2024-02-10, 08:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har nog aldrig träffat en människa extrovert eller ensam introvert som drar iväg för att åka skidor själv...

Nu har vi ju bara hans öppna, torra, FB men något säger mig att den privata inte är så mycket roligare. Man får bilden av en ensam människa. Med alla titlar, och hans karriär, borde han väl ha haft flera som följer hans militäranalyser på FB. Men där verkar hans skriva för tomma intet.
Citera
2024-02-10, 08:51
Medlem
Vilken idiot Napp #367, varför behöll han inte hjälmen på när han sätter sig i bilen. Då hade Dumpen inte fått någon bild på honom. Nej istället står han lugnt kvar och tar först av hjälmen, glasögonen och mössan så hela han blir tydligt exponerad. Om den dåren har varit med och utvecklat vårt försvar då lär vi inte klara oss länge.
Citera
2024-02-10, 08:53
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
.
Tack, det räcker att söka på det märkliga förnamnet för att hitta honom.
Citera
2024-02-10, 09:00
Medlem
PROLIFICs avatar
På tal om äckliga formuleringar:

"Hade varit mysigt haft dig med för skidåkning och få pilla på din klitoris."

Och hur tänkte gäddjäveln? Jag tar med ett barn till Sälen och mamma verkar tycka att det är helt ok. Nej, det var s.k. Dumpen-killar som "spanade runt" så jag struntar i att plocka upp barnet. Hon får åka hem från Mörby med sin packning. Det kommer mamman också tycka är helt ok. Inga konstigheter!

"Men vad är du mest sur på? Att fick träffa mig? Inte åka skidor? Eller att saknar sex?"

Den här gäddan lär ju ha grova problem med sin mentaliseringsförmåga/theory of mind? En 14-åring lyckas lura sig iväg på skidsemester med en kompis och mamman kollar inte upp detta, hon frånvaroanmäler barnet för att det är kul att hon får göra nåt. Men så blir inte resan av. Hur ska barnet förklara det för sin mamma tänkte han? Utan att hamna i klistret? Jo, men visst. Det hon är mest sur på är att hon saknar att få sin klitoris pillad på i en soffa i en fjällstuga. Av en gubbe. Så klart!

"Jag är visst klok. Jag ville ha med dej till hit till Sälen så vi kunde ha det trevligt med skidåkning, äta god mat och ha skön sex."

Barnet är, med all rätt, upprört och och skriver att hon fan åkte till Mörby och väntade på honom.

"Men ville du få skön sex i Sälen?"

Vem svarar så? När nån är upprörd för att ha blivit strandad i Mörby C med packning för en skidsemester.
Han vill kompensera henne med en present och "tur på båten".

"Jag är snäll och seriös. Fick bara lite kalla fötter. Vill slicka, pulla och knulla dej."

Han skickar en livebild där man ser en fjärdedel av ansiktet och inredning i stugan. En stuga han säger sig ha lånat, stackars de som lånat ut den till honom. Stugan är skapligt lättidentifierad p.g.a. någorlunda ovanlig inredningsdetalj.

"Synd du inte är med"

"Hade varit bra om du red nu"

De diskuterar att barnet ska ta tåget upp till Sälen.

"Vill du åka skidor eller vill du mysa och ha skön sex?"

Barnet får helt enkelt hitta på nåt för att förklara för sin mamma varför hon ska åka tåg till Sälen dagen efter istället. Han undrar förvisso lite om mamman känner kompisens familj (som påstås vara i Sälen), om mamman vill prata med honom osv.

"Men vill du skickar en sexig bild på dig då jag kan tänka hur vi myser"

Han berömmer barnet och skickar en kalsongbild. Ej urtvättade kallingar från ICA Maxi som vi sett så många gånger, det är typen som är i fladdrig bomull och skulle kunna vara underdelen på en sommarpyjamas för kvinnor. Man kan skönja slak penis bakom tyget.

De pratar om "mysiga" bilder och detaljer kring barnets ankomst till Sälen.

"Fin du är i sängen. Fin nalle du har. Har du fått kuk tidigare?" (Troligen kommentar till en bild, men wtf?!)

"Ok. Du ser ut som en liten flicka bredvid den"

"Redo för kuk?"

"Rakad fitta?"

"Brukar du pilla på din klitoris?"

