2023-12-15, 21:59
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Varken kukbild eller runkvideo på #330?! Har varit ett par stycken nu! Börjar gäddorna bli mer försiktiga?

Han körde ju samma säkerhetstänk som nån annan gädda gjorde, och bad henne skicka en livebild där hon har pekfingret på hakan. Då kan man ju känna sig trygg liksom?

Den andra gäddans instruktioner var lite knepigare, typ "Ta en selfie där du har vänster lillfinger på näsan, och höger pekfinger på hakan" varpå fiskaren skickade en bild men påpekade att hans request var ju omöjlig eftersom det inte går att ta en selfie när båda händerna ska vidröra ansiktet samtidigt.
Citera
2023-12-15, 22:00
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
HAHAH fyfan vilken bra! Du livade upp den annars tråkigaste typen av "konfrontation" - när gäddjäveln bara sladdar iväg utan att man hinner avnjuta deras ångest ordentligt
Det känns som att de flesta gäddorna tyvärr kommer vara svåra att prata med framöver. Många verkar redan vara beredda på att de ska dra iväg, om det är dumpen som kommer, så många nu på senaste som drar direkt. Innan var det väl fler som stannade lite längre innan dem drog. Nu när dumpen blivit så stort verkar det vara betydligt svårare.
Citera
2023-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Det känns som att de flesta gäddorna tyvärr kommer vara svåra att prata med framöver. Många verkar redan vara beredda på att de ska dra iväg, om det är dumpen som kommer, så många nu på senaste som drar direkt. Innan var det väl fler som stannade lite längre innan dem drog. Nu när dumpen blivit så stort verkar det vara betydligt svårare.

Det handlar ju om att dom sitter kvar i bilen. Fiskarna borde försöka o få till en mötesplats där dom måste gå ur bilen för o mötas upp. Annars kommer det inte bli några ”riktiga” konfrontationer framöver.
Citera
2023-12-15, 22:13
Medlem
Citat:
Varken kukbild eller runkvideo på #330?! Har varit ett par stycken nu! Börjar gäddorna bli mer försiktiga?

Vänta bara. Det kommer nog snart en kavalkad.
Citera
2023-12-15, 22:22
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Antar det är någon jävla sexapp/sexkontakts sida med dålig moderering eftersom det verkar vara no1 stället att söka efter yngre förmågor? Frågan är väl bara om det finns några riktigt unga personer där eller om samtliga konton är dumpens? Hur i helvete vågar de chansa?
Om man vill men inte klarar att begå självmord så kan man nog sannolikt begå socialt självmord genom att bara hoppa in på KIK, gå med i någon sån där "unga som söker äldre"-grupp och sätta igång och chatta med någon som heter typ "Nellie13" och gå i garanterad dumpenfälla 😅

Edit: sen dyker man upp till träffen med en "jag stödjer dumpen"-dekal på bilen och i full 242-mundering från topp till tå 😁
Senast redigerad av Sommargay 2023-12-15 kl. 22:25.
Citera
2023-12-15, 22:29
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Det handlar ju om att dom sitter kvar i bilen. Fiskarna borde försöka o få till en mötesplats där dom måste gå ur bilen för o mötas upp. Annars kommer det inte bli några ”riktiga” konfrontationer framöver.
Javisst så är det. Att skippa bilträffar hade varit det bästa, gärna på platser där det inte heller är så lätt att springa ifrån.

Likväl kan de bara springa iväg så fort dem får syn på P&S även om det t.ex är på stan som med gädda #327. Men chansen ökar ju naturligtvis när de har bilen i närheten eller sitter kvar i den. Samtidigt förstår jag varför de gör det, om gäddan redan varit misstänksam är det bättre ta det säkra före det osäkra, så man ens kan hänga ut den.

Ibland har de blockerat vägen från att hindra gäddan och köra, tills de fick prata med den, som t.ex i fallet med rektorsgäddan #180
Citera
2023-12-15, 22:30
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Konfrontationen är där. Ibland när de precis publicerat kan inläggen vara tomma på video men nu är den där ialalfall.

Ännu en gädda på KIK. Aldrig hört talas om KIK innan jag började följa dumpen, det är ganska otroligt att de fortsätter ragga barn på den sidan/appen. Antar det är någon jävla sexapp/sexkontakts sida med dålig moderering eftersom det verkar vara no1 stället att söka efter yngre förmågor? Frågan är väl bara om det finns några riktigt unga personer där eller om samtliga konton är dumpens? Hur i helvete vågar de chansa?
Chattapp som var relativt populär innan Snapchat blev stor.
Finns många skumma grupper och människor där. Och ja, modereringen är åt helvete.
Citera
2023-12-15, 22:45
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Rebus Borlängesvamlaren #330
Förnamn: Samma som smeknamnet på en svensk opera- och konsertsångare född 5 februari 1911 i Borlänge, död 9 september 1960 på Siarö i Stockholms skärgård.
Efternamn: Gäddan delar efternamn med en svensk fotbollsmålvakt som spelar för saudiska Al-Fateh född 20 juni 1993.

