2023-02-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jäklar vilket ras idag! Hur mkt kan en aktie gå ner egentligen ? Vad händer ?
Trist men rätt beslutat att slopa utdelningen. Men här ser man vikten av att vara diversifierad så till vida att äga olika aktier i flera branscher. På längre sikt tror jag ändå på Bonava och tar det lugnt.
Citera
2023-02-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Detta är det bästa utdelningsbeslutet de kunde ge. Målet för Bonava och Bonavas aktieägare är att överleva denna botten i byggcykeln utan att göra nyemission. Sättet att uppnå detta är att inte dela ut pengar som kanske kan behövas senare. Pengarna försvinner ingenstans utan kan alltid delas ut senare när affärerna går bättre.

Värderingen är väldigt attraktiv och balansräkning ser ut att hålla ihop så jag är fortsatt lång denna aktie. Hade de delat ut massa pengar hade jag antagligen sålt. Det enda jag har att säga till folk som köper och säljer aktier endast baserat på vad de delar ut är: byt strategi.
Helt med dig där! Utdelning är kul men inte alls prio för ett bolag. Nu ska de effektivisera och se över verksamheten bla. i Norge då blir det skevt att fortsätta dela ut som inget har hänt.
Citera
2023-02-03, 11:00
Medlem
Skattmasen08s avatar
Ibland förstår jag mig inte på börsen. JM rusar och Bonava rasar. Så jävla stor skillnad var det inte i rapporterna enligt min mening.
Citera
2023-02-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Ibland förstår jag mig inte på börsen. JM rusar och Bonava rasar. Så jävla stor skillnad var det inte i rapporterna enligt min mening.
Nej och jag lär nog öka på!
Citera
2023-02-03, 20:25
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08

Nej det var konstigt men på lång sikt tror jag både JM eller Bonava går väldigt bra eller väldigt dåligt härifrån. Jag har båda men det borde verkligen inte spela så stor roll vilken man köper. Det viktiga är inköpskostnader, räntor, bostadspriser osv.
Citera
2023-02-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Nej det var konstigt men på lång sikt tror jag både JM eller Bonava går väldigt bra eller väldigt dåligt härifrån. Jag har båda men det borde verkligen inte spela så stor roll vilken man köper. Det viktiga är inköpskostnader, räntor, bostadspriser osv.
Precis fast om man ligger lång i denna aktie så slutar man bry sig så mycket och drar en stilla gäsp.
Citera
2023-02-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Dålig rapport och slopad utdelning. Grattis till köpet igår och till "bra utdelning"
Tack men det gick ju sådär Men inget man går under för. Köpte istället lite till när den var nere på 27,70 men men, på måndag kanske det går ner ännu mer
Citera
2023-12-07, 11:58
Medlem
Raytheons avatar
Allt studsar utom Bonava som fortsätter rasa. Till stor del välförtjänt. Blir det nyemission? Hur ser framtiden ut för bolaget? Fokus på Tyskland?
Citera
2024-02-08, 19:29
Medlem
SneakyBandits avatar
Nån som är duktig på detta som händer nu?
Vad innebär det där med utan teckningsrätt idag?

Jag trodde man skulle bli aviserad på nåt sätt med möjlighet att haka på nyemissionen typ?
Citera
2024-02-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBandit

Jag trodde man skulle bli aviserad på nåt sätt med möjlighet att haka på nyemissionen typ?
Om du ägde aktier igår så får du senast 13/2 ett erbjudande om att teckna aktier i nyemissionen. Du har sedan till ca 27 februari på dig att agera.
Citera
2024-02-08, 21:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBandit

Sälj skiten och dra plåstret. Det här skräpet är inget att ha. Köp aktier som går upp istället, även om de är "dyra". Det är ofta av en anledning. Kvalitet kostar.
Citera
2024-02-09, 05:54
Medlem
SneakyBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om du ägde aktier igår så får du senast 13/2 ett erbjudande om att teckna aktier i nyemissionen. Du har sedan till ca 27 februari på dig att agera.

Ok tack så mycket, hittade lite mer info igår tillslut med.
Verkar ju bli en utspädning med 67% om man inte hakar på.
Men för att minimera utspädning behöver man köpa hela 2:1 tilldelningen?

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sälj skiten och dra plåstret. Det här skräpet är inget att ha. Köp aktier som går upp istället, även om de är "dyra". Det är ofta av en anledning. Kvalitet kostar.

Jag spekulerar inte, har varit med sen avknoppningen, ja den går kasst nu, men kommer kanske på fötter om några år, och då funderar jag på hur man skall gå tillväga med nyemissionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in