"Men vill du gå klitoris slickad?" (så kåtrunkande att han stavar fel)

Artighetsprat, bilder på liftar.

"Ja. Ligger du i din säng då. Med din nalle?"

Han konstaterar att de kanske ska vänta med sex till hon är 15, att det är en risk att ta med henne till Sälen.

"Tar du med fina underkläder och kort kjol?" (som alla vet är detta prio 1 när man ska på skidsemester, särskilt när man är 14!)

Det är ett jävla tjat om kort kjol och hur pass kort den är och barnet ska inte glömma att packa ner den.

Barnet kollar på tv och han inte svara.

"Vi gör så att vi skippar att du kommer hit"

Gäddan vill vänta till hon fyller 15. Barnet visar upp att hon faktiskt har köpt en biljett. "Ok, men kom då". Barnet ska lova att hon inte samarbetar med Dumpen. Han försöker prata sig ur situationen. Kvällen innan barnet ska åka så skriver han "Jag tycker inte du ska åka". Barnet skickar bild dagen efter och visar att hon är framme. Ifrågasätter (med all rätt!) hur hon ska kunna ta sig hem igen, säger att hon får be polisen om hjälp och efter det så verkar konfrontationen ha skett.

Efter det börjar en ny konvo med ett nytt barn.

Och nej, han vågade inte träffa barnet. MEN! Han lurade iväg vad han trodde var en 14-åring 40 mil från Stockholm utan att säkerställa hur hon skulle ta sig hem igen och det var ett jävla tjat om nallar och korta kjolar.

Nu svarar jag mig själv; japp, han har svåra problem med theory of mind. Gäddan är inte bara titelkåt - han är inne i en kurs- och titelpsykos. Svårt störd individ. Om jag, mot förmodan, skulle vilja anlita honom - vilken är hans kompetens? Här har vi att göra med en riktig jävla ordsallad. Inte bara ordsallad; nu snackar vi salladsbuffé fredag kl 14.30 på en trött vägkrog längs med länsväg 314 i Jämtland. Den har stått där sen i måndags kl 10 och man tittar och tittar men fattar inte vad det är man ser. Vad i helvete är detta? Det är allt och ingenting. På en och samma gång.

Rebus:

Förnamn - extremt ovanligt och faktiskt svårt att göra en enkel rebus. De tre första bokstäverna _ _ _ är samma som förkortningen av Mitsubishis Lancer Evolution. De två sista bokstäverna _ _ är samma som typ inga förnamn slutar på men han delar faktiskt de två sista bokstäverna med BjöRN.

Andra registrerade förnamn är den manliga motsvarigheten till hennes = H _ _ _ och samma som skådespelande Jähkel och författaren Hellsing = _ _ _ _ _ _ _

Efternamn är ett sonnamn. Samma som den produktiva deckarförfattaren Jan som debuterade med Helgeandsmordet 1973. (gäddan stavar dock sitt namn med två s). Det finns ett hotell i Halmstad som heter samma sak, det ligger på Storgatan 52.

Är just nu skriven på en adress som är ganska ovanlig. Det är ett torg som för tankarna till bl a en Pontiac som tillverkades 1950-1981. _ _ _ _ _ _ _ Likaså är det en titiel på en roman av W. Somerset Maugham utgiven 1948 (utspelar sig under spanska inkvisitionen). Nummer på torget/gatuadressen, som har ett väldigt spanskt namn, är 9+1.

Han är född år 1960 + 1, årets åttonde månad och dag 3 + 1.

Har ett aktiebolag som är förnamnet i hans sonnamn men gjort lite snajsigt international style så Å är utbytt mot ett A. _ _ _ _ _ _ CON.
Citera
2024-02-10, 09:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Förnamnet är inte alls så svårt, man behöver inte krångla till rebusen.
Först ett E, sen engelska ordet för född men byt ut B mot V.
Googla det namnet så kommer han.
Helvete, han har drygt 2000 bilder på Facebook.
Citera
2024-02-10, 09:11
Medlem
#367 är så otroligt störd och korkad så det måste va omöjligt att inte upptäcka det om man lever med en sådan dåre. Och det här med kort kjol på en 14 åring verkar va alla gäddors våta dröm. Han kände väl till Dumpen och att dom brukar fråga efter bilder. Ändå kan han inte kontrollera sig det är verklikgen häpnadsväckande.
Citera
2024-02-10, 09:17
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu har vi ju bara hans öppna, torra, FB men något säger mig att den privata inte är så mycket roligare. Man får bilden av en ensam människa. Med alla titlar, och hans karriär, borde han väl ha haft flera som följer hans militäranalyser på FB. Men där verkar hans skriva för tomma intet.

