ETT SNABBT AXELPASS + PREPPARE-FÅGELSKÅDNING
Var lite tidspressad med tanke på ett inplanerat zoom-möte och fick hoppa över triceps men fick i alla fall till 20 semi-tunga set för axlarna. 8-15 reps.
Jag har bytt gym nu. Mitt förra var grymt. Rejält utrustat med vikter och maskiner. På de tider jag tränade, var det i regel bara ett par pensionärer samtidigt (perfekt!). Nu är det fler ungdomar och några biffigare killar. Vilket är otroligt intressant. Känner mig om en fågelskådare. Mitt i flocken. Två iakttagelser:
1) Det är återigen (som på mitt förförra gym) så enkelt att se vilka som preppar och inte. De som trycker oljor och mumsar tabs lyser som stora, röda utropstecken, haha! Att vara civilklädd polis och att ringa in de som man ska haffa för urinprov måste vara världens enklaste jobb.
2) Fler tonåringar kör på samma tider som jag. En gemensam faktor: Flera har rätt bra armar samt framåtroterade axlar. Eftersom de älskar biceps, triceps och bänkpress. Nästan lite gulligt, på något vis. Men - faktiskt - en bra påminnelse om att jag ska fortsätta prioritera mina egna armar.
Nu fortsätter eftermiddagen med jobb, jobb, jobb men sedan ska jag ut i mörkret på en timmes power walk innan middagen.
Kört hårt alla ni som har era pass kvar!