2024-02-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Låt mig förklara då.
Antivaxx är big business. Som exempel drar pensionerade sjuksköterskan John Campbell in flera hundra tusen i månaden enbart på sin YouTube-kanal. 99% av hans följare är antivaxxers så han måste ständigt blåsa på med antivaxx-sagor för att få in sina pengar. Det är hans jobb.
I detta fall handlar det om "meterlånga gummiliknade strängar" som "balsamerare" (2-3 st, antivaxxers så klart) hittar i vaccinerade avlidna människor.
Detta samtidigt som flera miljarder människor har vaccinerats och åtskilliga miljoner av dessa har dött de senaste 3 åren. Och inga läkare eller annan vårdpersonal ser dessa mystiska gummisträngar vid t.ex. obduktioner av avlidna patienter. Miljoner människor borde känna till dem vid det här laget och det borde vara en världsnyhet. Men nej, det är endast 2-3 "balsamerare" som ser dem, ivrigt påhejade av antivaxx-profiler som livnär sig på trams som detta.

Att döda människor som ligger och väntar i kylrum får gummiliknade "avgjutningar" av blodkärlen är varken något nytt eller konstigt. Det vet pensionerade sjuksköterskan John Campell också. Även fast han är relativt lågutbildad. Men som sagt, cashen måste in.
låter som att du blev vaxxad och är ganska bitter över det.

(du kanske borde ha använt hjärnan under scamdemin, men jag förväntade mig aldrig att du skulle det ändå så)
Senast redigerad av densvenskahorden 2024-02-10 kl. 13:40.
Citera
2024-02-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
dom tre jag följer mest är mcullough, malone och dr. chris mattenson. det vrkar bara komma ut mer dåliga nyheter om dom här vaxxen
Ja exakt. Det är ju det som de livnär sig på.
Citera
2024-02-10, 13:58
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nämen, ser man på. Varför lades aldrig detta fram som ett seriöst alternativ till vaccin under pandemin, eller ens idag? MSM:s skötebarn, Agnes Wold, har ju upprepade gånger sagt att man inte kan stärka sitt immunförsvar. Är hon månne lite dum i huvudet?

D-vitamin kan minska risken att dö i covid 19

https://duckduckgo.com/?q=d-vitamin+kan+minska+risken+att+d%C3%B6+i+covid+19&t =vivaldi&ia=web

Klart häxan är helt jävla dum i huvudet. Man kan försämra sitt immunförsvar så helt klar kan man också stärka sitt.

Att hon fått så mycket publicering är en gåta.
Citera
2024-02-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nämen, ser man på. Varför lades aldrig detta fram som ett seriöst alternativ till vaccin under pandemin, eller ens idag? MSM:s skötebarn, Agnes Wold, har ju upprepade gånger sagt att man inte kan stärka sitt immunförsvar. Är hon månne lite dum i huvudet?

D-vitamin kan minska risken att dö i covid 19

https://duckduckgo.com/?q=d-vitamin+kan+minska+risken+att+d%C3%B6+i+covid+19&t =vivaldi&ia=web

Ja har man D-vitaminBRIST så är Covid värre än när man inte har någon brist. Det tror inte någon, inkl Agnes, har förnekat.

Men de allra flesta har inte D-vitaminbrist. Man får inte ett bättre skydd mot Covid genom att ta stora doser D-vitamin om har redan har normala nivåer. Man kan inte heller behandla Covid med D-vitamin. Så nej, det är inget alternativ till vaccinering.

Från din egen länk:

"Däremot har man inte sett någon effekt när covidpatienter på sjukhus har fått höga doser D-vitamin som behandling."
Citera
2024-02-10, 14:31
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Klart häxan är helt jävla dum i huvudet. Man kan försämra sitt immunförsvar så helt klar kan man också stärka sitt.

Att hon fått så mycket publicering är en gåta.

Jo självklart är det så att man kan göra enormt mycket för att påverka sitt eget immunförsvar i båda riktningarna, men att styra människors tänkande mot upplevd hjälplöshet, stärkt beroende av självutnämnda auktoriteter och att se vissa bolags produkter som den enda lösningen uppmuntras självklart stenhårt av agendadriven media som ägs av samma personer som har ett intresse i just detta, man kan göra sig en lukrativ karriär som "expert" oavsett kompetens bara man säger rätt saker som spelar ägarna rakt i händerna.

Sen att både hon och Greta är nära släkt med Svante Arrhenius förklarar ju ännu mer varför de båda får sådan enorm mediexponering samt upphöjs till nån slags Messias-status trots att de med all sannolikhet är mer korkade än random snubbe på gatan...

