2024-02-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jocke och Jonna skulle bli ett bra familjehem till Chloe. Där får hon en bra uppväxt.

Ja det hon behöver är verkligen att få en kamera upptryckt i ansiktet resten av sin barndom. Sen när hon är lite äldre kan hon och farbror Jocke göra en reaktionvideo på när farbror Jockes kompis Anjo sitter och pratar om hennes missbildning med en random tjej. Toppen!
Citera
2024-02-08, 15:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Sättet du uttryckte dig på var då väldigt vagt att det var det du menade; "Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.

Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?"

Och det märktes ju genom att det även var flera som svarade samma som jag så uppenbarligen var jag inte den enda som uppfattade det så.

Men nej du har rätt, Jocke kan inte ta ansvar för att Chrippa beter sig som han gör överlag. Men att Jocke nu tar ansvar och sätter regler för Chrippa är väl för att det är han som i slutändan kommer få skiten nu när det gäller denna lägenhet och Chrippas beteende där.
Egentligen borde nog Chrippa bo på ett stödboende med hjälp att lära sig hur man beter sig i närheten av andra människor och i samhället överlag....eller att han skulle kunna få ett fängelsestraff och faktiskt smaka på konsekvenserna det blir när man beter sig som han gör.
Problemet var att ni alla läste 1 kommentar, ni läste inte diskussionen. Så ni fattade inte vad jag svarade på och vad diskussionen handlade om, utan drog egna slutsatser som var felaktiga.

En användare: "Var han än bor Chrippa så börjar snart grannarna att klaga till hyresvärden, förmodligen för att han gapar hela tiden."
En annan användare svarar: "Dålig impulskontroll och förmodad adhd ställer till det hela. Han fungerar inte som vi andra."
Jag svarar: "Sluta skylla på hans jävla diagnoser. Finns massor med människor med ADHD som kan bo i lägenheten utan problem. Chrippas problem är inte ADHDn, det är han personlighet, droger eller annat skit som han väljer."
En tredje användare svarar: "Men han kan inte hjälpa att han har den familj han har, den har han inte valt att ha.
Tänk själv att vara släkt med "jockiboi", fy fan!"
Jag svarar: "Fast Jocke har ju inget att göra med hur Chrippa beter sig hemma i sin egen lägenhet så att han stör grannarna."

Kort sammanfattat så var diskussionen att han inte kan skylla sitt beteende på någon diagnos, och att någon då drog in jocke i diskussionen gällande hur Chrippa beter sig, och att jag svarade att man inte heller kan skylla hans beteende på Jocke heller, eftersom det är inte Jocke som skriker på julia, det är inte jocke som tar droger framför lilla C. Chrippa måste ta ansvar för sig själv.
Citera
2024-02-08, 15:29
Avslutad
Är det inte märkligt att Jocke och Anjo sitter och läcker filmklippet på Linnea från lägenheten? Eller att man läcker telefonsamtalet Jocke har med Chrippa? Det vore en sak om man filmade som bevis för socialen, men det är något helt annat att lägga upp det på nätet? Det måste ju vara någon av Jocke/Jonna och Anjo/Lisen som är källan till dessa läckor.

Jag tycker inte det minsta synd om Chrippa och Linnea som spelas in, min poäng är mer att det här verkar vara content för dessa herrar. Annars hade inte kommit ut till allmänheten.
Citera
2024-02-08, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Men barnet har en mamma ! En mormor, Jocke och Jonna osv.. vad fan ska hon bli lvuad för? Dumhuvudet!

