2024-02-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Hanna står och skrattar i intervjun..

Det är bara för att Hanna tappat killerinstinkten. Hon har ingen glöd längre. Den hon hade som ung. Verkar ha tappat gnistan. Synd att de har så sköra psyken bägge systrarna, speciellt när de faktiskt har en så bra fysisk grundkapacitet. De borde överväga mental tränare på riktigt inför kommande OS. Risken finns att Elvira blir en sån där som hade DET, men som aldrig fick möjlighet att utvecklas på riktigt just p.g.a det mentala ställde till det. Extremt synd om det blir så man får minnas Elvira i framtiden.

Tittar man på Simon så har hon pannbenet. hon har självförtroendet som gör att hon lyckas gång på gång. Man höjer Johannes Lukas till skyarna, jag tvärtemot allmänheten tycker att han är usel om han inte avsatt tid för att arbeta med Hannas och Elviras sköra psyken. Utan det självförtroende som Simon har så lyckas systrarna inte. Ingen svårare matematik än så. Men det är ju klart vi får inte kritisera våra åkare eller såga de då det är nästintill tabu. Allt sprunget från en obefintlig vinnarkultur. Allt ljus ska istället hamna på att ha kul och vara med, helt enligt den filosofi Mona Brorsson kört efter under alla år hon varit aktiv del av skidskyttelandslaget.
Citera
2024-02-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
De norska damerna har överpresterat innan..nu kommer verkligheten ikapp.

https://www.expressen.se/sport/skidskytte/norskt-fiasko-i-damernas-sprint/

Det var faktiskt skönt och se Tandrevold misslyckas idag. Ingenting emot henne som person men tycker att Röiseland alltid haft sådan extrem flyt under mästerskapen (de senaste) och rott hem drottningsplatsen mästerskap efter mästerskap så man liksom hade tyckt det hade fått räcka detta VM;et med norska framgångar på damsidan. Så det var ändå rätt skönt och se Tandre misslyckas iallafall, nu lär ju sannolikt ingen norska bli mästerskapsdrottning.
Citera
2024-02-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Wow ”Tenbagger” har reggat ett nytt konton och maler på med sin ständiga förvirring och ogrundade slutsater. Kommenterar desssutom sina egna inlägg för att få kredd

Ditt antagande var faktiskt helt "snett" ute där. Precis ramlat över skidskyttet och tycker det är en rätt underhållande tvsport. Absolut ingenting med den personen du syftar på. Bra chansat men inte alltid det slår rätt.
Citera
2024-02-09, 23:03
Medlem
Citat:
Wow ”Tenbagger” har reggat ett nytt konton och maler på med sin ständiga förvirring och ogrundade slutsater. Kommenterar desssutom sina egna inlägg för att få kredd

En sak jag anmärkte på. Vad är förvirring i påståendet när man syftar på att Hanna helt tappat det jämfört med när hon slog igenom? Vad i sak anmärker du på? Eller tillhör du också den "grupp" där det är närmast tabu att ifrågasätta vår ledning och våra aktiva?

Jag tycker det var ett snedsteg och inte ta med Persson idag. Är det också förvirring i din bok?
Jag upprepar igen i påståendet, Elvira och Hanna har mentala blockeringar, därför fryser de fast varje gång det ska avgöras, trots att de varit med om det så många gånger tidigare. Här behövs en mental coach och det är bara främmande för mig om Johannes Lukas inte begärt denna resurs sedan tidigare. Är det också ett förvirrande statement i dina ögon?
Citera
2024-02-09, 23:17
Medlem
Citat:
Kan inte nån moderator banna den här fjanten som kör med dubbla konton och kommenterar sig själv..!? Dina tjatiga resonemang är för övrigt triviala och ogrundade. Hej då 👋🏼

Har ingenting med Tenbagger att göra. Men om vi släpper personangrepp och går i sak. Vad räds du i det faktumet att orden faktiskt står för sanning? Är det därför du inte besvarar frågorna? Du vill antyda att Hanna och Elvira inte är i behov av mental träning? Det du indirekt vill mena då du medvetet väljer att inte besvara påståenden?
Senast redigerad av Akavia 2024-02-09 kl. 23:25.
Citera
2024-02-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Helena Ekholm? Hon är ju fullkomligt urusel!

Ja de som föredrar Helena Ekholm som kommentator framför Ferry och Ola är väl de som bestämt ignorerar det faktum att Hanna och Elvira inte lider av mentala blockeringar varje gång det ska avgöras. Det är lätt att leva i en illusion när man medvetet vill ignorera verkligheten utanför.
Citera
2024-02-10, 10:03
Medlem
Linn Persson avbryter säsongen direkt efter VM
Citera
2024-02-10, 12:32
Medlem
EdBlakes avatar
Varför går det inga tävlingar mitt på dagen utan bara sena eftermiddagar?
Citera
2024-02-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake

Mer publik gissar jag på.
Citera
2024-02-10, 16:12
Medlem
Knotten tycker det är jättetråkigt att tävla. Hennes lagkamrat säger att Knotten har astma och att vädret i Nove Mesto gör det svårare för astmatiker.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/9zP7OW/karoline-knotten-sagar-vm-jag-langtar-hem

Det intressanta är att ju varmare..och fuktigare..det är i luften..desto gynnsammare för astmatiker.

Ser Kl. 15.00 att det är 11 grader och att luftfuktigheten är 81 %.. vilket är ett väder som är mycket gynnsamt för astmatiker. Detta väder var det även igår under damernas sprint.

Nu ser vi nog skillnaden mellan en frisk person..som tar astmamedicin..och en frisk person som inte tar astmamedicin.

I kallt väder så bildas det slem i luftrören..luftrören dras ihop i kallt väder..för friska personer. Då är det naturligtvis en fördel om man tar astmamediciner med luftrörsvidgande effekter. Även astmamediciner med kortison ser till att slem och annat hålls borta.

Då har man en enorm fördel och ta astmamediciner.

Nu när det är varmt och fuktigt väder så har de friska personer..som intar astmamediciner..ingen fördel av att ta astmamediciner.

I Knottens fall får hon ingen fördel av att ta sina astmamediciner i detta väder och då ser vi hennes normala kapacitet.
Citera
2024-02-10, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake

För att åkarna från vin-länderna ska hinna nyktra till.
Citera
2024-02-10, 16:25
Medlem
Ponsi blir bäste svensk i dag. Jacquelin har nyktrat till och skrällvinner. JTB blir trea med tre bom. Dale blir tvåa. Filet Mignon krockar med Samuelsson in straffrundan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in