Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Sättet du uttryckte dig på var då väldigt vagt att det var det du menade; "Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.
Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?"
Och det märktes ju genom att det även var flera som svarade samma som jag så uppenbarligen var jag inte den enda som uppfattade det så.
Men nej du har rätt, Jocke kan inte ta ansvar för att Chrippa beter sig som han gör överlag. Men att Jocke nu tar ansvar och sätter regler för Chrippa är väl för att det är han som i slutändan kommer få skiten nu när det gäller denna lägenhet och Chrippas beteende där.
Egentligen borde nog Chrippa bo på ett stödboende med hjälp att lära sig hur man beter sig i närheten av andra människor och i samhället överlag....eller att han skulle kunna få ett fängelsestraff och faktiskt smaka på konsekvenserna det blir när man beter sig som han gör.
Problemet var att ni alla läste 1 kommentar, ni läste inte diskussionen. Så ni fattade inte vad jag svarade på och vad diskussionen handlade om, utan drog egna slutsatser som var felaktiga.
En användare: "Var han än bor Chrippa så börjar snart grannarna att klaga till hyresvärden, förmodligen för att han gapar hela tiden."
En annan användare svarar: "Dålig impulskontroll och förmodad adhd ställer till det hela. Han fungerar inte som vi andra."
Jag svarar: "Sluta skylla på hans jävla diagnoser. Finns massor med människor med ADHD som kan bo i lägenheten utan problem. Chrippas problem är inte ADHDn, det är han personlighet, droger eller annat skit som han väljer."
En tredje användare svarar: "Men han kan inte hjälpa att han har den familj han har, den har han inte valt att ha.
Tänk själv att vara släkt med "jockiboi", fy fan!"
Jag svarar: "Fast Jocke har ju inget att göra med hur Chrippa beter sig hemma i sin egen lägenhet så att han stör grannarna."
Kort sammanfattat så var diskussionen att han inte kan skylla sitt beteende på någon diagnos, och att någon då drog in jocke i diskussionen gällande hur Chrippa beter sig, och att jag svarade att man inte heller kan skylla hans beteende på Jocke heller, eftersom det är inte Jocke som skriker på julia, det är inte jocke som tar droger framför lilla C. Chrippa måste ta ansvar för sig själv.