjöd man dessa kylmedier och det har gjort att ozonlagret har återhämtat sig.
Ja det är verkligen fantastiskt att ett redan befintligt hål som inte skulle ”läka ihop” på minst 100 år lixom bara lagades på ett par år när vi bytte kylskåp. Det kallar jag fan magi Lite mer massproduktion och konsumtion så de rikare blir rikare, det är lösningen på alla ”klimatproblem”.

På 70-talet var det träden som skulle förlora sina löv och de skulle inte växa ut igen. Detta skulle leda till att luften blev dålig och vi skulle bli sjuka och dö. Ingenting som dessa jävla dårar har gapat om har inträffat. Hur kan man tro på ett ord av detta? Ofattbart.
Senast redigerad av Tervull 2024-02-11 kl. 05:39.
Citera
2024-02-11, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum

Du måste väl skämta? ... jo..så är det nog.
Finns ingen som kan tro på sånt här och fortfarande ha tillräckligt med hjärnceller för att andas.
...fast... flerfers finns det gott om. De brukar svälja den här typen av "teorier".
Ja det var en form av raljering där
Citera
2024-02-11, 06:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.

Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!

Alltså måste det vara fel!

Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!

Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!

Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!

Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!

—-

Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.

Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.

Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.

Du får gärna förklara hur mänsklig aktivitet åt något håll får golfströmmen att avstanna, eller vad vi kan gör åt det.

Om inte, så är det ju knappast någon ide att du raljerar, eftersom du då missar poängen, (man kommer att utnyttja ett fenomen vi inte kan påverka till att höja beskattningen eller sälja in mer miljöåtgärder)

om du inte kan det, så vänligen bara precis håll käften.
Citera
2024-02-11, 06:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så hur mycket måste vi höja skatterna och köpa elbilar för att detta inte skall inträffa - då?
ja onekligen undrar man.

Nu måste det till krafttag här, för att vi skall kunna Hindra att GOLFSTRÖMMEN helt plötsligt lägger ner.

Några förslag:

*Köp närodlade morötter
*se till att Trump inte blir president.
*Slösa inte med vattnet här i sverige, eftersom dom har brist på vattnet i typ Etiopien.
*Köp en ny elbil, dock inte en Tesla, eftersom Elon säger emot, som du ger bort till en Afghansk familj.
Citera
2024-02-11, 06:17
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligaBengt
En ny rapport visar att det system av oceanströmmar där golfströmmen ingår löper mycket större risk att kollapsa mycket snart än man tidigare trott.

Norra Europa och Sverige är de stora förlorarna, eftersom vi har Golfströmmen att tacka för att klimatet inte är som i Sibirien. Med avstannad golfström kan medeltemperaturen sjunka med upp till 30 grader. Det är en helt apokalyptisk sänkning som vida överträffar alla andra temperaturförändringar överallt i hela världen.

https://edition.cnn.com/2024/02/09/climate/atlantic-circulation-collapse-weather-climate/index.html

Såg att det fanns en väldigt gammal tråd om golfströmmen men skapar en ny eftersom läget nu är ett helt annat. Nu är det allvar, menar forskarna.

Hur ser ni på att Sverige och norra Europa väntas bli de överlägset största förlorarna på klimatförändringarna i hela världen? Tänker ni bo kvar i Sverige när man får vara glad för någon enstaka plusgrad på sommaren?
Skulle väl bli varmt satan? Enda jag hör
Citera
2024-02-11, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
Jag är inte så bra på engelska. Hur illa är det, när kan det hända?
Idag.. Kanske. Förklara dessa -5
Citera
2024-02-11, 06:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Intressant att ni tolkar ifrågasättande av mongolidernas argumentation som att jag ”tagit ställning” i det här ämnet, trots att jag uttryckligen skrev att jag inte läst artikeln.

Jag påpekade bara att mongolidernas känslor inte står över verkligheten - oavsett om artikeln har fel eller ej. Det behöver man inte ha läst artikeln för att räkna ut.

Jag påpekar detta för att jag ogillar fientlighet mot vetenskap, kunskap, tänkande och verkligheten - och varför mongolidernas argument i den här tråden är ogiltiga. Inte för att jag har tagit ställning till artikelns påstående.

Men det är intressant hur ni tolkar det som att jag ställt mig på er motsatta sida. Tyvärr så är det nog så att det isåfall bara råkar bero på att ni har samma ståndpunkt som mongoliderna.

Men vad jag sagt omfattar även mongoliderna som argumenterar på samma sätt men är av den motsatta ståndpunkten.

Jaha, men om deras argument stämmer då?
(Vilka åsyftas förövrigt?)
Du säger dom är ogiltiga, men inte varför.
Citera
2024-02-11, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Sist denna myt spriddes så hörde jag att Sverige skulle kunna få 10 grader kallare vintrar, ingenting om kallare sommarhalvår.

Istället för att vara rädd och skita ner mig kring dom här alarmen som kommer i tid och otid väljer jag att slita i dom!

2006 stod miljöfascister i Riksdagen och sa att vi inte skulle ha någon snö på Vasaloppet 2023
2024 snö nästan var dag sen nov..bor runt vänern
Citera
2024-02-11, 06:27
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte det som detta handlar om. Det är snarare att skillnaden i temperatur mellan ekvatorn och Arktis har minskat. Detta medför att jetströmmarna rör sig i andra banor. Om de lägger sig längre söderut över Europa så får vi ner kall luft från Arktis. Det är precis så det har varit denna vinter. Det har varit kallare än normalt sedan Oktober. Det kan ju ändra sig men risken finns att det här mönstret blir allt vanligare och då kommer det att bli betydligt kallare här uppe.
Var det inte sagt att vi skulle få global uppvärmning? Öknar i norra Europa? MP-Pär hotade med att Vasaloppet inte skulle kunna åkas i framtiden. Har man växlat tillbaka på sjuttiotalets global coolingspår igen?

Alarmism och hysteri från ideologiskt frälsta knäppskallar, det är vad det är.
Citera
2024-02-11, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
2024 snö nästan var dag sen nov..bor runt vänern
-27 som mest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto