2024-02-09, 22:51
Medlem
Hennes man har 34 miljoner i tillgångar i form av pengar på banken i sitt bolag. Gissar på att hon iallafall kommer få 5 av dessa miljoner + en avbetald lägenhet på Södermalm.
Citera
2024-02-09, 23:11
Medlem
Incendios avatar
Verkar som att barnen ska bo mest hos O. Det är nog bra. På inlägget så låter det som att LD var den som initierade skilsmässan. Klaga inte på hur det påverkar barnen då.
Citera
2024-02-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hon flyttar väl in på heltid i lägenheten på södermalm där hon bott deltid när det inte är hennes tur att ha barnen.
Inte så jättejobbigt att ha en färdigbetald bostadsrätt att flytta in i efter skilsmässan.
Tycker det är lite löjligt att hon fick det att låta som att hon kommer att bo i en liten 1 rummare i förorten och leva så fattigt att hon inte har råd att ta barnen till badhuset.
Hennes nu fd svägerska tillrättavisar henne i kommentarerna om att det inte är så hemskt att få flytta in i en helt avbetald bostadsrätt inne i stan och få loss några miljoner i samband med att dom skiljer sig då dom inte hade något äktenskapsförord.
Har tyckt att hon är vettig i mångt och mycket men blev riktigt irriterad på hur hon utmålade sig som en fattig stackare när hon i själva verket kommer att leva lyxliv på pengarna hennes man jobbat ihop och uppenbarligen kommer dela med sig av.
Mycket ska ha mer tydligen

Men ska barnen alltså varannan vecka pendla från Söder till skolan som jag antar ligger i Nynäshamn? Det är en bra bit att åka. Jag gissar snarare att hon kommer försöka få tag på en lägenhet i närheten.
Citera
2024-02-10, 04:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Men ska barnen alltså varannan vecka pendla från Söder till skolan som jag antar ligger i Nynäshamn? Det är en bra bit att åka. Jag gissar snarare att hon kommer försöka få tag på en lägenhet i närheten.

Hon kanske bara ska vara helgmamma?

Det skulle ge henne mycket tid att vara manisk på instagram under dygnets alla timmar.
Citera
2024-02-10, 05:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon kanske bara ska vara helgmamma?

Det skulle ge henne mycket tid att vara manisk på instagram under dygnets alla timmar.

あれ?

Vilket oprivilegierat liv hon lever? Är det säkert att hon är svartskalle?
Citera
2024-02-10, 06:46
Medlem
kaktusplastiks avatar
Cissi har skrivit några vettiga kommentarer (som fortfarande står kvar). LD har inte gillat någon av dem.

Det är jättesvårt att tycka synd om någon som fått allt serverat och som ska sitta och gråta ut trots att hennes barn kommer ha allt. Hon kommer själv inte behöva bry sig om bolån plus få några miljoner på kontot och ha ett hem att bo i. Hur är det synd om henne?!

Ja du kanske behöver börjar jobba Natashja. Så otroligt sorgligt och hemskt. Hur kan du bli behandlad så illa?

Allt prat om barnen känns otroligt manipulativt. Rätt tydligt att hon försöker vända sina följare mot Oscar och barnen med för den delen. De ska ha dåligt samvete för att mamma sitter ensam.
Citera
2024-02-10, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Cissi har skrivit några vettiga kommentarer (som fortfarande står kvar). LD har inte gillat någon av dem.

Det är jättesvårt att tycka synd om någon som fått allt serverat och som ska sitta och gråta ut trots att hennes barn kommer ha allt. Hon kommer själv inte behöva bry sig om bolån plus få några miljoner på kontot och ha ett hem att bo i. Hur är det synd om henne?!

Ja du kanske behöver börjar jobba Natashja. Så otroligt sorgligt och hemskt. Hur kan du bli behandlad så illa?

Allt prat om barnen känns otroligt manipulativt. Rätt tydligt att hon försöker vända sina följare mot Oscar och barnen med för den delen. De ska ha dåligt samvete för att mamma sitter ensam.

Medelåldern var som stenmur fittstimmet körde rakt in i. Helt stonewallande liksom.