Bara att börja gräva lite i historien utanför det välfriserade offentliga narrativet så ser man att mesta hänger ihop bakom kulisserna och att man gör bäst i att inte fokusera så mycket på vad de säger offentligt till pöbeln i olika förvillningskulisser (då man anser att sanningen är underordnad de ändamålshelgande medlen) utan mer på de vilka de bakomliggande motiven och agendorna är som gynnas av vad de säger.
Citera
2024-02-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Intervju med en balsamerare med många års erfarenhet på en begravningsbyrå som började hitta de långa vita "blodpropparna" några månader efter att "vaccinen" rullades ut. Han hade aldrig stött på dem förut, bara efter "vaccinationerna" hade kommit igång.

https://youtu.be/wwdRfbPrGIY

Det är en intervju med begravningsentreprenören John O’Looney och som jag skrev precis ovanför ditt inlägg är O'Looney en känd antivaxxare, men som jag också skrev så betyder ju det inte att han inte behöver vara ärlig: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Campbell tjänar ju pengar på sina klipp, som hans fiender kallar pensionspengar, och ifall O'Looney får pengar för att vara med vet vi ju inte. Men i klippet menar både O'Looney och Campbell att staten döljer denna våg av dödsfall, de säger att de båda har blivit hotade av staten, och O'Looney säger sig i klippet räkna med möjligheten att han blir mördad av staten.
Citera
2024-02-10, 16:09
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ja har man D-vitaminBRIST så är Covid värre än när man inte har någon brist. Det tror inte någon, inkl Agnes, har förnekat.

Men de allra flesta har inte D-vitaminbrist. Man får inte ett bättre skydd mot Covid genom att ta stora doser D-vitamin om har redan har normala nivåer. Man kan inte heller behandla Covid med D-vitamin. Så nej, det är inget alternativ till vaccinering.

Från din egen länk:

"Däremot har man inte sett någon effekt när covidpatienter på sjukhus har fått höga doser D-vitamin som behandling."

Tappert försök att snacka bort nyttan av D-vitamin. Du gör ett toppenjobb för Pfizers räkning. Helt gratis på din egen fritid. Vilken snubbe!

Att höga doser D-vitamin inte har visats ha bättre effekt är helt enkelt inte sant, vilket enkelt går att ta reda på med en snabb sökning:
"High-dose versus standard-dose vitamin D supplementation in older adults with COVID-19 (COVIT-TRIAL): A multicenter, open-label, randomized controlled superiority trial"
Citat:
Conclusion: In this randomized controlled trial (RCT), we observed that the early administration of high-dose versus standard-dose vitamin D3 to at-risk older patients with COVID-19 improved overall mortality at day 14. The effect was no longer observed after 28 days.
https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1003999

Och vi pratar egentligen om två olika saker:
Dels D-vitamin brist, vilket inte är jättevanligt. Dels att ha suboptimala nivå av D-vitamin, vilket är väldigt vanligt. Särskilt på våra breddgrader och vid den här tiden på året.

Om man vill uppnå optimal nivå av D-vitamin på kort tid, utan tillgång till sommarsol, så är det självklart meningsfullt att ta en lite högre dos av D-vitamin tillskott.

Den här studien visar att för den som uppnått en viss nivå av D-vitamin i blodet (50 ng/mL), så är risken i princip obefintlig att dö med diagnosen covid:
https://www.mdpi.com/2072-6643/13/10/3596

Enligt studien så kan man uppnå den nivån genom att supplementera 4000-10000 "units" (100 to 250 µg) D-vitamin. Detta får anses som en relativt hög dos, men inte orimlig. Vissa tar betydligt mer utan några märkbara biverkningar.

Själv håller jag mig till 100 µg per dag, och har inte ens varit snuvig på hela vintern.
Citera
2024-02-10, 16:23
Medlem
Jag blir lite intresserad av att vaccinskeptikerna i tråden inte berör O'Looneys påståenden i Campbells video utan istället diskuterat D-vitaminkurer som om vi befann oss på ett spa nånstans och ni ligger där med gurkskivor på ögonen och småpratar.

Detta får mig att fråga mig om ni vet något om O'Looney. Tål han inte närmare granskning? Är han sjuk? Hur ser man på honom i era vaccinskeptiska kretsar? I videon säger O'Looney saker som:

"They can come and get me tomorrow (…). Im not frighetend of them (…), I could have a car-crash or a heart attack or an aggressive cancer, I’m not frightened of them, let hem do their worst. Its about all of us, isnt it, its about all of us, not just me (…). Yeah, it’s done stealthily now, yeah, the weapons of choice are not silenced pistols now any more, are they, they’re toxins, cancers and, but Im not frightened of them, let hem come and get me Im really not frighetend, cause its bigger than me, its more mportant than me, if I should die any time then I want my legacy to be saving others and truth and honesty.”

