2024-02-09, 09:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsluder
Vänd på det, kan vara bra att veta att de som gör så här ofta är personer som inte mår bra alls om man vill stoppa övergreppen.
Om det vore så enkelt.
Många njuter så pass att dom inte vill ha någon hjälp för sin böjelse.
Citera
2024-02-09, 09:56
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det vore så enkelt.
Många njuter så pass att dom inte vill ha någon hjälp för sin böjelse.

Eller håller borta sin ångest med sexmissbruk.

Enligt Sara verkar många ha accepterat hjälp!
Citera
2024-02-09, 09:57
Medlem
Lyssnade lite på vad de hade att säga i riksdagen om detta problem med att gubbar försöka kontakta unga tjejer sämst men även killar på nätet. Det som gjorde mig chockad va att en utbildad politiker som Martin Melin kallar de uthängda för pedofiler.

Visst om någon som har gått livets hårda skola kalla dom för det, reta mig inte de förväntas inte att förstå bättre. Fast att en politiker så högt uppsatt med den utbildningen, att han inte förstår att det inte är pedofiler det handlar om gjorde mig fundersam.

Till de som säger att det är pedofiler så har de fel. Pedofil är när man tänder på någon som är under 12 man är minst 16 år gammal.

Folk säger att det är pedofili fast nej.

Möjligtvis lite gubbsjuka perversa på sin höjd. Fast pedofiler är de inte.

Pedofil = Tänder på de under 11-12

Hebefil = Tänder på de mellan 12-14

Ebofiler= Tänder på de 14-19

De flesta uthängda hade satt på vad som helst. Sedan finns det dessutom jättemycket forskning och länkar man kan läsa om att attraktionen till just tjejer mellan 14-18 är vanligt. Jag bara tror att väldigt få personer är villiga att erkänna, med tanke på den hetsen som råder nu kring minderåriga.

Det kanske bara är jag fast jag retar mig på när man inte använder rätt namn. Det är så man skulle kalla en inbrottstjuv för mördare, Sen att de kallade våldtäkt reta mig. Oftast är det inte våldtäkt det har handlat om.
Senast redigerad av Relaxandtakeiteasy 2024-02-09 kl. 10:08.
Citera
2024-02-09, 09:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsluder
Eller håller borta sin ångest med sexmissbruk.

Enligt Sara verkar många ha accepterat hjälp!
Bra att många har accepterat hjälp.
Citera
2024-02-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Du/Dumpen kan inte både säga att de uthängda inte kan dömas för något lagbrott (det är ju, som tidigare har upprepats in absurdum, inte något brott i att "prata skit med Dumpen") och samtidigt påstå att de begår "sexbrott mot barn och förstör liv" – vilket dumpen känner sig manade att "straffa" dem för.

Att Dumpen levererar uthängningar har ju bara sin grund i, att deras kunder betalar hejdlöst via swish för att få njuta av att se förnedringar.
Håller med dig, de som sitter och kollar på uthängningarna på Dumpen är lika skeva som de uthängda. Fattar inte intresset.
Citera
2024-02-09, 10:45
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var väl inte så lyckat att jämföra psykisk ohälsa med sexuellt utnyttjande av barn och unga. Predatorer måste stoppas.

Och du har full vetskap om varje enskild gäddan psykiska hälsa? Det var inte jag som jämförde det. Det var Bertil själv som tyckte att självmord var en feg väg ut av gäddorna då dom inte stod till svars för sina handlingar. Att h*n själv förstod hur det var att vara suicidal och därav att jag drog slutsatsen av att han ansåg att gäddornas handlingar kunde härledas till psykisk ohälsa. Du är inte alltid så lyckad själv i dina slutsatser och det blir patetiskt när du skriker som någon Karen. Jag är emot uthängningarna och predatorerna kan stoppas utan dem.
Citera
2024-02-09, 12:06
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Men du tycker ändå att man ska hänga ut folk och först då kommer man som gädda rent teoretiskt söka hjälp? Skulle du själv söka hjälp mer för din psykiska ohälsa bara för att ditt problem blottades för omvärlden? Eller bara föreställ dig (även om det är svårt för dig ) att ditt problem skulle uppmärksammas av okända personer, du erbjuds hjälp och även dina anhöriga UTAN att det vädras för allmänheten. Vilket alternativ skulle du välja? Vilket alternativ skulle motivera dig mer att söka hjälp?

Alla runtomkring mig vet redan om mina psykiska problem
Jag har sökt hjälp via både psykiatrin och privat men har flertal tillfällen blivit hänvisat tillbaka till psykiatrin

Jag hade önskat att det fannsen privat organisation man kunde söka sig till och få hjälp direkt men tyvärr är man väldigt utelämnad om man har trauman och man får kämpa som fan själv för att få tag i rätt hjälp
Traumabehandling vill dom sällan ge en heller utan jag har blivit hänvisad till både sjukgymnast, massageterapeut, naprapat

Jag har säkert provat 15 olika antidepressiva läkemedel som inte gett någon effekt eller direkt gjort mig sämre, jag har provat säkert 10 olika typer av sömntabletter med samma resultat

Jag har inga problem med att vara öppen om mina problem eller söka hjälp för dom

Gäddorna däremot är beredd att ge utlopp för sina sexuella fantasier om minderåriga utan att tänka på barnets konsekvenser, ut o sexchatta eller ksk tillomed våldta ett barn

Med en uthängning så börjar äntligen gäddorna istället söka hjälp istället för barn precis som det ska va
Citera
2024-02-09, 12:29
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Alla runtomkring mig vet redan om mina psykiska problem
Jag har sökt hjälp via både psykiatrin och privat men har flertal tillfällen blivit hänvisat tillbaka till psykiatrin

