2024-02-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Hennes valp har nog inte blivit av med valptänderna ännu (små men vassa men kan inte ge så breda märken), hundbett ger ändå inte sådana märken. Det där är klösmärken, hundar kan klösas ganska rejält med klor. Människo naglar med, kan vara från glaset med kanske om han städat upp efter att det gick sönder

Vet inte om det jag som är blind men jag ser inga rivmärken i den videon.
Citera
2024-02-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ja precis, Jocke får ju ta skiten för vad hans brorsa gör. Men hyresvärden kan oavsett säga till Jocke att de inte vill ha kräftan där eftersom han stör.
Så från mitt perspektiv är det schysst av hyresvärden att informera om hur läget ligger till innan det skickas ut fler rapporter etc.

Fattar inte varför Jockes curlar sin brorsa på det där sättet. En 34 åring snubbe som inte kan sköta sig vart han han än sätter sin fot. Det enda han gör är att sabotera för andra.
Det är just det här som är ’medberoende’, curlandet och att sopa rent och rädda situationerna.
(Något som Rask har missuppfattat)

Jocke har fått ta många skott ifrån Chrippa, och sådan skit önskar jag ingen, även om jag långt ifrån håller med Jocke om hur han beter sig.

Vi får se vad det blir av Chrippa nu när han blir helt ensam i en alldeles för stor värld med alldeles för många timmar.
Citera
2024-02-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är en bra början att Julia har tagit tag i saken nu och ansöker om ensam vårdnad.
Julia är väl kanske inte helt bra hon heller, men med stöd från familj, vänner och myndigheter så finns det gott hopp om att det kan bli bättre.

Det finns många fördelar att ha ensam vårdnad, bara en sådan sak att han inte kommer att ha tillgång till Chloes pass är guld värt.
Julia kan flytta var hon vill utan hans godkännande samt sätta henne på förskolan utan hans tillåtelse, fatta medicinska beslut osv.

Julia kommer också få en bättre översyn med vad Chloe äter och kan också i lugn å ro träna Chloe att bli blöj/napp/vällingfri, utan yttre störningar.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för Chloe.

Det har han ju hindrat tidigare, så absolut ska inte han ha någon vårdnad överhuvudtaget. Han gör inget gott för barnet. Sen är jag tveksam till att Jullan fattar kloka beslut som rör barnets bästa. Hittills har det inte gått så bra och hon har inte heller gjort något för att förändra en situation utifrån sitt föräldraansvar.

Helt ärligt tror jag barnet skulle må bättre att få komma till en riktigt stabil familj där hennes behov tillgodoses. En lugn och trygg miljö där hon får växa upp utan att polisen stormar in, utan en ryggradslös morsa och utan att behöva bevittna när pappa skjuter upp testo i röven och skriker olämpliga kränkningar.
Vafan är det för jäkla uppväxt de ordar för sitt barn, helt jävla obegripligt.
Citera
2024-02-08, 12:45
Medlem
Citat:
Det är nog bara någon pajas utifrån.
Det tror jag med, och det är helt sjukt att det kan få gå till så.
Citera
2024-02-08, 12:46
Medlem
Citat:
Det är just det här som är ’medberoende’, curlandet och att sopa rent och rädda situationerna.
(Något som Rask har missuppfattat)

Jocke har fått ta många skott ifrån Chrippa, och sådan skit önskar jag ingen, även om jag långt ifrån håller med Jocke om hur han beter sig.

Vi får se vad det blir av Chrippa nu när han blir helt ensam i en alldeles för stor värld med alldeles för många timmar.