Medan John Campbell säger: ”I’ve had the police around a couple of times with death threats for me personally.”

Det låter ju jätteallvarligt men istället diskuterar ni i tråden diverse D-vitaminkurer och D-vitaminbrist så att man blir osäker på om man har hamnat i en hälsobilaga. Hade ni tagit det O'Looney säger på allvar så hade ni diskuterat det. Nu framstår det snarare som om han kanske är sjuk och ni vet om detta.
Citera
2024-02-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag blir lite intresserad av att vaccinskeptikerna i tråden inte berör O'Looneys påståenden i Campbells video utan istället diskuterat D-vitaminkurer som om vi befann oss på ett spa nånstans och ni ligger där med gurkskivor på ögonen och småpratar.

Detta får mig att fråga mig om ni vet något om O'Looney. Tål han inte närmare granskning? Är han sjuk? Hur ser man på honom i era vaccinskeptiska kretsar? I videon säger O'Looney saker som:

"They can come and get me tomorrow (…). Im not frighetend of them (…), I could have a car-crash or a heart attack or an aggressive cancer, I’m not frightened of them, let hem do their worst. Its about all of us, isnt it, its about all of us, not just me (…). Yeah, it’s done stealthily now, yeah, the weapons of choice are not silenced pistols now any more, are they, they’re toxins, cancers and, but Im not frightened of them, let hem come and get me Im really not frighetend, cause its bigger than me, its more mportant than me, if I should die any time then I want my legacy to be saving others and truth and honesty.”

Medan John Campbell säger: ”I’ve had the police around a couple of times with death threats for me personally.”

Det låter ju jätteallvarligt men istället diskuterar ni i tråden diverse D-vitaminkurer och D-vitaminbrist så att man blir osäker på om man har hamnat i en hälsobilaga. Hade ni tagit det O'Looney säger på allvar så hade ni diskuterat det. Nu framstår det snarare som om han kanske är sjuk och ni vet om detta.
Själva sjukdomen Covid-19 är en s.k. "Nothingburger" som inte är värre än vilken förkylning eller influensa som helst så det är inte konstigt att folk glider in på annat. Det är väl jättebra att Campbell intervjuar visselblåsare. Nu har videon efter 17 timmar fått 345.000 visningar. Om det som påstås i videon är sant kommer det inte hända så mkt pga censuren och korruptionen det talas om i intervjun. Om det är falskt kommer många balsamerare träda fram i mainstream media och debunka "lögnerna"... var så säker.
Citera
2024-02-10, 17:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento

Vet inte om det var riktat till mig. Men det här är ju tänkt som en allmän tråd för allting rörande covid. D-vitamin och blodproppar är två separata diskussioner inom detta ämne. Jag ser det som fullt möjligt att skriva inlägg i båda diskussionerna på samma dag. Och jag visste inte att jag var tvungen att börja psykoanalysera O'Loony och Campbell, bara för att jag råkat uttalat mig om blodproppar.

Grejen är att jag vet inte mer om O'Looney än du. Har bara lyssnat på ett par intervjuer med honom tidigare. Det du citerade låter kanske överdramatiskt i vår värld. Men å andra sidan vet vi inte vad han har varit med om. Han låter som en typisk eldsjäl tycker jag. Dom brukar ju vara lite sådär yviga. Men "normala" människor rättar sig i ledet och håller tyst. Så man får ta det onda med det goda.

För egen del så har jag diskuterat dom här blodpropparna vid flera tillfällen tidigare. Jag ser ingen anledning att tvivla på att dom är på riktigt, eller att dom orsakas av covid-sprutorna. Jag ser inte att något direkt nytt har tillkommit, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer.

Nästa intressanta steg blir väl när nyheten bryter sig igenom till MSM. Och vilken förklaringsmodell man kommer försöka använda då. Jag antar att man försöker bestämma sig om man ska skylla propparna på antingen klimatförändringar, långtidscovid, eller Putins krig i Ukraina.

EDIT: Eller kanske "upptäcker man" att propparna beror på en sprillans ny sjukdom. Som misstänks komma från en lemur i Madagaskar. Så utvecklas ett nytt vaccin för den smittan över en kafferast. Så är hela karusellen igång igen.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-02-10 kl. 18:07.
Citera
2024-02-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Själva sjukdomen Covid-19 är en s.k. "Nothingburger" som inte är värre än vilken förkylning eller influensa som helst så det är inte konstigt att folk glider in på annat. Det är väl jättebra att Campbell intervjuar visselblåsare. Nu har videon efter 17 timmar fått 345.000 visningar. Om det som påstås i videon är sant kommer det inte hända så mkt pga censuren och korruptionen det talas om i intervjun. Om det är falskt kommer många balsamerare träda fram i mainstream media och debunka "lögnerna"... var så säker.

