2024-02-09, 09:43
Medlem
TheJackets avatar
En av årets höjdpunkter hitills är utan tvekan att Berntsen bekräftar svart på vitt att Guidetti är eller iaf var en jävla tjockis

Citat:
Men jag måste säga att John har varit extremt hängiven. När du pratar med honom så ser du i hans ansikte med kindben och hakan... han är i mycket bättre fysisk form nu.

Bättre fysisk form i detta fall kan ju dock innebära att John numera skippar extra sås på kebaben när han är i Rissne bara
Citera
2024-02-09, 09:43
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hur dåligt går det för skansens elefantkyrkogård i år? Klarar de sig från negativt kval?

Fyra med option på bättre om vi löser våra utmaningar skulle jag gissa här och nu.

Vi ska inte bygga ett helt hus... bara ett kök som saknas just nu. Ack så viktigt för ett fungerande hem dock.

Edit: Och tillägg, laget är inte sämre än i fjol. Vi får in Ekdal och SLH istället för Sabo/Finndell. Finne istället för Löfgren. Malcom istället för Tommi. Hümmet istället för ingen.

Till sommaren tappar vi en talanglös spelare som ännu inte bevisat något Det är typ vad som har hänt under vintern hittills.

Så om något är laget redan nu bättre. Det är inte bra nog dock.
Senast redigerad av London 2024-02-09 kl. 09:50.
Citera
2024-02-09, 09:53
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fyra med option på bättre om vi löser våra utmaningar skulle jag gissa här och nu.

Vi ska inte bygga ett helt hus... bara ett kök som saknas just nu. Ack så viktigt för ett fungerande hem dock.

Edit: Och tillägg, laget är inte sämre än i fjol. Vi får in Ekdal och SLH istället för Sabo/Finndell. Finne istället för Löfgren. Malcom istället för Tommi. Hümmet istället för ingen.

Till sommaren tappar vi en talanglös spelare som ännu inte bevisat något Det är typ vad som har hänt under vintern hittills.

Jag imponeras av din optimism! Ska bli kul att se hur det går, har varit så fokuserad på vårt eget hela havet stormar att det varit svårt att hänga med i övrigt.
Citera
2024-02-09, 09:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
En av årets höjdpunkter hitills är utan tvekan att Berntsen bekräftar svart på vitt att Guidetti är eller iaf var en jävla tjockis

Bättre fysisk form i detta fall kan ju dock innebära att John numera skippar extra sås på kebaben när han är i Rissne bara
Hur ser det ut på baksidan, behåller ni Håkan eller?
Citera
2024-02-09, 09:56
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag imponeras av din optimism! Ska bli kul att se hur det går, har varit så fokuserad på vårt eget hela havet stormar att det varit svårt att hänga med i övrigt.

Jag är allt annat än optimistisk men det är nog snarare än produkt av att man har blivit bortskämd som din vän Fred Friendly påpekat.
Citera
2024-02-09, 10:14
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ändå kan du bara hävda att fyra råttor skulle ta plats i startelvan? Hur svaga är inte ni då?

Vi har värvat några intressanta spelare hoppas Diawara får stå nu ist för Nordfeldt som kastar in bollar.

Ser betydligt ljusare ut nu än för några månader sen nu när Durmaz och andra sopor lämnat.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Hahaha! Frågan är om John ens får spela i år? Pittas är klass!

Häcken ser sköra ut med sin nya serbiska mittback
Citera
2024-02-09, 10:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Hrmm!

Nu skall jag vara lite elak och berätta hur jag tänker här.

Ekdahl är med största sannolikhet sämre än Finndell. Förra året satt han alltså på bänken i vad som är ett av Serie B:s absolut sämsta lag. Nu är han 1 år äldre och skall alltså gå över till att spela massvis med matcher på konstgräs där hans saktfärdighet kommer synas ännu mer. Och då har vi inte ens talat om hans skadebenägenhet. Sabovic är dock en ganska meningslös spelare som inte är svår att ersätta.

Leach Holm fyller 27 år i år och har under hela karriären huserat i smålag. Visst att han gjorde ett bra 2023 men jag tycker detta stinker av "Oliver Berg". Tveksamt om det är spelaren som lyfter ett storlag med problem?

