2024-02-10, 21:36
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
vansinne!!!! hjärtattacker bland piloter i usas flotta har gått upp 937% !!!!! det låter overkligt!! säkra och effektiva!

https://americanmilitarynews.com/2023/11/video-heart-issues-skyrocketing-in-military-us-navy-medic-says/

Mmm tråkigt. Måste vara pga klimatförändringarna. Piloterna kommer ju närmare solen där uppe i sina cockpits, så då påverkas dom ännu mer såklart. Om alla bara kunde börja köra elbilar...
Citera
2024-02-10, 21:55
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vet inte om det var riktat till mig. Men det här är ju tänkt som en allmän tråd för allting rörande covid. D-vitamin och blodproppar är två separata diskussioner inom detta ämne. Jag ser det som fullt möjligt att skriva inlägg i båda diskussionerna på samma dag. Och jag visste inte att jag var tvungen att börja psykoanalysera O'Loony och Campbell, bara för att jag råkat uttalat mig om blodproppar.

Grejen är att jag vet inte mer om O'Looney än du. Har bara lyssnat på ett par intervjuer med honom tidigare. Det du citerade låter kanske överdramatiskt i vår värld. Men å andra sidan vet vi inte vad han har varit med om. Han låter som en typisk eldsjäl tycker jag. Dom brukar ju vara lite sådär yviga. Men "normala" människor rättar sig i ledet och håller tyst. Så man får ta det onda med det goda.

För egen del så har jag diskuterat dom här blodpropparna vid flera tillfällen tidigare. Jag ser ingen anledning att tvivla på att dom är på riktigt, eller att dom orsakas av covid-sprutorna. Jag ser inte att något direkt nytt har tillkommit, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer.

Nästa intressanta steg blir väl när nyheten bryter sig igenom till MSM. Och vilken förklaringsmodell man kommer försöka använda då. Jag antar att man försöker bestämma sig om man ska skylla propparna på antingen klimatförändringar, långtidscovid, eller Putins krig i Ukraina.

EDIT: Eller kanske "upptäcker man" att propparna beror på en sprillans ny sjukdom. Som misstänks komma från en lemur i Madagaskar. Så utvecklas ett nytt vaccin för den smittan över en kafferast. Så är hela karusellen igång igen.

Vår gode vän Dr. John Campbell är också intresserad.

https://www.youtube.com/watch?v=4rAoqhTUU0g

Pratar också om en ny sjukdom
https://www.youtube.com/watch?v=wwdRfbPrGIY
Citera
2024-02-10, 22:20
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Jo självklart är det så att man kan göra enormt mycket för att påverka sitt eget immunförsvar i båda riktningarna, men att styra människors tänkande mot upplevd hjälplöshet, stärkt beroende av självutnämnda auktoriteter och att se vissa bolags produkter som den enda lösningen uppmuntras självklart stenhårt av agendadriven media som ägs av samma personer som har ett intresse i just detta, man kan göra sig en lukrativ karriär som "expert" oavsett kompetens bara man säger rätt saker som spelar ägarna rakt i händerna.

Sen att både hon och Greta är nära släkt med Svante Arrhenius förklarar ju ännu mer varför de båda får sådan enorm mediexponering samt upphöjs till nån slags Messias-status trots att de med all sannolikhet är mer korkade än random snubbe på gatan...

Bara att börja gräva lite i historien utanför det välfriserade offentliga narrativet så ser man att mesta hänger ihop bakom kulisserna och att man gör bäst i att inte fokusera så mycket på vad de säger offentligt till pöbeln i olika förvillningskulisser (då man anser att sanningen är underordnad de ändamålshelgande medlen) utan mer på de vilka de bakomliggande motiven och agendorna är som gynnas av vad de säger.

Ja jävlar, människan är ju fullständigt vriden. Minns denna artikel när Agnes ”experten” tyckte till.

Citat:
Läkaren och journalisten Michael Mosley utvecklade den internationellt utbredda 5:2-dieten och 800-metoden. Nu har han vidareutvecklat konceptet på 800-metoden genom att basera den på medelhavskost.

En kost han menar på stärker immunförsvaret och i förlängningen också kan göra så vi är bättre rustade att klara av sjukdomen covid-19.

Enligt Dr. Michael Mosely är en medelhavskost en av de mest hälsosamma dieter som går att leva efter. Det är han heller inte är ensam om att tycka, utan flertalet studier har kunnat visa på resultat att den gör gott för vår hälsa.