Det kommer.få käpprätt åt helvete med den där snubben. Nästa drama och fel beslut väntar kring hörnet. Han är en loser och en pissluffare. Vilken tragisk snubbe.
Citera
2024-02-08, 12:49
Medlem
Lassemannen33s avatar
Intressant att se hur hatet och drevet mitt L pågår, jockibois anmälan på från soc som cluee delade så ser man kommentarerna "L" "Linnea är så vidrig" osv.
Hoppas hon har en pågående anmälan om förtal, för hon får utstå så mycke hat pga chrippas liga, så att hon targit/tar skade av deras drev mot henne är helt uppenbart. Hoppas dom straffas
Citera
2024-02-08, 12:51
Medlem
Citat:
Det har han ju hindrat tidigare, så absolut ska inte han ha någon vårdnad överhuvudtaget. Han gör inget gott för barnet. Sen är jag tveksam till att Jullan fattar kloka beslut som rör barnets bästa. Hittills har det inte gått så bra och hon har inte heller gjort något för att förändra en situation utifrån sitt föräldraansvar.

Helt ärligt tror jag barnet skulle må bättre att få komma till en riktigt stabil familj där hennes behov tillgodoses. En lugn och trygg miljö där hon får växa upp utan att polisen stormar in, utan en ryggradslös morsa och utan att behöva bevittna när pappa skjuter upp testo i röven och skriker olämpliga kränkningar.
Vafan är det för jäkla uppväxt de ordar för sitt barn, helt jävla obegripligt.

Jag tycker också att Julia har visat sig brista ordentligt i sin föräldraroll, men med riktig hjälp och stöd så kan hon få ordning på situationen.

Om det skulle skita sig finns det ju inte mycket mer att göra.
Men att skiljas från sina föräldrar är gruvligt traumatiskt och bör undvikas in till det sista.

Det är fruktansvärt det Chloe får vara med om genom sina föräldrar.
Citera
2024-02-08, 12:53
Medlem
Citat:
Det kommer.få käpprätt åt helvete med den där snubben. Nästa drama och fel beslut väntar kring hörnet. Han är en loser och en pissluffare. Vilken tragisk snubbe.
Det tror jag med, och man märker lite hur det är på gång med något nu.

Det kommer att bli storkrig mellan Berg och Lundell, och jag blir förvånad om de lyckas hålla sig till imorgon.
Citera
2024-02-08, 12:57
Medlem
Citat:
Jag tycker också att Julia har visat sig brista ordentligt i sin föräldraroll, men med riktig hjälp och stöd så kan hon få ordning på situationen.

Om det skulle skita sig finns det ju inte mycket mer att göra.
Men att skiljas från sina föräldrar är gruvligt traumatiskt och bör undvikas in till det sista.

Det är fruktansvärt det Chloe får vara med om genom sina föräldrar.

Den punkten är nog nådd utifrån vad de här föräldrarna utsatt henne för.
Citera
2024-02-08, 12:58
Medlem
Citat:
Det tror jag med, och man märker lite hur det är på gång med något nu.

Det kommer att bli storkrig mellan Berg och Lundell, och jag blir förvånad om de lyckas hålla sig till imorgon.

Något kommer balla ur helt snart.
Citera
2024-02-08, 13:00
Medlem
De enda "bevis" jag sett mot Linnea är utdragna sms-konversationer mellan henne och Chrippa. Övrigt är ju bara hörsägen och Chrippa har ju både dementerat och bekräftat att Linnea slagit C och då sa han att det inte var med mening från henne.

Vet inte vad man ska tro i denna soppan mer än att Chrippa verkar sakna konsekvenserna helt i sina gärningar och störiga sätt.

Jag tror inte Linnea är skyldig till barnmisshandel, utifrån det som inkommit hittills.
Citera
2024-02-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, eftersom pappan har sagt att hans ex misshandlat barnet så kan soc kräva att exet inte träffar barnet under utredningen som dem påstår pågår.

Med dom så menar jag Jocke och Anjo. Förstår att myndighetspersoner kan göra det. Men som privatperson så gäller det nog att ha nåt att gå på innan. Som ajg förstod det så ville jocke och Anjo ha bevis så socialen skulle ta det på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in