2024-02-08, 18:56
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det bästa vore naturligtvis att kidnappa Putin och ge honom till det ukrainska folket.
Utsikterna för det är dock tyvärr noll och därför återstår att döda honom på plats.
Tänk vilket eftermäle det skulle bygga. Naturligtvis skulle Putin bli en martyr och om ungefär ett sekel så skulle stPutin bli den ryska kyrkans mest omhuldade helgon.
Citera
2024-02-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Uppskjutet till efter valen i Turkiet resp. Ryssland. Man kan ju konstatera att varken Erdogan eller Putin ens föreställer sig att det går att förlora ett val.

Vilket val i Turkiet tänker du på?

Det är möjligt att putler insett att han inte har mycket att vinna på att resa till Turkiet helt enkelt.
Citera
2024-02-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Precis så är det.

En massa land som de får behålla för evigt, massa pengar, massa naturtillgångar, massa människor, massa makt, Ryssland vinner väldigt mycket.

För evigt? Varför tror du det?
Citera
2024-02-08, 19:03
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Taiwaneserna och fastlandskineserna är dock samma folk som i praktiken är i ett inbördeskrig sedan 30-talet (nationalisterna flydde över sundet 1949). Kan iofs vara så att Taiwaneserna frångått anspråket på fastlandsterritoriet då det ju knappast är troligt att de kan återvinna det.

Är ju typ som om vi haft inbördeskrig och ena sidan flydde och barikaderade sig på Gotland. Det är ju svenskar allihopa, bara under olika regimer. Så kan inte riktigt se liknelsen med Ukraina där faktiskt.

Ukraina och Ryssland är som Sverige - Danmark på ett ungefär fast ännu närmare, de är båda slaviska folk, till stor del samma dna, samma religion, varit samma land i århundraden, vanligt med släktingar på båda sidor gränserna, språkmässigt väldigt lika - listan kan fortsätta i spaltmeter..

Kriget i sig är är tragiskt.
Citera
2024-02-08, 19:09
Medlem
donald12s avatar
Satan vilken brasa! Har ryZZen rökt igen?

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1755654411773182356?t=04bV9p2GieuupjII3DkCxg&s=19
Citera
2024-02-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Haha med vilken ammunition hade NATO firat seger, pinsamt hur lite man producerar idag.

Och om det nu är lite, hur kommer det sig att tusentals orcher blir matjord på ukrainsk mark dagligen?
Ni ska vara glada att vi inte producerar mycket...
Citera
2024-02-08, 19:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ledande ryska politiker bryr sig visst!
Man har förklarat att Ryssland vill inte ha något med EU och Väst att göra, och istället helt fokusera på förbindelser med Asien, och då i första hand Kina.
Den stora frågan är dock vem som skall bevaka den nya järnridån?
Blir det EU eller Ryssland, eller kanske båda två?

Du verkar förvirrad.
Utveckla hur du menar med EU i denna fråga.
Har EU egen polisstyrka/militär som de ska skicka in i….vad?
Citera
2024-02-08, 19:11
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vilket val i Turkiet tänker du på?

Det är möjligt att putler insett att han inte har mycket att vinna på att resa till Turkiet helt enkelt.
Eller att han inte vågar! Mycket kan hända på en sån resa. Minns då Belarus tvingade ner ett civilt flygplan för att gripa en regimkritiker häromåret.
Citera
2024-02-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg för en stund sedan twitteruppgifter att den nye överbefälhavaren är general Syrskyi.

Jag tror det blir bra.

Syrskyi var framgångsrik general vid det framgångsrika motståndet utanför Kyiv. Jag tror på detta. Zalushny har verkat utarbetad en tid.

Jag drar inget ur röven.

Känner inga tvivel här heller, kan vara en välbehövlig förändring.

Undrar varför man inte sett varken Shoigu eller Gerasimov på länge? Dyker liken upp efter putler vinner valet med 110% av rösterna tro?
Citera
2024-02-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg för en stund sedan twitteruppgifter att den nye överbefälhavaren är general Syrskyi.

Jag tror det blir bra.

Syrskyi var framgångsrik general vid det framgångsrika motståndet utanför Kyiv. Jag tror på detta. Zalushny har verkat utarbetad en tid.

Jag drar inget ur röven.
Z är så desperat att han tillsätter en etnisk ryss som ÖB 😂

AFU X verkar inte tro på honom iaf
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1755633669731946704
Citera
2024-02-08, 19:14
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ledande ryska politiker bryr sig visst!
Man har förklarat att Ryssland vill inte ha något med EU och Väst att göra, och istället helt fokusera på förbindelser med Asien, och då i första hand Kina.
Den stora frågan är dock vem som skall bevaka den nya järnridån?
Blir det EU eller Ryssland, eller kanske båda två?
Är Kina riktigt bakom ryzzland och dess invasion av Ukraina, det verkar som om dom inte vill liera sig för mycket med terrorist staten ryzzland
https://www.gp.se/ekonomi/kina-banker-stoppar-ryska-betalningar.0095e1e0-b5c5-5b9a-9e21-966ca8ad506c
Citera
2024-02-08, 19:17
Medlem
Vaginalketchups avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1214366

Kom igen nu Vatniks och gråt 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in