Finnen vet jag ingenting om men han fyller snart 29 år och har aldrig spelat utanför Finland tidigare. Låter ändå oroväckande.

Säfqvist är ett kraftigt frågetecken angående hans mentala hälsa. Om han var så illa däran förra året när han spelade i ett ganska anonymt gäng så bör man fråga sig hur det blir i en storklubb? Dessutom har mental ohälsa en förmåga att påverka alla runtomkring. Kanske inte lysande för lagmoralen? Detta är nog årets konstigaste värvning i allsvenskan hittills. Nog borde man kunnat hitta åtminstone en likvärdigt duktig andremålvakt utan dom risker som Säfqvist kommer med? Eller är han tredjemålvakt bakom Picornell? Men då är det ännu märkligare att ta en sådan risk?

Hummet är en rövclown. Tror fan att "ingen" är åtminstone ett par strå vassare. Sedan var ju Asoro bänkad en del förra året men han tillförde ändå något när han fick spela. Bänkningen handlade väl mer om attityd än kunnande?

Den talanglöse kommer få Tottenham att stampa sina fötter, slå sönder sitt svärd och riva av sitt hår i ren frustration när dom ser honom försöka spela fotboll under våren.

Och lagets stomme är ytterligare ett år äldre och tröttare än 2023. Schuller, ME och gubbarna är långtifrån den klass dom en gång var.
Senast redigerad av trazkei 2024-02-09 kl. 10:32.
Citera
2024-02-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hade ju inte gjort så mycket om Kukräven fick utstå en likadan säsong som bla du och jag fick utstå förra året

Det kommer han få i år det är jag nästan 100% säker på, och det roliga är att han på riktigt tror dom kommer kvala in till europa om dom får platsen genom cupen, jovisst med det laget kommer dom åka ur kvalet mot typ Hafnarfjördur eller nåt sånt skit
Så se till att vinna cupfan för helvete så vi slipper sitta och se hans hybris över att dom ska ut i europa
Citera
2024-02-09, 11:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jag är allt annat än optimistisk men det är nog snarare än produkt av att man har blivit bortskämd som din vän Fred Friendly påpekat.
Ja, topp 3 har man ju tagit för givet ett tag.

Kanske är bra ändå, 2019 trodde man ju inte på topp 3 riktigt.
Citera
2024-02-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vågar ni spela sådana ungtuppar när ni har Ekdahl, Magnus Ericsson och Schuller i truppen?

Du glömde Haris 38 år ung
Citera
2024-02-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nja, vi hade ju inte det.

Vi spelade med fucking Haris som ytterback halva säsongen. Skada på Vasyutin tvingade oss att spela med JWZ som precis återvänt från skada. Otroligt sårbara när Schüller var borta, förlorade flera matcher med 3-0 i hans frånvaro.

Vi är uppgraderade på samtliga positioner, med Mange som enda undantaget. Enorm säsong av honom 2021.

Problemet med Mange är att var gång han går till en ny klubb är han bra ungefär 2 säsonger sen börjar han med att konstant lägga sig varje gång en spelare så mycket som tittar på honom o söker frisparkar som han älskar att lägga och som extremt sällan leder till nåt och det blir bara ryckigt spel av alltihop.
Vill ni ha fart på Mange igen se till så era tränare inte låter honom ta frisparkar.
Citera
2024-02-09, 11:19
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Så lät det från Bajare förra året också. "Kämpa för att komma topp-10!!? Det är ju löjligt!" Och då får man komma ihåg att deras trupp inte var lika svag som eran i år.

Liten tangent.. Du har en poäng i att många bajare underskattade betydelsen av att tappa flertalet nyckelspelare på ett bräde, samtidigt som truppen föryngrades kraftigt. Tycker samtidigt att du överdriver en hel del när du påstår att vi fick kämpa oss till topp-10. Det var 8 poäng ned till Gnaget på elfteplats till slut, trots att vi avslutade med kryss i typ de 6 sista matcherna (bla flera onödiga poängtapp på stopptid). Fram till dessa matcher hade vi en reell chans att gå om Diffen och sluta 4.

Vi gjorde en usel säsong och du har poängen i handen även utan överdrifter (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in