2024-02-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Att som Tucker Carlsson åka till Ryssland för att intervjua en diktator visar enkom att han är en bricka i spelet som Putin för, en marionettdocka kanske är mer passande? Han kommer få matad den bild som Putin vill att hans egen befolkning men framförallt personer i väst skall se.

Så inget mer än propaganda och smoke and mirrors av detta besök.
Intressant. Vad gör dig så säker på detta?

Hur vet jag att det du skriver inte är propaganda och koskit?
Citera
2024-02-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Carlson har iofs aldrig haft stor cred. Populär kanske men han har aldrig riktigt hållit sig till sanningen. Sedan att han är en Putin kramare gör ju hela intervjun till ett skämt. Tvivlar på att något som vi inte redan vet kommer att komma fram.
Det som kan komma fram e hur nära högern i USA och Ryssland står varandra. Om dom e överens i det mesta om hur dom ser på väst. Delar samma konspirationsteorier.
Citera
2024-02-08, 12:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tuckers intervju med Putin har potential att bli seklets intervju. Jag hade sett fram emot att få lyssna på den tidigare, men när jag ser vilken pank som råder hos globo-homo-MSM-landsförrädarmaffian så ser jag ännu mer fram emot att få lyssna. Förhoppningsvis avslöjas saker som WEF, Ukraina/korruption/childtrafficing/organ harvesting, militära biolabs, khazajudarna men kanske också lögnerna om förintelsen. Alla så kallade utrotningsläger "återfanns" i Sovjetkontrollerade områden. Jüri Lina fick ju tillgång till de sovjetiska arkiven där deras säkerhetstjänst samlat dokument, foton, filmer osv om allt möjligt. Kanske finns det saker att berätta om vilka förrädarna i väst var som jobbade för Sovjetunionen vilka återfinns i Stasiarkiven. Dags att lyfta locket innan alla skyldiga dött av ålderdom!
Det är riktigt. Många i tråden ser det som en intervju om Ukraina. Men det är en intervju om ett annat sätt att se på världen, ett sätt som vi i väst glömt bort att vi hade för 40 år sedan. Carlsons intervju med Orban gav många beska sanningar om Väst och visade stor kunskap om hur Putin och öst tänker. Någon som är bra mycket mer intressant än att brännmärka Öst som är västmedias fokus.
Senast redigerad av Barents 2024-02-08 kl. 12:47.
Citera
2024-02-08, 12:44
Medlem
Fizzlors avatar
Väldigt roande att se alla som vanligtvis vurmar om demokrati och yttrandefrihet nu istället gråta och vilja ha censur av en journalist för att han intervjuar en meningsmotståndare.

Är din ställning så svag att den kräver censur för att inte rasa samman, ja då kanske du inte står på sanningens sida.
Låt dem prata, om det som sägs inte faller dig i smaken så är det bara att byta kanal.

Demokrati och yttrandefrihet - så länge du röstar rätt och säger vad jag tycker
Citera
2024-02-08, 12:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Tänkte kommentera det själv .
Men visst clickbate kan det tänkas vara
Själv öppnar jag sällan länkar från Södermalms journalister
Vill heller se tuckers intervjuv
Tucker har allt som journalister i Sverige saknar och jag blir väldigt avundsjuk när jag tänker på vad han kunde avslöja hos svenska politiker och svenska media, om han kunde Sverige. Senast gav hans besök i Canada, som också behöver avslöjas, en mindre glädjechock för publiken.
Senast redigerad av Barents 2024-02-08 kl. 12:50.
Citera
2024-02-08, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Du hänger upp dig på ett petitess som du kallar lögn.

Det är ingen petitess och det är dessutom ett påstående som är falsifierbart.
Vad är hans budskap med monologen tror du?
Citera
2024-02-08, 12:54
Medlem
fittslems avatar
Kan inte vänta på att se intervjuen där Putin kommer svamla om onskan i väst, dom Ukrainska nazisterna som Ryssen slåss mot och att endast några få Ryska soldater har dött och att allt går helt enligt plan nere i Ukraina.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Väldigt roande att se alla som vanligtvis vurmar om demokrati och yttrandefrihet nu istället gråta och vilja ha censur av en journalist för att han intervjuar en meningsmotståndare.

Är din ställning så svag att den kräver censur för att inte rasa samman, ja då kanske du inte står på sanningens sida.
Låt dem prata, om det som sägs inte faller dig i smaken så är det bara att byta kanal.

Demokrati och yttrandefrihet - så länge du röstar rätt och säger vad jag tycker

Varför skulle folk som värnar om demokrati och yttrandefrihet vilja lyssna på vad en diktator som fängslar och mördar oliktänkande har att säga?

Vilka jävla töntiga offerkoftor ni vatnik sätter på er själva hela tiden, faan vad synd det är om er alltså buhuu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är riktigt. Många i tråden ser det som en intervju om Ukraina. Men det är en intervju om ett annat sätt att se på världen, ett sätt som vi i väst glömt bort att vi hade för 40 år sedan. Carlsons intervju med Orban gav många beska sanningar om Väst och visade stor kunskap om hur Putin och öst tänker. Någon som är bra mycket mer intressant än att brännmärka Öst som är västmedias fokus.

Toker Carlson är en hora som säljer sig för en slant. Allt han kläcker ur sig är bevisat lögn. Att du och din sort höjer honom till skyarna är inte så konstigt med er bakgrund.
Citera
2024-02-08, 12:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Toker Carlson är en hora som säljer sig för en slant. Allt han kläcker ur sig är bevisat lögn. Att du och din sort höjer honom till skyarna är inte så konstigt med er bakgrund.
Han ska intervjua, inte "kläcka ur sig något".

Senast fick han sparken från sitt extremt välbetalda jobb för att han sa sanningen, du får hänga med lite bättre. "Er bakgrund", jag är matematiker och fembarnspappa och röstar på SD och M.
Senast redigerad av Barents 2024-02-08 kl. 12:58.
Citera
2024-02-08, 12:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jätteintressant att höra Putin intervjuas tycker jag.
Var kommer man kunna se intervjun?
Citera
2024-02-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det som kan komma fram e hur nära högern i USA och Ryssland står varandra. Om dom e överens i det mesta om hur dom ser på väst. Delar samma konspirationsteorier.

En del av högern i alla fall. Trumps lilla klick som har lite väl stor makt inom Rep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in