Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Det är en bra början att Julia har tagit tag i saken nu och ansöker om ensam vårdnad.
Julia är väl kanske inte helt bra hon heller, men med stöd från familj, vänner och myndigheter så finns det gott hopp om att det kan bli bättre.
Det finns många fördelar att ha ensam vårdnad, bara en sådan sak att han inte kommer att ha tillgång till Chloes pass är guld värt.
Julia kan flytta var hon vill utan hans godkännande samt sätta henne på förskolan utan hans tillåtelse, fatta medicinska beslut osv.
Julia kommer också få en bättre översyn med vad Chloe äter och kan också i lugn å ro träna Chloe att bli blöj/napp/vällingfri, utan yttre störningar.
Jag hoppas verkligen att det löser sig för Chloe.
Det har han ju hindrat tidigare, så absolut ska inte han ha någon vårdnad överhuvudtaget. Han gör inget gott för barnet. Sen är jag tveksam till att Jullan fattar kloka beslut som rör barnets bästa. Hittills har det inte gått så bra och hon har inte heller gjort något för att förändra en situation utifrån sitt föräldraansvar.
Helt ärligt tror jag barnet skulle må bättre att få komma till en riktigt stabil familj där hennes behov tillgodoses. En lugn och trygg miljö där hon får växa upp utan att polisen stormar in, utan en ryggradslös morsa och utan att behöva bevittna när pappa skjuter upp testo i röven och skriker olämpliga kränkningar.
Vafan är det för jäkla uppväxt de ordar för sitt barn, helt jävla obegripligt.