2024-02-08, 14:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Värst var det fallet med den pappan som dom triggade att förgripa sig på sin dotter,
Vilken var det?
Citera
2024-02-08, 15:11
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vilken var det?

https://dumpen.se/2022/05/05/10689/
Citera
2024-02-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Exakt så är det.
Jag är övertygad om att den sönderknarkade stavhopparen och kriminella Sara gör detta som terapi för det som de påstår sig varit utsatta för. Igen av dem har väl fått någon dömd för de påstådda övergreppen vad jag vet.

Stavhoppare? Sjöberg var ju höjdhoppare.
Citera
2024-02-08, 15:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Ah, den kommer jag ihåg, men jag hörde ingenting om att det skulle ha varit Dumpen som triggade honom till att begå övergreppet..?
Citera
2024-02-08, 15:32
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ah, den kommer jag ihåg, men jag hörde ingenting om att det skulle ha varit Dumpen som triggade honom till att begå övergreppet..?

Jag antar att personen syftar på att fiskaren skulle ha triggat igång han att begå våldtäkt på sin egen dotter
Citera
2024-02-08, 15:32
Medlem
1754s avatar
Citat:

Fyfan vilket jävla vider! Sin egen dotter som är 2 år!

Det är sådana här svin Dumpen är bra för att få fast.
Citera
2024-02-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Vad är det exakt som är förtal i det jag skrev, visa det till punkt och pricka.
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning (5 kap. 1 § 1 stycket BrB). Bestämmelserna är avsedda att ge skydd åt en persons ära. Uppgifterna ska vara ägnade att utsätta vederbörande för andras missaktning och vara av nedsättande beskaffenhet.
Till både punkt och pricka
Citera
2024-02-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmsvett
Stavhoppare? Sjöberg var ju höjdhoppare.
Same shit, different name
Citera
2024-02-08, 16:09
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning (5 kap. 1 § 1 stycket BrB). Bestämmelserna är avsedda att ge skydd åt en persons ära. Uppgifterna ska vara ägnade att utsätta vederbörande för andras missaktning och vara av nedsättande beskaffenhet.
Till både punkt och pricka

Det är inte alls säkert att det är förtal, det bör nog en domstol bedöma i så fall

Dumpen hävdar att dessa personer är farliga för barn och att det därför finns ett allmänintresse av att bli varnad för dessa individer
Citera
2024-02-08, 16:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Det är inte alls säkert att det är förtal, det bör nog en domstol bedöma i så fall

Dumpen hävdar att dessa personer är farliga för barn och att det därför finns ett allmänintresse av att bli varnad för dessa individer

Det fungerar inte riktigt så eftersom dom gömmer sig bakom ett utgivningsbevis. Vad dumpen anser är irrelevant. Det är ungefär samma sak som att någon tex. skulle hänga ut alla enstörningar med psykisk ohälsa för dom kan utgöra ett hot mot andra och samhället. För att dom som hänger ut har själva gjort den bedömningen och utgår från att det ligger ett allmänintresse i det.
Citera
2024-02-08, 16:25
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det fungerar inte riktigt så eftersom dom gömmer sig bakom ett utgivningsbevis. Vad dumpen anser är irrelevant. Det är ungefär samma sak som att någon tex. skulle hänga ut alla enstörningar med psykisk ohälsa för dom kan utgöra ett hot mot andra och samhället. För att dom som hänger ut har själva gjort den bedömningen och utgår från att det ligger ett allmänintresse i det.

Det är fortfarande en bedömning som en domstol måste göra

Om inte i en allmän domstol så kan den göras i en civilrättslig, om det nu är så solklart så är det bara o driva som enskilt åtal då dom ändå inte kan förlora
Citera
2024-02-08, 16:30
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Det är fortfarande en bedömning som en domstol måste göra

Om inte i en allmän domstol så kan den göras i en civilrättslig, om det nu är så solklart så är det bara o driva som enskilt åtal då dom ändå inte kan förlora

Det är ju inte solklart i denna fråga. Frågan är om det faller under tryckfrihetsordningen eller inte. Att driva det som enskilt mål är inte att rekommendera. Kan bli rejält kostsamt och de flesta gäddor behöver leva på varje sparad krona efter dom blivit fångade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in