Jag hade önskat att det fannsen privat organisation man kunde söka sig till och få hjälp direkt men tyvärr är man väldigt utelämnad om man har trauman och man får kämpa som fan själv för att få tag i rätt hjälp
Traumabehandling vill dom sällan ge en heller utan jag har blivit hänvisad till både sjukgymnast, massageterapeut, naprapat

Jag har säkert provat 15 olika antidepressiva läkemedel som inte gett någon effekt eller direkt gjort mig sämre, jag har provat säkert 10 olika typer av sömntabletter med samma resultat

Jag har inga problem med att vara öppen om mina problem eller söka hjälp för dom

Gäddorna däremot är beredd att ge utlopp för sina sexuella fantasier om minderåriga utan att tänka på barnets konsekvenser, ut o sexchatta eller ksk tillomed våldta ett barn

Med en uthängning så börjar äntligen gäddorna istället söka hjälp istället för barn precis som det ska va

Fast det var ju inte min fråga. Min fråga var om du hade sökt mer hjälp om dina problem blivit uthängda för kreti och pleti.
Problemet med dessa gäddor är att dom är så porrskadade och så fast i sin runkbubbla(roligt uttryck det där) att dom inte ser sina konsekvenser av sitt handlande och med andra ord så är dom så grumliga i sina tankar och mentalitet att dom behöver hjälp. Oavsett om man är för eller emot Dumpens metoder så äcklas man och instinktivt kallar dom sjuka peddoäckel. Det finns ju ingen som med säkerhet kan säga att effekten hade blivit bättre av att hänga ut folk eller ej för nu finns ju bara ett alternativ. Lite krasst kan man ju säga att problemet inte minskat efter Dumpens entré. Men visst, om man verkligen tror att män i varselkläder, ölmage och orakad pung fått napp på en underskön 14-åring irl så visst, då har Dumpen fått önskad effekt.
Citera
2024-02-09, 12:45
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Fast det var ju inte min fråga. Min fråga var om du hade sökt mer hjälp om dina problem blivit uthängda för kreti och pleti.
Problemet med dessa gäddor är att dom är så porrskadade och så fast i sin runkbubbla(roligt uttryck det där) att dom inte ser sina konsekvenser av sitt handlande och med andra ord så är dom så grumliga i sina tankar och mentalitet att dom behöver hjälp. Oavsett om man är för eller emot Dumpens metoder så äcklas man och instinktivt kallar dom sjuka peddoäckel. Det finns ju ingen som med säkerhet kan säga att effekten hade blivit bättre av att hänga ut folk eller ej för nu finns ju bara ett alternativ. Lite krasst kan man ju säga att problemet inte minskat efter Dumpens entré. Men visst, om man verkligen tror att män i varselkläder, ölmage och orakad pung fått napp på en underskön 14-åring irl så visst, då har Dumpen fått önskad effekt.

Personer med en destruktivt sexuellt beteende måste avslöjas för att dom ska söka hjälp

Samtliga som jobbar med denna typ av problem beskriver själva att det är först vid någon form av livskris som dom faktiskt söker hjälp för sitt beteende så det är fullständigt nödvändigt o hänga ut dom

Jag har själv inte sådant tändningsmönster så det är väldigt svårt för mig o sätta mig in i men skulle jag vara en person som skulle vara intresserad av barn och som skulle kontakta barn i sexuellt syfte så tror jag absolut att en uthängning skulle få mig att söka hjälp för då skulle ja inte kunna fly från mina problem längre precis som jag upplever dessa gäddor verkar göra
Citera
2024-02-09, 12:56
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Personer med en destruktivt sexuellt beteende måste avslöjas för att dom ska söka hjälp

Samtliga som jobbar med denna typ av problem beskriver själva att det är först vid någon form av livskris som dom faktiskt söker hjälp för sitt beteende så det är fullständigt nödvändigt o hänga ut dom

Jag har själv inte sådant tändningsmönster så det är väldigt svårt för mig o sätta mig in i men skulle jag vara en person som skulle vara intresserad av barn och som skulle kontakta barn i sexuellt syfte så tror jag absolut att en uthängning skulle få mig att söka hjälp för då skulle ja inte kunna fly från mina problem längre precis som jag upplever dessa gäddor verkar göra

Absolut behöver dom avslöjas men ärligt talat; behövs det en uthängning? Räcker det inte med att det dyker upp två främlingar som matar på med frågor och i samma veva säger att dom ska underrätta anhöriga? Menar du och alla Dumpenförespråkare att den metoden skulle vara så lönlös? Är inte det bara för att mätta ERAT contentbehov?
Citera
2024-02-09, 13:02
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Absolut behöver dom avslöjas men ärligt talat; behövs det en uthängning? Räcker det inte med att det dyker upp två främlingar som matar på med frågor och i samma veva säger att dom ska underrätta anhöriga? Menar du och alla Dumpenförespråkare att den metoden skulle vara så lönlös? Är inte det bara för att mätta ERAT contentbehov?

Det har dumpen provat med men det som händer då är att dom ligger lågt ngt år och sedan är dom igång igen

Det behövs en riktig jävla käftsmäll så dom verkligen fattar allvaret
Citera
2024-02-09, 17:26
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Det har dumpen provat med men det som händer då är att dom ligger lågt ngt år och sedan är dom igång igen

Det behövs en riktig jävla käftsmäll så dom verkligen fattar allvaret
Källa på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in