Ja, tack för svar, vi får se, blir mycket intressant. Bra poäng om att fler balsamerare borde träda fram, om detta blir tillräckligt stort, kan man ju tillägga. Jag får väl tillägga att O'Looney alltså inte tyckte att Covid var en "nothingburger" när han fick den, däremot fortsatte han vara skeptisk mot en massa boosters:

"He wrote: "I was initially sceptical about COVID but I can confirm its validity and it is very nasty.

O'Looney, from Milton Keynes, remained sceptical about vaccines despite his stay in hospital, questioning the need for 'endless bouts of injections'."

https://uk.news.yahoo.com/john-o-loo...EM_2ZDgCc2b_qk

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vet inte om det var riktat till mig. Men det här är ju tänkt som en allmän tråd för allting rörande covid. D-vitamin och blodproppar är två separata diskussioner inom detta ämne. Jag ser det som fullt möjligt att skriva inlägg i båda diskussionerna på samma dag. Och jag visste inte att jag var tvungen att börja psykoanalysera O'Loony och Campbell, bara för att jag råkat uttalat mig om blodproppar.

Grejen är att jag vet inte mer om O'Looney än du. Har bara lyssnat på ett par intervjuer med honom tidigare. Det du citerade låter kanske överdramatiskt i vår värld. Men å andra sidan vet vi inte vad han har varit med om. Han låter som en typisk eldsjäl tycker jag. Dom brukar ju vara lite sådär yviga. Men "normala" människor rättar sig i ledet och håller tyst. Så man får ta det onda med det goda.

För egen del så har jag diskuterat dom här blodpropparna vid flera tillfällen tidigare. Jag ser ingen anledning att tvivla på att dom är på riktigt, eller att dom orsakas av covid-sprutorna. Jag ser inte att något direkt nytt har tillkommit, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer.

Nästa intressanta steg blir väl när nyheten bryter sig igenom till MSM. Och vilken förklaringsmodell man kommer försöka använda då. Jag antar att man försöker bestämma sig om man ska skylla propparna på antingen klimatförändringar, långtidscovid, eller Putins krig i Ukraina.

Tack för svar och info, jag är medveten om att jag kan vara något av en kamphund när det gäller att finna svaret på en fråga och det är ju en sak som korrektamund0 hade rätt i, nämligen att jag då kan bli "needy" (i hennes fall när jag fick intrycket att vaxxare inte ville diskutera negativa sidor med vaccinet). Sedan var det inte riktat speciellt till dig utan delvis skämtsamt till alla.

Jag får precis som du ett ärligt intryck av O'Looney. Sedan vet man ju inte hur hans kamp som "antivaxxare" i brittisk media har påverkat honom, han berättar ju att vänner tagit avstånd från honom och sett honom som konspirationsteoretiker, och man vet ju heller inte hur hans upplevelse av detta och att ovaccinerad (?) få Covid har påverkat honom, för Covid var ju "very nasty" enligt honom själv. Jag vill tillägga att jag inte alls påstår att hans negativa erfarenheter som jag nämnde skulle göra honom mindre trovärdig eftersom jag ju inte känner honom. Han verkar ju ha lång erfarenhet och jag uppfattar honom alltså också som ärlig. Blir mycket spännande om detta bryter igenom till MSM som du och Dick-Jerker skriver.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-10 kl. 18:30.
Citera
2024-02-10, 20:56
Medlem
vansinne!!!! hjärtattacker bland piloter i usas flotta har gått upp 937% !!!!! det låter overkligt!! säkra och effektiva!

https://americanmilitarynews.com/2023/11/video-heart-issues-skyrocketing-in-military-us-navy-medic-says/

Citat:
Navy Medical Service Corps Lt. Ted Macie, who is an active-duty officer, a Navy health administrator, and a medical recruiter, shared the information Monday in a video on X, formerly Twitter. Macie presented his claims over concerns that have repeatedly been emphasized by his wife, Mara Macie, who is currently running for Florida’s 5th Congressional District in the U.S. House of Representatives.

In his video, Ted Macie claimed that the U.S. military has experienced a major increase in heart-related issues with helicopter and fixed-wing pilots. Macie claimed that Defense Department data shows a 937% increase in heart failure, a 152% increase in cardiomyopathy, a 69% increase in ischemic heart disease, a 62% increase in pulmonary heart disease, a 36% increase in hypertensive disease, and a 63% increase in other forms of heart disease compared to the five-year average before 2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in