2024-02-09, 16:59
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Flera saker är anmärkningsvärda med twitchstreamingen. Skabbe har snart harvat på i två veckor nu, hyggligt regelbundet. Han har sedan start haft ohyggligt bra tittarsiffror för att vara svenskspråkig. Hans views på voddar är helt jämförbara med de i sverigetoppen som hållit på i åratal.

Nästan 200K har kollat in streamen under två veckor.

Skabbe har, samtidigt, på nåt jävla sätt endast lyckats övertyga drygt 300 av alla dessa tittare att betala 50 kr för en månatlig prenumeration (från Twitch får han behålla 20 kr/st men måste då även betala skatt).

Det är en sinnessjuk usel ratio.

Till hans försvar, så har han inte haft affilate så många dagar.

Nu till allt som talar emot hans karriär som Twitchstreamer:
- 200 av dessa subs fick han före det kom fram att Linnéa är hos honom
- Max 80 av dessa skriver i chatten, så många ångrar sig nog redan
- Flera av de 100 subs han fått efter det det är giftade från de få som stöttar honom helhjärtat
- Sedan det kom fram att Linnéa är där kan bara subs skriva i chatten (eller med kanalpoäng och bits) men inte ens den möjligheten lockar många att bli sub
- Som du säger är det en sinnessjukt usel ratio, jag har aldrig sett något motsvarande
- Att folk tittar betyder inte att de tycker om honom. Många tittar för att se kraschen. Ungefär som när Pontus Rasmusson hade ca 200k följare på youtube varav 180k hatade honom.
- Hans fans spammade hos alla andra svenskar som streamar CS att "Chrippa är live, spela med Chippa" vilket fick många att klicka in på hans kanal, följa, och kolla några minuter. De kommer inte att komma tillbaka.
- Andra svenska streamers undantaget Cluee och Zorrokungen (+ Zorros gelikar) kommer inte spela med honom, utan behandla honom som luft
- Första gångerna han var live peakade tittarsiffrorna för att han fick en raid från en stor streamer. Exempelvis 5,5k tittare av Moneymaker - det lär inte ske igen
- De som har sub och inte redan förlorat intresset är få. Samma 20 personer som spammar hans chat, och det märks att han stör sig på att de är mer korkade än vad han själv är. De spammar "varför står daniel paris i din hall och käkar bläckfisk" tills han läser upp det med ett tillgjort ansträngt skratt, sen byter de ut frågan till annan c-kändisreferens. Chrippa verkar tycka att det bara är roligt när han själv skriker sånt.

Ja, det där var då angående tittare och subs. Som streamer ger jag honom betyget 0.5/5. Dålig bild. Outhärdigt dåligt ljud och värdelös balans på ingameljudet, sin mick och ljud och ljudnivå på folk i call. Läser inte chatten fast nästan ingen skriver. Förstår inte hur plattformen fungerar. Skriker att folk ska subba, men tackar inte för subs eller donationer. Dålig chatbot. Inga meningsfulla commands. Mods som inte vet hur Twitch eller chatbottar fungerar. Ful overlay. Inga subemotes eller badges. Snackar skit om andra streamers.

Han får 0.5 pga han har kameravana och för att han än så länge bara har tagit en paus från att streama. Det är mer eller mindre daily grind som gäller för att behålla en publik på Twitch.
Citera
2024-02-09, 17:05
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja, såklart.

Men det är fortfarande fullt möjligt att göra det.
Han är fortfarande vårdnadshavare och har han passet, så ’gör han som han vill’, som han själv brukar säga.

Skulle han mkt väl kunna göra för han tror ju att han står över alla andra… men med tanke på hela klanen Lundell så har dom snart hämtat henne isf… el vad tror du? 🤪
Citera
2024-02-09, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Undrar hur fan han ska överleva då hoppas han hamnar på gatan får lära sig den hårda vägen. Hade det gått åt helvete för någon annan som inte hade en bror som fixa lgh telefon pengar osv då hade han stått på gatan för länge sen.

Han ska väl flytta utomlands och ta C med sig och bo där som en familj, han sa väl det förrgår har jag för mig.
Citera
2024-02-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Fel. Soc ville att JULIA skulle bo med Chrippa och Chloe en period, inte Linnea. De hade som krav att Linnea INTE fick vistas runt Chloe.

Men det hade varken Chrippa eller Linnea respekt för, men regler och lagar gäller inte för narcissister

Jag menade Julia givetvis
Citera
2024-02-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Han ska väl flytta utomlands och ta C med sig och bo där som en familj, han sa väl det förrgår har jag för mig.
Jaha, så han har redan gjort ett sådant uttalande?

Då dröjer det inte länge till nästa kaos.

När planerar han att åka då?
Citera
2024-02-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Skulle han mkt väl kunna göra för han tror ju att han står över alla andra… men med tanke på hela klanen Lundell så har dom snart hämtat henne isf… el vad tror du? 🤪
Jadu, vi får se var det här slutar.

Det här är helt sanslöst och det svänger åt alla möjliga håll.
Citera
2024-02-09, 17:24
Avslutad
[quote=VilaVila|87311225]Så hur mycket sanning låg i det där att L skulle ha misshandlat barnet och sagt olämpliga saker?

Det kommer säkert något snart där han säger att det inte var sant.
Han undviker frågan hela tiden så självklart har han ljugit ihop ett och annat.[/QUOTE

Jag tror oavsett om det var sant eller ej så kommer Chrippa säga att det inte var sant och att han ljög för att få stopp på situationen
Citera
2024-02-09, 17:55
Medlem
geek12s avatar
Så nu är det helg då dumpar Julia Chloe hos Jacke 🤭 Julia vill ha Chloe men helst inte på helger…
Citera
2024-02-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Så nu är det helg då dumpar Julia Chloe hos Jacke 🤭 Julia vill ha Chloe men helst inte på helger…
Vad vet du om det? Hon kanske är där eller så kan ju Jacke ha sagt han vill ha Chloe
Citera
2024-02-09, 18:05
Medlem
Citat:

Hon behöver ju sin egentid och fest/alkohol på helgerna bland annat så hon tycker väl de räcker att vara mamma bara på vardagar 🤭
Citera
2024-02-09, 18:07
Medlem
Citat:
Stackars lilla Chloe 😭

De slänger runt henne som en vante…nä, det gör ont i hjärtat på mig.

Stackars, stackars liten 😢
Citera
2024-02-09, 18:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det barnet måste fan ta mig ha Sveriges mest själviska föräldrar.

Julia borde skämmas…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in