2024-02-09, 09:39
Avslutad
Jag lyssnar på talet nu. Det är ju redan gjort men ändå står det live och visst är det samma tal som går runt runt? Hur långt tal är det egentligen och samma prat om USA statsskuld. Tredje gången jag hör det.
Visa det där avtalet som Boris stoppade. Vi vill alla se det.
Citera
2024-02-09, 09:44
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
LOL! Media har lyckats fortsätta hjärntvätta dig. De gör allt för att få Tucker som en lögnare medan media pratar sanning. Ett råd... lägg alla pussel på plats från båda sidor. Så får du svaret. Kan du inte pussla så är det ett problem.

Hoppet är helt borta för dessa människor, hjärntvättade så långt in det går. Inget set att väst styr media.

Ukraina satte ett pris på Tuckers huvud efter intervjun, men ingen förstår att Ukraina är väst lilla puppet. Låt folk förgöra sig själva.
Citera
2024-02-09, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire

OK, kamrat. Din beundran av Mad-Vlad är helt öppen och den har du givetvis rätt till. Du ser en "stor ledare" i Carlsons intervju där vi andra ser en farlig, förmodligen djupt störd, diktator. Det har alltid funnits människor som p g a sin egen inre osäkerhet känner att de behöver någon som styr över dem. Och då är ju Mad-Vlad en given idol.

Toker Carlsons "intervju" är rätt cringe att titta på och den är givetvis också ett stort hån mot all seriös journalism. Var finns ifrågasättandena, motfrågor, isärplockning av uppenbart irrelevanta argument? Detta är en diktators fria orerande. Förhoppningsvis finns det något i detta material som diverse analytiker kan ha glädje av och som kan leda till att man snabbare kan få bort denne dåre från makten så att Ryssland kan få bli fritt.

Jag ser en stark och intelligent ledare, det är bara "en stor" ledare i ditt huvud. Stark och intelligent kan vara både bra och dåligt beroende på sammanhang.

Som jag skrivit tidigare i den här tråden så var det en intervju, inte ett förhör. Oavsett vad man tycker om Putins ståndpunkter, så var intervjun intressant och bilden den gav av Putin stämmer inte överens med statsmedias bild av honom. Det är snarare statsmedia som framstår som propagandister.

Har inte fått några signaler om att ryssar vill att Ryssland ska få bli "fritt", om fritt innebär det vi kallar fritt i Väst.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-02-09 kl. 09:50.
Citera
2024-02-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Betänk att det finns många här på Flashback som beundrar och tar denna demente och störde gubbe i försvar.
Jag försvarar iallafall inte Biden.

Man kan se Tuckers intervju som ett kvitto på att en omsvängning i opinionen i USA är på gång:

"Mer än var fjärde amerikan, 26 procent, hyser i dag en fördelaktig bild av Putin, en ökning från 15 procent 2021, innan kriget mot Ukraina inleddes."
https://www.dn.se/varlden/martin-gelin-carlson-speglar-en-okad-acceptans-for-putin/

Vidare är alltfler amerikaner ovilliga att skänka mer vapen till Ukraina, nästan hälften anser att USA skickar för mycket
https://www.ft.com/content/6e10d54c-9cee-4361-b85b-0bf57e80f16c
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-09 kl. 10:00.
Citera
2024-02-09, 09:50
Medlem
hroobarbs avatar
Han vill avnazifiera? Har han fortfarande inte kommit på ett bättre svepskäl till att invadera?
Citera
2024-02-09, 09:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Betänk att det finns många här på Flashback som beundrar och tar denna demente och störde gubbe i försvar.

