Citat:
Ursprungligen postat av
London
Fyra med option på bättre om vi löser våra utmaningar skulle jag gissa här och nu.
Vi ska inte bygga ett helt hus... bara ett kök som saknas just nu. Ack så viktigt för ett fungerande hem dock.
Edit: Och tillägg, laget är inte sämre än i fjol. Vi får in Ekdal och SLH istället för Sabo/Finndell. Finne istället för Löfgren. Malcom istället för Tommi. Hümmet istället för ingen.
Till sommaren tappar vi en talanglös spelare som ännu inte bevisat något

Det är typ vad som har hänt under vintern hittills.
Så om något är laget redan nu bättre. Det är inte bra nog dock.
Hrmm!
Nu skall jag vara lite elak och berätta hur jag tänker här.
Ekdahl är med största sannolikhet sämre än Finndell. Förra året satt han alltså på bänken i vad som är ett av Serie B:s absolut sämsta lag. Nu är han 1 år äldre och skall alltså gå över till att spela massvis med matcher på konstgräs där hans saktfärdighet kommer synas ännu mer. Och då har vi inte ens talat om hans skadebenägenhet. Sabovic är dock en ganska meningslös spelare som inte är svår att ersätta.
Leach Holm fyller 27 år i år och har under hela karriären huserat i smålag. Visst att han gjorde ett bra 2023 men jag tycker detta stinker av "Oliver Berg". Tveksamt om det är spelaren som lyfter ett storlag med problem?
Finnen vet jag ingenting om men han fyller snart 29 år och har aldrig spelat utanför Finland tidigare. Låter ändå oroväckande.
Säfqvist är ett kraftigt frågetecken angående hans mentala hälsa. Om han var så illa däran förra året när han spelade i ett ganska anonymt gäng så bör man fråga sig hur det blir i en storklubb? Dessutom har mental ohälsa en förmåga att påverka alla runtomkring. Kanske inte lysande för lagmoralen? Detta är nog årets konstigaste värvning i allsvenskan hittills. Nog borde man kunnat hitta åtminstone en likvärdigt duktig andremålvakt utan dom risker som Säfqvist kommer med? Eller är han tredjemålvakt bakom Picornell? Men då är det ännu märkligare att ta en sådan risk?
Hummet är en rövclown. Tror fan att "ingen" är åtminstone ett par strå vassare.

Sedan var ju Asoro bänkad en del förra året men han tillförde ändå något när han fick spela. Bänkningen handlade väl mer om attityd än kunnande?
Den talanglöse kommer få Tottenham att stampa sina fötter, slå sönder sitt svärd och riva av sitt hår i ren frustration när dom ser honom försöka spela fotboll under våren.
Och lagets stomme är ytterligare ett år äldre och tröttare än 2023. Schuller, ME och gubbarna är långtifrån den klass dom en gång var.