2024-02-11, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubben
Vad ni än gör, köp ALDRIG Mazzini däck. Det är fan den sämsta jävla skiten jag vart med om. Låter som innehelvete och läcker luft vid fälg så fort det kommer lite skit pga gummit är för mjukt på insidan.

Nån mer som har erfarenhet av Mazzini?
Om du vill veta vad skit Mazzini är så kolla hemsidan.
Adressen och hela upplägget ser ut som helusla Kina-däck som ett kinesiskt bolag låter någon odm tillverka helt utan kontroll.

Adress enl hemsidan https://mazzinityre.com/ :Add: Third Floor of North Anhua Mansion,NO.8 Yinghua West St., Chaoyang Dist.,Beijing,China 100029
Tel: (+86)-010-64449145
Fax: (+86)-010-64447978
E-mail: info@chinese-tyres.com
Citera
2024-03-16, 10:28
Medlem
Sommardäck

Hej

Måste köpa nya däck eftersom de som jag har nu har fått torrsprickor.

Någon som har erfarenhet av KUMHO ECSTA HS52?
Citera
2024-03-16, 11:00
Medlem
Till vilken bil?, storlek ?
Citera
2024-03-16, 11:08
Medlem
66ccskyhawks avatar
vilka däck man ska köpa kan man diskutera i evigheter. köp däck som passar din plånbok och har rätt storlek / belastningsindex till din bil.

billigt green-max däck för 5-600kr st eller dyrt däck från nokian / michelin för 1500 eller mer st.
visst finns det skillnader i våtgrepp / ljudnivå / hur många mil de håller men kan de motivera ett 3dubbelt pris? titta på tester.
Citera
2024-03-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Till vilken bil?, storlek ?

BMW
225/55R1

Har idag NOKIAN HAKKA BLACK 2.

Om jag köper Kumho sparar jag ca 2000 kr. Då jämför jag med PIRELLI POWERGY.
Citera
2024-03-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66ccskyhawk
vilka däck man ska köpa kan man diskutera i evigheter. köp däck som passar din plånbok och har rätt storlek / belastningsindex till din bil.

billigt green-max däck för 5-600kr st eller dyrt däck från nokian / michelin för 1500 eller mer st.
visst finns det skillnader i våtgrepp / ljudnivå / hur många mil de håller men kan de motivera ett 3dubbelt pris? titta på tester.

Det är inte rätt tid för mig att köpa nya däck men måste. Jag skulle "spara" 2000 kr om jag köper Kumho. Jämförde med PIRELLI POWERGY.
Citera
2024-03-16, 11:18
Medlem
Tycker däcken överlag har blivit jäkligt dyra.

Själv har jag kört på Continental Premium contact 6 i många år men nu när det är dags byta däck har jag blivit rekommenderad Goodyear Efficientgrip performance 2, dessa ska vara väldigt bra och tysta.

Mycket handlar ju också om hur bilen beter sig med dessa däck på förrutom då rullmotstånd,
torr/våt egenskaper, ljudnivå

En Anekdot :-)
De absolut bästa vinterdäcken jag någonsin haft var en typ av Iranska dubbdäck, som jag köpte begagnade på 90 talet, gud vet vad dom hade i den gummiblandningen, märket kunde jag aldrig tyda eftersom det såg ut som Arabiska.
Senast redigerad av peckapecan 2024-03-16 kl. 11:44.
Citera
2024-03-16, 11:21
Medlem
Beror ärligt talat rätt mycket på hur man kör. Måste man köra oavsett väder och regn så är det stor skillnad på däck. Kör man bara soliga dagar så funkar i princip vad som helst. Hade några riktiga skitdäck på en bil, och man fick mer eller mindre sladd så fort vägen svängde och man körde mer än 50. Köpte sedan de billigaste michelindäcken och det var enorm skillnad

Med tanke på hur billiga bra däck är, så skulle jag inte snåla.
Citera
2024-03-16, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Beror ärligt talat rätt mycket på hur man kör. Måste man köra oavsett väder och regn så är det stor skillnad på däck. Kör man bara soliga dagar så funkar i princip vad som helst. Hade några riktiga skitdäck på en bil, och man fick mer eller mindre sladd så fort vägen svängde och man körde mer än 50. Köpte sedan de billigaste michelindäcken och det var enorm skillnad

Med tanke på hur billiga bra däck är, så skulle jag inte snåla.

Håller med. Satsa på kvalité
Citera
2024-03-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Tycker däcken överlag har blivit jäkligt dyra.

Själv har jag kört på Continental Premium contact 6 i många år men nu när det är dags byta däck har jag blivit rekommenderad Goodyear Efficientgrip performance 2, dessa ska vara väldigt bra och tysta.

Mycket handlar ju också om hur bilen beter sig med dessa däck på förrutom då rullmotstånd,
torr/våt egenskaper, ljudnivå

En Anekdot :-)
De absolut bästa vinterdäcken jag någonsin haft var en typ av Iranska dubbdäck, som jag köpte begagnade på 90 talet, gud vet vad dom hade i den gummiblandningen, märket kunde jag aldrig tyda eftersom det såg ut som Arabiska.

Finns inte iransk sommardäck? Säkert superbra!
Citera
2024-03-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffe
Håller med. Satsa på kvalité

Jag kör inte mycket, men jag vill köra säkert, speciellt i regnet. Ett annat problem är att min 20-årige också använder bil! Därför är jag lite mer intresserad av att köpa ett säkrare däck!
Citera
2024-03-16, 12:37
Medlem
graFFes avatar
https://www.aftonbladet.se/bil/a/8Jr...a-betyg-priser

1 Goodyear EfficientGrip Performance 2, 5/5
2 Nokian Hakka Blue 3, 5/5
3 Michelin Primacy 4+, 4/5
4 Pirelli Cinturato P7 C2, 4/5
5 Continental UltraContact, 4/5

Sämst var Nexen N'Fera Sport SU2 med -/5 i betyg
Citera