Ett barn kan bli LVUad i egna hemmet, även hos ena föräldern om föräldrarna är separerade tex för att skydda barnet från den andre föräldern eller förälderns respektive. Eftersom det framkommit att det finns en överenskommelse med socialtjänsten som CB ska ha brutit så är det ett exempel på hur det kan gå till när LVU blir aktuellt eftersom överträdelsen troligen ses som allvarlig (barnet träffar och umgås med en person som är misstänkt för att ha misshandlat barnet psykiskt/fysiskt).
Citera
2024-02-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Är det inte märkligt att Jocke och Anjo sitter och läcker filmklippet på Linnea från lägenheten? Eller att man läcker telefonsamtalet Jocke har med Chrippa? Det vore en sak om man filmade som bevis för socialen, men det är något helt annat att lägga upp det på nätet? Det måste ju vara någon av Jocke/Jonna och Anjo/Lisen som är källan till dessa läckor.

Jag tycker inte det minsta synd om Chrippa och Linnea som spelas in, min poäng är mer att det här verkar vara content för dessa herrar. Annars hade inte kommit ut till allmänheten.

Klart det är de som läckt, finns ingen annan som haft möjlighet till det.
Citera
2024-02-08, 15:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Frågan är dock om den är äkta med och inte en relativt bra gjord kopia?
jackan som ser ut som ett lapptäcke är inte ens en bra gjord kopia
Citera
2024-02-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
jackan som ser ut som ett lapptäcke är inte ens en bra gjord kopia

Jo inte fan är de en stil man skulle ha om man nu måste ha kläder värd över 20 papp att visa upp haha
Citera
2024-02-08, 15:35
Medlem
Har Julia rätt att hålla Chloe lagligt borta från chipp?
Citera
2024-02-08, 15:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det tror jag med, och det är helt sjukt att det kan få gå till så.
Många trodde ju Chrippas alla soc anmälningar var falsk anmälningar utan grund.
Men i efterhand har vi nu fått veta att lilla C bevittnat saker barn absolut inte ska se både hos mamma och pappa. Och inte haft en bra levnads miljö någonstans. Så med facit i hand fanns det faktiskt en grund till anmälningarna, och ett stort misslyckande att socialen inte startade en utredning tidigare och upptäckte allt detta tidigare.
Så man vet faktiskt inte vad som händer bakom stängda dörrar, vad den som anmäler faktiskt vet.
Jag tror personligen inte Jocke håller på med droger och jag tror att barnen har det bra, men jag trodde också att Chrippas anmälningar till soc var onödiga, och där hade jag ju fel...
Citera
2024-02-08, 15:42
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Om det nu blir så att Chrippa väljer Linnea framför sina följare och på så sätt blir av med inkomsten. Kommer Linnea då stanna kvar och flytta in i en skokartong med honom och leva på gröt?

Uppenbarligen verkar hon gilla hans avskyvärda personlighet, då hon kan tänka sig sitta gömd som något jävla spöke i lägenheten i Norrköping med neddragna persienner utan möjlighet att kunna gå ut och visa sig offentligt.
Citera
2024-02-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Har Julia rätt att hålla Chloe lagligt borta från chipp?
Spela nog ingen roll var den ungen är, dom är lika dumma i huvudet hela högen. Som tur är, är hon 3 år och kommer inte minnas nått av detta. (Tills hon upptäcker Youtube).
Citera
2024-02-08, 15:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Chrippa FÅR vara med vem han vill. Men han får INTE under en pågående utredning ha Chloe i samma lägenhet som Linnea, då om Jocke eller någon anmält henne för brott mot just Chloe.

Som Jocke sa, träffa och var med Linnea, men INTE när Chloe är med. Att det ska vara så svårt att förstå.

Sen skulle Julia o Chrippa bo under samma tak under en period nu enligt soc, för Chloes skull, det bröt han också.

Så han indirekt väljer nu att vara med Linnea istället för sin dotter.
Det fet markerade jag är lite tveksam till.
Har du någonsin hört om ett fall där soc tvingar 2 separerade personer att bo ihop och sova ihop i samma säng?
För jag har aldrig hört att soc tvingar 2 personer, där 1 person inte vill vara i relationen, att bo ihop, "leka familj", sova i samma säng, osv. Utan snarare så att soc ställer krav att föräldrarna samarbetar, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in