Sambo med en sosse låter inte kul. Skriva analyser utan nån respons ger bilden av ensam och utstött typ.
Citera
2024-02-10, 09:26
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Förnamnet är inte alls så svårt, man behöver inte krångla till rebusen.
Först ett E, sen engelska ordet för född men byt ut B mot V.
Googla det namnet så kommer han.
Helvete, han har drygt 2000 bilder på Facebook.

Det är svårt eftersom typ ingen annan heter så och man kan inte kan göra några enkla associationer. För mig låter det som ett påhittat göteborgskt namn. Lite som när folk från min del av Sverige ska hitta på nåt typiskt göteborgskt. Lex Weyron i ottan. Det låter väldigt mycket hamnstad. Lite påhittat och internationellt och "coolt". Men han verkar vara skåning bördig från Lund?

Hursomhelst så är han nu skriven i en förort norr om Stockholm. Där finns ett stort köpcentrum och kommunen trafikeras kommunalt av bl a Roslagsbanan. Här fanns tidigare en galoppbana. #367
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-02-10 kl. 09:29.
Citera
2024-02-10, 09:34
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det är svårt eftersom typ ingen annan heter så och man kan inte kan göra några enkla associationer. För mig låter det som ett påhittat göteborgskt namn. Lite som när folk från min del av Sverige ska hitta på nåt typiskt göteborgskt. Lex Weyron i ottan. Det låter väldigt mycket hamnstad. Lite påhittat och internationellt och "coolt". Men han verkar vara skåning bördig från Lund?

Hursomhelst så är han nu skriven i en förort norr om Stockholm. Där finns ett stort köpcentrum och kommunen trafikeras kommunalt av bl a Roslagsbanan. Här fanns tidigare en galoppbana. #367
Hans lägenhet är säkert värderad till runt 6 miljoner skulle jag gissa, väldigt eftertraktat område.
Nu är frågan om det går åt helvete med frugan
Tar väl 5-6 timmar från sälen hem till norrort.
Då har han tid att fundera i bilen över vilket pucko han är.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-02-10 kl. 09:39.
Citera
2024-02-10, 09:58
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Hans lägenhet är säkert värderad till runt 6 miljoner skulle jag gissa, väldigt eftertraktat område.
Nu är frågan om det går åt helvete med frugan

Jo, han bor i en välbärgad förort och i en ganska fin del av den. Ekonomiskt lär det inte gå nån nöd på Herr Ordsalladsbuffé som vill pulla barn i Sälen. Han kan ordna annat boende. Man kan dock tänka sig att han och sambon flyttade dit för att ha ett bekvämt boende på "äldre dagar". Ser skapligt nybyggt ut (00-tal) och därmed smidigt ur ett sånt perspektiv. Han tycks dock ha bott på adressen sen 2005 men sambon flyttade in för fem år sen. Kanske var han inte så förutseende? Han levde kanske villalivet i samma förort men så sket det sig?

Oavsett vad så tycker inte jag att hon och hennes arbetgivare ska hängas ut här. Det är inte hon som felat. Det är hennes sambo som chattar om nallar, unga flickor och korta kjolar med högstadiebarn som han dessutom lurar iväg 40 mil hemifrån utan att ens fundera på vad som händer med barnet/hur hon ska kunna ta sig hem när han ditchat henne. Han ska skämmas. Och, ja. Hoppas att det går åt helvete med "frugan". Och med allt!

Citera
2024-02-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
#364 Tatuerade snubben på Arlanda.
Detta är Flashback och jag förvånas över att namnet inte läckt än.
Tullis Tulle, nicket som han använde, försökt leta i div grupper men hittar absolut inget.

Är flera som säger sig känna igen honom. Borde inte vara alltför svår att hitta.
Citera
2024-02-10, 10:04
Medlem
Urinterapeuts avatar
Härligt att dumpenfolket har hittat in i hans kommentarsfält på Facebook. Bataljonschefen görs till åtlöje inför alla bekanta och närstående. Alla som han har chefat över i sitt arbetsliv får nu skratta gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in