Till det säger Agnes:
Citat:
– Ingen diet kan stärka immunförsvaret. Man kan säkert bli smal eller tjock av en diet, men man kan inte stärka immunförsvaret, säger hon till Aftonbladet och fortsätter:
– Immunförsvaret bryr sig inte om vad du har ätit. Möjligen om du har jättesvår brist på vissa näringsämnen så kan du få lite sämre immunförsvar, men immunsystemet är gjort för att fungera även under taskiga förhållanden. Det vore väldigt konstigt annat.

Det som verkligen sätter pricken över i när det kommer till den sk sekten är just detta:

Citat:
Wold menar vidare att det enda man säkert kan göra för att påverka immunförsvaret är att vaccinera sig, och att kosten man äter inte har något med saken att göra.
https://www.mabra.com/halsa/mabras-chefredaktor-har-ar-de-3-storsta-halsotrenderna-2024/10151779

Alltså hon är väl ändå professor i bakteriologi och inte immunologi men ändå får/fick hon sitta och egentligen uppmana till vaccinering.

Men det är ju klart, det kryllar av ryggradslösa människor som väljer den stora strömmen i rädsla mot att ensam stå och bli uttittad men med hedern i behåll.

Alla dessa vaccinhjon kan dra långt åt helvete.
Citera
2024-02-10, 22:33
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag blir lite intresserad av att vaccinskeptikerna i tråden inte berör O'Looneys påståenden i Campbells video utan istället diskuterat D-vitaminkurer som om vi befann oss på ett spa nånstans och ni ligger där med gurkskivor på ögonen och småpratar.

Detta får mig att fråga mig om ni vet något om O'Looney. Tål han inte närmare granskning? Är han sjuk? Hur ser man på honom i era vaccinskeptiska kretsar? I videon säger O'Looney saker som:

"They can come and get me tomorrow (…). Im not frighetend of them (…), I could have a car-crash or a heart attack or an aggressive cancer, I’m not frightened of them, let hem do their worst. Its about all of us, isnt it, its about all of us, not just me (…). Yeah, it’s done stealthily now, yeah, the weapons of choice are not silenced pistols now any more, are they, they’re toxins, cancers and, but Im not frightened of them, let hem come and get me Im really not frighetend, cause its bigger than me, its more mportant than me, if I should die any time then I want my legacy to be saving others and truth and honesty.”

Medan John Campbell säger: ”I’ve had the police around a couple of times with death threats for me personally.”

Det låter ju jätteallvarligt men istället diskuterar ni i tråden diverse D-vitaminkurer och D-vitaminbrist så att man blir osäker på om man har hamnat i en hälsobilaga. Hade ni tagit det O'Looney säger på allvar så hade ni diskuterat det. Nu framstår det snarare som om han kanske är sjuk och ni vet om detta.

Gammal skåpmat,
(FB) Died Suddenly dokumentären

Mycket diskussioner om filmen som iofs. innehåller några olika begravningsentreprenörer, var själv då inne på att det låg något i det, mindre så idag.

Så,
Mina 5 öre nu är att det är en "repris", syftet? Kanske att sänka Dr. John Campbell's allmänna trovärdighet för han måste underligt nog vara obekant om "reprisen" och att få in lite distraktion bland övriga valida funderingar som överdödligheten m.m. som pressar på politikerna.

Om det dyker upp som tidigare sagts i tråden ett större antal begravningsentreprenörer som vidimerar får man väl kika på det då.
Senast redigerad av arne99 2024-02-10 kl. 22:36. Anledning: Mer text.
Citera
2024-02-10, 22:40
Medlem
Citat:
vansinne!!!! hjärtattacker bland piloter i usas flotta har gått upp 937% !!!!! det låter overkligt!! säkra och effektiva!

https://americanmilitarynews.com/2023/11/video-heart-issues-skyrocketing-in-military-us-navy-medic-says/
Ja det är för att det ÄR overkligt.
Felaktig statistik som är debunkad sedan länge, men fortfarande sprids bland antivaxxers.

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.333Y8JV
Senast redigerad av Silveriller 2024-02-10 kl. 22:53.
Citera
2024-02-10, 22:47
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Snälla säg att du inte skyller på vaccinet utan på lockdowns?

Dom dör av hjärtproblem som följd av sitt stillasittande så det är väl klart att sifforna går upp ifall dom förutom att sitta instängda i en kabin sedan är instängda i sina hem?

