2024-02-08, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett sunt beteende, rotera ledarskapet behövs ibland. I Ryssland "försvinner" ledare som behöver bytas ut, defenstreras eller råkar ut för något obehagligt. En liten klick flyr till något emirat men dom brukar inte leva länge.
Men vad är det du ens pratar om, säg 3 militära ledare som försvunnit/mördats från den ryska armén de senate 10 åren?
Citera
2024-02-08, 18:16
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Och får en massa avsky av den fria världen och förlorar all förtroende för en lång tid framöver.
Ryssland bryr sig inte.
Citera
2024-02-08, 18:18
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Ryssland bryr sig inte.
Dagens roligaste inlägg..
Den extrema aktiviteten bland vatniks tyder på den exakta motsatsen.
Citera
2024-02-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
KA-52 Down

En attackhelikopter av typen KA-52 har blivit nedskjuten vid Avdiivka-fronten.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/8/7440942/

Dom kan inte ha många kvar nu.

Visste inte ens att de hade kvar några. Eller ja, de ahr ju 10% kvar eller så men trodde de flyttat bort dom.
Citera
2024-02-08, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Inte än men lugn, det kommer..
Du vill leva i en värld där nordkorea, ryssland , kina, iran, är de som dominerar?
Citera
2024-02-08, 18:34
Avstängd
Citat:
Precis så är det.

En massa land som de får behålla för evigt, massa pengar, massa naturtillgångar, massa människor, massa makt, Ryssland vinner väldigt mycket.
och du längtar till en värld där ryssland, kina, nordkorea , iran, sätter agendan, ?
Citera
2024-02-08, 18:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Vad du missar DeekinIT, är att de pengar som går åt militärt, ska fram på det ena eller andra sättet.
De 50 bn €, är inte militära pengar.

Jag läste nu att Tyskland "steppar upp" med 80 miljarder i militärt stöd.
Detta är ett ex, på vad som händer när USA "fallerar".
Personligen har jag tyckt att det är bra att pengarna kommer från andra sidan(USA). De har råd.
Men kommer inte pengarna därifrån, gissa var de kommer att komma ifrån då?
Tyskland är bland de första ut. Fler av i Europa kommer att följa.
Då, min bäste DeekinIT, kommer det att kosta här hemma i Svealand också!

Jag förstår att du inte har intresset/kompetensen/förmågan att lyfta blicken bortanför fredagens kasse med bärs från systembolaget.
Så jag förväntar mig inte denna analys av dig eller andra ryssapologeter.
Hur mycket är ett amerikanskt löfte värt?
Glöm inte Budapestuppgörelsen, där bla USA lämnande säkerhetsgarantier åt Ukraina i utbyte mot att de gav upp sina kärnvapen.
Citera
2024-02-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Skulle du betala 2 mille för något vars hårdvara kostar 1/10 av totala priset?
Man har tidigare spekulerat att de kostar kring 200-500tkr, baserat på delarna var för sig. Finns även flera motmedel som är billigare än drönarna, så argumentet att shahed-drönarna skulle kosta Ukraina mer än Ryssland även fast de blir nedskjutna är i såna fall falskt.

Jag menar att det för vad de kan ställa till med inte är så dyra, hade ukraina haft 200 stycken istället för tex en extra F16 så hade de kunnat slå ut en hel del av ryssarnas industriproduktion och olja.
Citera
2024-02-08, 18:46
Medlem
Jag såg för en stund sedan twitteruppgifter att den nye överbefälhavaren är general Syrskyi.

Jag tror det blir bra.

Syrskyi var framgångsrik general vid det framgångsrika motståndet utanför Kyiv. Jag tror på detta. Zalushny har verkat utarbetad en tid.

Jag drar inget ur röven.
Citera
2024-02-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Nu är det iaf bekräftat att Valerij Zaluzjnyj petas (sparkas) från sin post.

Zelensky skriver själv.

https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1755622695478128947

Chilla lugnt. Detta är inte att få sparken. Ingen är given på en plats och Zaluzhnyi har sett sliten ut. Jämför med Zelensky, hur orkar den karlen.

Syrskyi är nu överbefälhavare och jag tror han blir bra.
Citera
2024-02-08, 18:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Trots att Putin ändå kommer "vinna" "valet" med 110% "väljarstöd" så vågar han inte låta krigsmotståndaren Boris Nadezhdin ställa upp som kandidat.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-putin-election-boris-nadezhdin-b2492725.html?utm_source=reddit.com
Russian presidential challenger Boris Nadezhdin, who has been crictial of both Vladimir Putin and his war in Ukraine, says he has been banned fromn standing in the election next month.
Putin är så äckligt jävla feg.
Detta är väldigt intressant.
Jag trodde starkt att Kreml skulle låta Boris bli Putins huvudmotståndare i valet för att ha en duktig oppositionsdocka att visa upp i "titta, vi lever i en demokrati och har en öppen debatt" anda. Naturligtvis underförstått att oppositionsdockan aldrig kommer vinna.
Men så blir det alltså inte...
Citera
2024-02-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ryssland bryr sig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Dagens roligaste inlägg..
Den extrema aktiviteten bland vatniks tyder på den exakta motsatsen.

Ledande ryska politiker bryr sig visst!
Man har förklarat att Ryssland vill inte ha något med EU och Väst att göra, och istället helt fokusera på förbindelser med Asien, och då i första hand Kina.
Den stora frågan är dock vem som skall bevaka den nya järnridån?
Blir det EU eller Ryssland, eller kanske båda två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in