Millionärsfru som gör menskonst blir utbytt och får flytta till lägenhet på repeat ett tag nu framöver dårå. Inget nytt under solen osv osv

edit: dags att ta körkort snart kanske? Plugga lite? CSN lånar ut pengar till sånt nuförtiden. What a fucking un-able woman tbh.
Senast redigerad av Interpersonal 2024-02-10 kl. 07:05.
Citera
2024-02-10, 07:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Hennes man har 34 miljoner i tillgångar i form av pengar på banken i sitt bolag. Gissar på att hon iallafall kommer få 5 av dessa miljoner + en avbetald lägenhet på Södermalm.

Ja jag har så svårt att förstå varför hon skulle bli så utfattig? Vid en skilsmässa delar man på tillgångarna och han har väl pensionssparat samt sparat pengar till henne får man anta? Annars är ju båda dumma i huvudet.

Förstår inte heller varför hon tror att hon inte kan få jobb. För att hon är överviktig och har adhd skriver hon. Alltså va? Till och med nyanlända somaliska analfabetiska kvinnor med burka får jobb. Hon får väl städa eller nåt. Men förmodligen kan hon leva rätt gott på att vara influenser. Som Fayme.
Citera
2024-02-10, 07:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Förstår inte heller varför hon tror att hon inte kan få jobb. För att hon är överviktig och har adhd skriver hon. Alltså va? Till och med nyanlända somaliska analfabetiska kvinnor med burka får jobb. Hon får väl städa eller nåt. Men förmodligen kan hon leva rätt gott på att vara influenser. Som Fayme.

Det hela är så otroligt priviligierat gnäll - hon har en situation som är avundsvärd för de flesta. Inga lån, lägenheten är betald, flera miljoner på banken. Barnen är i princip i åldern där dom är självgående med den äldsta som snart är vuxen.

Det enda som hon behöver göra är att hitta en månadsinkomst att få det att gå runt och utan lån så pratar vi nog inte om att hon behöver en gigantisk inkomst så länge hon inte försöker leva som miljonärshustru. Men sanningen är att det helt enkelt irriterar henne att hon inte längre kommer ha tillgång till Os pengar och han kommer fortsätta att dra in storkovan som han delvis kommer spendera på sin nya tjej.
Citera
2024-02-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det hela är så otroligt priviligierat gnäll - hon har en situation som är avundsvärd för de flesta. Inga lån, lägenheten är betald, flera miljoner på banken. Barnen är i princip i åldern där dom är självgående med den äldsta som snart är vuxen.

Det enda som hon behöver göra är att hitta en månadsinkomst att få det att gå runt och utan lån så pratar vi nog inte om att hon behöver en gigantisk inkomst så länge hon inte försöker leva som miljonärshustru. Men sanningen är att det helt enkelt irriterar henne att hon inte längre kommer ha tillgång till Os pengar och han kommer fortsätta att dra in storkovan som han delvis kommer spendera på sin nya tjej.

Verkligen. Och att hon refererar till sin situation som kvinnofälla är fan stötande för alla som på riktigt hamnar i ekonomiska svårigheter när de skiljer sig. Om jag hade kunnat skita i att jobba i flera år och fått fokusera på att syssla med konst och andra intressen så hade jag varit tacksam, och inte påstått att jag var ett offer när jag sen måste söka jobb igen..
Citera
2024-02-10, 08:46
Medlem
[quote=NoelAyel123|87177256]
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
vilken onödig och vidrig kommentar...!

Tog ju även rätt död på tråden, så onödigt kommentera utseende å sånt

Nej, tråden dog inte! Hur skulle den kunna dö? Med tanke på att LD är den hen är så kommer den inte dö! Hennes underbegåvade huvud är tydligen helt okej att kommentera men inte faktumet att hon är oattraktiv? Kul.

Jag tycker fortfarande att hur mycket än O behöver hosta upp för att slippa henne så kommer han få ett betydligt rikare liv. Grattis Oskar!
Citera
2024-02-10, 08:52
Medlem
Det är inte så konstigt att hon ser livet i svart och bara tänker på svårigheterna när livet som hon känner det gått i kras. Det hör till att fokusera på allt som går förlorat vid en skilsmässa.
Det som stör mig är att hon redan verkar ha bestämt sig för att det inte är lönt att söka jobb. Hon kommer lätt kunna få jobb som personlig assistent till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in