Likt alla idioter som inte visste att idrottares största dördsorsak var hjärtstopp förren covid
Citera
2024-02-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Gammal skåpmat,
(FB) Died Suddenly dokumentären

Mycket diskussioner om filmen som iofs. innehåller några olika begravningsentreprenörer, var själv då inne på att det låg något i det, mindre så idag.

Så,
Mina 5 öre nu är att det är en "repris", syftet? Kanske att sänka Dr. John Campbell's allmänna trovärdighet för han måste underligt nog vara obekant om "reprisen" och att få in lite distraktion bland övriga valida funderingar som överdödligheten m.m. som pressar på politikerna.

Om det dyker upp som tidigare sagts i tråden ett större antal begravningsentreprenörer som vidimerar får man väl kika på det då.
Men pensionerade sjuksköterskan John Campbell är ju den som själv tar upp detta och han är garanterat inte obekant med tramset.
Mina 5 öre är att han tidigare avstått från att ta upp allt för tokiga antivavaxx-sagor, som t.ex. tentakelmonster, magnetiska armar eller dessa "gummisträngar" i ådrorna, men att han nu börjar få ont om lite mer realistiska antivaxx-ämnen att bygga sina Youtube-videos på.
Pengarna måste in.
Citera
2024-02-10, 23:03
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Men pensionerade sjuksköterskan John Campbell är ju den som själv tar upp detta och han är garanterat inte obekant med tramset.
Mina 5 öre är att han tidigare avstått från att ta upp allt för tokiga antivavaxx-sagor, som t.ex. tentakelmonster, magnetiska armar eller dessa "gummisträngar" i ådrorna, men att han nu börjar få ont om lite mer realistiska antivaxx-ämnen att bygga sina Youtube-videos på.
Pengarna måste in.

Du är uppenbarligen obekant med ordet obekant.

Dvs. du tror det, jag tror att han inte känt till detta innan, logik dikterar varför ta upp det nu något år efter att det var på tapeten?

Tror själv tyvärr inte att det råder någon "ämnes torka", mycket börjar dyka upp både med inslag i MSM och diverse rättsprocesser och det börjar röra sig i brittiskaparlamentet avseende överdödligheten i England.
Citera
2024-02-10, 23:10
Medlem
På ett sätt en förbättring, dvs att nu diskuterar man måste man betala för att ta giftsprutan.

https://sverigesradio.se/artikel/nya-rekommendationen-avgift-for-covidvaccinet

Dock så slipper man betala om man är rekommenderad att ta giftet.
Citera
2024-02-10, 23:39
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Snälla säg att du inte skyller på vaccinet utan på lockdowns?

Dom dör av hjärtproblem som följd av sitt stillasittande så det är väl klart att sifforna går upp ifall dom förutom att sitta instängda i en kabin sedan är instängda i sina hem?

Likt alla idioter som inte visste att idrottares största dördsorsak var hjärtstopp förren covid

Intressant att vaccinister nu har börjat behandla sina tidigare så omhuldade lockdowns på detta styvmoderliga sätt. Lockdowns, som skulle vara så himla fantastiska när det begav sig. Men nu är dom tydligen orsaken till att piloter, som måste vara bland de absolut friskaste människorna på jorden, plötsligt börjat dö i hjärtattacker till höger och vänster.

Sådana hädelser är tydligen tillåtna nu, när det gäller att till varje pris skydda dom kära giftsprutorna från misstanke.
Citera
2024-02-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ja det är för att det ÄR overkligt.
Felaktig statistik som är debunkad sedan länge, men fortfarande sprids bland antivaxxers.

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.333Y8JV

"Debunkad" sedan länge. Debunkad = någon från staten påstår motsatsen. Just den datan som man hävdar visar en enorm ökning är "korrupt" och att cancern ökar i samhället i stort är pga "lockdowns" Så antingen är militären inkompetent och oskyldig medan ökningen av cancer fortfarande är en ökning där politiker och public health personer är skyldiga.
Citera
2024-02-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Intressant att vaccinister nu har börjat behandla sina tidigare så omhuldade lockdowns på detta styvmoderliga sätt. Lockdowns, som skulle vara så himla fantastiska när det begav sig. Men nu är dom tydligen orsaken till att piloter, som måste vara bland de absolut friskaste människorna på jorden, plötsligt börjat dö i hjärtattacker till höger och vänster.

Sådana hädelser är tydligen tillåtna nu, när det gäller att till varje pris skydda dom kära giftsprutorna från misstanke.

Haha du är rolig du. Vanliga människor som inte har ett enda koll på vetenskapliga studier kan därför lätt komma till såna slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in