Rysstroll finns bara på flashback. Finns inte någon svensk som är så störd att han lägger ut denna fiasko-"intervju" på sin facebook. Ödets ironi att proryssen Tucker Carlson sänkte alla rysstroll på sociala medier genom att låta Putin hålla en långdragen monolog, träaktig och långtråkig som en sovjetisk film från 1960-talet. Varken Tucker Carlson eller Putin kommer att återhämta sig efter detta fiasko.
Citera
2024-02-09, 09:53
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Press_Freedom_Index

Ingen sund människa kan ta det Putin säger på allvar.

Avsaknaden av verklighetsförankring och historieuppfattning är skrämmande högt här..
Citera
2024-02-09, 09:53
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Spioneri är heller inte populärt. I intervjun redogjorde Putin för att Ryssland såg det som den amerikanska journalisten ägnat sig åt är spioneri. Det finns alltså flera uppfattningar i fallet med den amerikanska journalisten. Vissa säger "journalistik" vissa säger "spioneri".

Precis samma som hävdas av olika sidor gällande Assange. Vissa säger "spioneri" och vissa säger "journalistik". Så man ska kanske akta sig lite för att veva MSM-propaganda, USA och västvärlden och EU sitter i ett ganska stort glashus nämligen.

Ett mycket bra exempel du tar upp med Assange och lite förvånande att Putin själv inte tog upp Assange den här gången vilket jag har för mig att han gjorde i intervjun med Oliver Stone.
Citera
2024-02-09, 09:54
Medlem
Brainiac55s avatar
Fullständigt ointressant intervju. Putin sade inget nytt av värde utan upprepade bara gamla ståndpunkter: Ukraina är inget riktigt land och måste avnazifieras osv. Och allt är USA:s fel.
Citera
2024-02-09, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag ser en stark och intelligent ledare, det är bara "en stor" ledare i ditt huvud. Stark och intelligent kan vara både bra och dåligt beroende på sammanhang.

Som jag skrivit tidigare i den här tråden så var det en intervju, inte ett förhör. Oavsett vad man tycker om Putins ståndpunkter, så var intervjun intressant och bilden den gav av Putin stämmer inte överens med statsmedias bild av honom. Det är snarare statsmedia som framstår som propagandister.

Har inte fått några signaler om att ryssar vill att Ryssland ska få bli "fritt", om fritt innebär det vi kallar fritt i Väst.

Ditt önsketänkande lurar dig. Det vi alla kan se i "intervjun" är så långt man kan komma bort från en frisk människa. Putin är en gammal och svårt dement man som knappt visste var han befann sig, tragiskt. Jag själv hade avslutat inspelningen direkt efter Putins historieförfalskning eftersom det var så uppenbart att han inte är vid sina sinnens fulla bruk
Citera
2024-02-09, 09:56
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hroobarb
Han vill avnazifiera? Har han fortfarande inte kommit på ett bättre svepskäl till att invadera?
Det duger gott och väl åt hjärntvättade ryska befolkningen, det är dom Kreml ska övertyga för det är dom ska ska åka dit och dö eller sitta och uggla i en kall lägenhet.
Putin vet att väst inte kan övertalas om invasionen av Ukraina.
Citera
2024-02-09, 09:56
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Rysstroll finns bara på flashback. Finns inte någon svensk som är så störd att han lägger ut denna fiasko-"intervju" på sin facebook. Ödets ironi att proryssen Tucker Carlson sänkte alla rysstroll på sociala medier genom att låta Putin hålla en långdragen monolog, träaktig och långtråkig som en sovjetisk film från 1960-talet. Varken Tucker Carlson eller Putin kommer att återhämta sig efter detta fiasko.

Klockan 09.54 9/2-2024 så har Tuckers tweet setts 73,7 miljoner gånger. 609 000 likes. 178 000 bokmärken. Och då vet vi sedan inte hur många som sett intervjun via hans hemsida.

Tror knappast att Tucker kommer ses på med negativa ögon i USA med tanke på att fler och fler amerikanare börjar bli trötta på att finansiera krig i Europa och judarnas krig i Mellanöstern samtidigt som de får det sämre för var dag som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in