Citat:
Jag erkänner att jag snabbspolade vissa delar av "intervjun" då jag fann den i stora delar pinsam och långtråkig. Men faktum kvarstår att Putin med sitt illegala krig gjort ryssar och Ryssland till persona non grata i stora delar av världen (bl a de delar där innovation och stark ekonomi finns). Det är ju inte bra för ryssar direkt. Och det kan inte ses som annat än en fara för yngre ryssar som vill ha en bra framtid. Nu är de hänvisade till utbytesstudier i Mordkorea, Iran och Syrien......
Man kan förhandla med Putin lika mycket som man kunde förhandla med Hitler. Ja, avtal kan nås men de kommer inte hållas eftersom en storhetsvansinnig galning är en storhetsvansinnig galning. Dessa personer kan bara hanteras genom att man stoppar deras vanvettiga imperialistiska planer.
Toker Carlson missade tillfället att få viktiga svar från vår tids störste och farligaste diktator.
Man kan förhandla med Putin lika mycket som man kunde förhandla med Hitler. Ja, avtal kan nås men de kommer inte hållas eftersom en storhetsvansinnig galning är en storhetsvansinnig galning. Dessa personer kan bara hanteras genom att man stoppar deras vanvettiga imperialistiska planer.
Toker Carlson missade tillfället att få viktiga svar från vår tids störste och farligaste diktator.
Du får nog titta noggrannare om du ska kunna diskutera intervjun vidare.
Nu togs inte vanliga ryssars ståndpunkt upp, men jag tvivlar på att de skulle vilja att Ryssland underkastade sig USA och Nato.
Det här med vem man kan lita på i förhandlingar togs däremot upp, och enligt Putin är det Väst som
b la. brutit Minskavtalet. Putin sa dessutom att de inte hade någon avsikt att "ta över" några andra länder, men kommer att försvara sig om någon attackerar dom. Putins ord, inte mina.
Min åsikt är att alla ljuger i krig, men så här långt verkar Putin mer sugen på förhandlingar än Väst.