2024-02-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Som Grotian? Eller vem menar du?

Sen vet jag att du har en fetish för tatueringar. Du hade inte sagt nej till en ménage ā trois med tauterade Lou och Justine.

Men tyst nu. Har du inte en tid att passa på botten av Sergels Torg-fontänen? Som om inte detta är illa nog måste man se Diggins vinna också.
Citera
2024-02-09, 20:51
Medlem
De norska damerna har överpresterat innan..nu kommer verkligheten ikapp.

https://www.expressen.se/sport/skidskytte/norskt-fiasko-i-damernas-sprint/
Citera
2024-02-09, 20:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Min enda kommentar till dagens lopp är att sandpappret under de franska skidorna måste ha varit av den finare sorten, inte grövre än P180, troligen P220
Citera
2024-02-09, 21:09
Medlem
Usel jädra produktion tyvärr.
Bredas bouchet såg vi när hon gick ut från ståskyttet och jagade Simon.
Nästa gång hon dök upp i bild var hon 20 meter från mål och 5 sekunder efter...
Kanske varit värt att följa den duellen lite lite bättre..
Citera
2024-02-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Dagens höjdpunkt var väl när Baiba Bendika sköt för medalj och Ola - mitt under serien - började babbla om att hon har en fyra månaders bebis hemma.
Ola har sina Glansögonblick varje tävling
Citera
2024-02-09, 21:32
Medlem
Franska Jeanne Richard, 21 år, åker VC..kommer in Topp 10 i sprint och Pursuit..blir uttagen till VC-stafett..och vinner stafetten med det franska laget.ä

Richard blir uttagen till VM..blir 15:e på sprinten..har bästa åktid med 2 bom

Sara Andersson, 21 år, åker VC..som bäst 16:e.. får åka JVM..

Den franska förbundskaptenen coachar Richard framåt..ger henne förtroende..får vara med inVM..får köra lopp i VM..och skaffar sig erfarenheter hela tiden..

Sara Andersson? Vad får hon gör erfarenheter av att köra JVM?

I stället satsar Lukas på bullmamman Mona Brorsson som åker in på 38:e plats..helt sjukt! Detta VM kommer att slå stenhårt mot Lukas..tro mig!
Citera
2024-02-09, 21:35
Medlem
Simon och Braisaz har ungefär 3 straffrundor som försprång på systrarna Öberg.😊 Dessutom sköt Simon mindre bommar idag, sköt snabbare..och åkte snabbare. Lycka till på söndag!😊
Citera
2024-02-09, 21:52
Medlem
Hanna Öberg har aldrig vunnit en mästerskapsmedalj i jakstart på 8 försök.

Elvira Öberg tog medalj i OS..men då låg hon 30 sekunder efter..efter sprinten..Nu 1,09 min

Hanna kommer inte ta någon medalj på söndag. Elvira? Blir svårt..

Elvira hade 85:e plats i skjuttempo på vallen. Tappade 31 sekunder på Simon på vallen..i en sprint..i ett VM..Sanslöst! Juniortakter!
Senast redigerad av TenBagger69 2024-02-09 kl. 22:07.
Citera
2024-02-09, 22:08
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Har inte den ungen varit 4 månader i snart 6 månader? hur gammal är egentligen barnet?

Barnet är 4 månader. 4 månader är också åldersskillnaden mellan barnets mamma och barnets halvsyster.

Och apropå Bendika så har nog lättviktare som henne en liten fördel i föret. Skiljer 20+cm och kanske 10-15kg mellan henne och Öberg sisters.
Citera
2024-02-09, 22:11
Medlem
TrongSynths avatar
90% av den franska vallabudgeten har gått till att muta fluorkontrollanterna.

Vi får hoppas att svenska vallateamet lyckas hitta något bra till herrarnas sprint, så att Dopsiluoma kan dra nytta av sina medicinska förberedelser. Övriga svenskar fullkomligt chanslösa, tippar 3-5 bom på Sebbe, mest troligt 4.
Citera
2024-02-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Man bör ödmjuka sig å inse att skidskytte är en extremt svår sport, man har inte täckning att spy galla över utövarna bara för att de inte kammar hem medaljer, kolla inte på skiten om det inte behagar er, hur svårt är det att förstå ..?

Tror du är helt fel ute här, ditt inlägg andas rätt mycket mellanmjölk. Det är ju alldeles uppenbart att det är psyket som ställer till det för Elvira och Hanna i dessa avgörande sammanhang. Det är liksom inte så svårt slutsats och dra det senaste. Kolla Simon. Pangpsyke. Gör jobbet och svischar iväg. Elvira hamnar i sådana här lägen alldeles för ofta och det är väl det som gör att hon liksom inte räcker till sista tredjedelen.

Det är uppenbart, alldeles uppenbart att du vet om detta egentligen men sätter skygglappar på för att du helt enkelt inte vill ta i sanningen.

Varför arbetar inte Hanna och Elvira med mentala tränare under säsongerna? Varför känns det som att det här alltid inträffar och där de alltid ser så häpna ut varenda gång det faktiskt inträffar? Extremt synd specifikt sett till Elviras potential, men där man inser att psyket ställer till det och där det inte verkar som att de gör något åt problemet. Alltid ska de se så överraskade ut efteråt. Det är rätt frustrerande och se på.
Citera
2024-02-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mona Brorsson är 2.22 min efter på en sprint..ni läste rätt..2.22 min..

Att Johannes Lukas nekade Persson är ett rent skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in