Födelseår: Året innan 1982

Bild på linkedin: https://imgur.com/a/EvISsww

Devglan
https://www.devglan.com/online-tools/text-encryption-decryption

Citera
2023-12-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Förnamn: Samma som smeknamnet på en svensk opera- och konsertsångare född 5 februari 1911 i Borlänge, död 9 september 1960 på Siarö i Stockholms skärgård.
Efternamn: Gäddan delar efternamn med en svensk fotbollsmålvakt som spelar för saudiska Al-Fateh född 20 juni 1993.

Devglan

Tackar! En snabb googling gav träff inom innebandyn. Intressant. Verkar finnas fallhöjd då. En twist är att gäddeländet har gjort matcher inom parasport också.
Citera
2023-12-15, 23:07
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren

Devglan

Vad är nyckeln till krypteringen?
Citera
2023-12-15, 23:10
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Citat:
Snyggt! Blir fan rörd av alla fenomenala detektiver i den här tråden. Hur hittade du?

By the way, förnamnets rebus känns exakt som en sån fråga jag alltid får om jag spelar frågesportsspel med vänner. Man bara "eehhh... pass?"
Och deras frågor är typ "Legendarisk fotbollsspelare i svenska landslaget med efternamnet Ibrahimovic, vad heter han i förnamn?"
Varenda gång, blir så jävla frustrerad.
Det jag gjorde var att använda merinfo.se filter. Jag ställde in postnumret på intervall kring Hedemora/Borlänge samt lämplig ålder. Sedan så skrollade jag tills jag hittade en man med samma initialer som gäddan hade på kik.

Citat:
Ursprungligen postat av Rdesign
Tackar! En snabb googling gav träff inom innebandyn. Intressant. Verkar finnas fallhöjd då. En twist är att gäddeländet har gjort matcher inom parasport också.
Om man kollar på gäddans facebook-profil så finns där en bild med på laguppställningen där alla ser lagom lågbegåvade ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Vad är nyckeln till krypteringen?
Det är ingen nyckel.
Senast redigerad av 122OrtKrigaren 2023-12-15 kl. 23:11. Anledning: komplettering
Citera
2023-12-15, 23:11
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Citerar din länk så den finns i text här också:

"Gävle Bridgeklubb har den senaste veckan påverkats negativt av en av våra medlemmars, som privatperson, agerande.

Styrelsen vill därför informera om vad vi gjort och vad vi planerar att göra samt att ge våra medlemmar möjligheten att ställa frågor.

Vi bjuder därför in våra medlemmar till ett informationsmöte tisdagen den 19/12 klockan 12.00 i våra lokaler."

Med tanke på ditt användarnamn, har du lite insyn i detta?
Har gäddan blivit årets snackis i bridgevärlden? Pensionärer älskar väl att sitta och skvallra till höger och vänster, och jag kan inte tänka mig nåt högre skvallervärde än att en högt uppsatt medlem tänkte knulla ett barn i självaste bridgelokalen.

Citat:
Ursprungligen postat av BridgePlayer
Jag har rätt mycket insyn i svenska bridgevärlden, ja

De flesta som spelar på klubbar utanför Gävle/Gävleborgs distrikt är antagligen lyckligt ovetande om vad som hänt. Men alla inom eliten vet, från norr till söder. T.o.m. spelare som är analfabeter när det gäller datorer och teknik har koll... Bridgegäddan har ju varit anställd på SBFs kansli, även om det var en 15 år sen och när kansliet låg i Gävle.

Men jag vet också att det är många i Gävletrakten som öppet deklarerat att om den grisen kommer till klubblokalen så lämnar dom.

Såvitt jag förstår skedde konfrontationen någon gång i början eller mitten av november. Bridgegäddan var alltså på en bridgesemester på Teneriffa med bl.a. sin (f.d. får man förmoda) sambo efter mötet med Sara/Patrik. Någon av de han spelade med på Teneriffa har uttryckt sin avsky när det framkommit vad han pysslat med de senaste åren.

Som du säkert förstår av mitt regdatum och postcount är detta inte mitt originalkonto. Vill inte använda det då det vore lätt för andra bridgespelare att outta mig.

Ingen här på FB som kan agera "fluga på väggen" vid aktuella "Gäddmötet". Det vore ju förträffligt om vi fick veta hur bridgeklubben ser på Gädda #321 tilltag. Att de sedan skriver att Gädda #321 "som privatperson, agerande." är ju inte riktigt sant. Han hade nyckel till Bridgeklubben, tillgång till lokalerna. Alltså agerade han under att ha missbrukat klubbens förtroende. Lite tråkigt att klubben med flit verkar vilja missa en potentiell möjlighet att stämma Gädda #321.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in