2024-02-08, 11:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Dock är väl en stor del i det hela att det är Jocke som står på kontraktet, att det är han som är ansvarig för att Chrippa bor i den lägenheten och då kanske även känner att det är hans ansvar att Chrippa beter sig för annars kommer ju all skit som Chrippa ställer till med riskera att slå tillbaka på Jocke och familjens eget boende och relation med grannarna.
Så tycker inte det är konstigt att Jocke har krav på Chrippa att sköta sig, krav som alla lägenhetsinnehavare har på sig i grunden men som Chrippa inte kunnat lyssna på tidigare heller.
Varför skulle det vara okej för Chrippa att bete sig som ett rövhål mot sina grannar när det inte är okej för någon annan? För att han är Chrippa??
Nej, Chrippa skulle nog behöva bo i en stuga långt ut i skogen, utan grannar, om han ska kunna härja som han själv vill - han har inte den sociala kompetensen att bo i ett flerfamiljshus.
Diskussionen var att Jocke inte kan ta ansvar för Chrippas beteende. Det är inte Jockes fel/ansvar att Chrippa skriker på Julia. Det är inte Jockes ansvar/fel att Chrippa skjuter droger i sig framför sin dotter.
Det är på den nivån jag menar när jag pratar om att Jocke inte kan ta ansvar för Chrippas beteende.

Vem har sagt att det är okej att Chrippa beter sig som ett rövhål mot sina grannar?
Senast redigerad av Dopy 2024-02-08 kl. 11:56.
Citera
2024-02-08, 11:52
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Snusar Chrippa eller är slarvas det med hygienen? https://ibb.co/CJS3vz2
https://ibb.co/HK7sm0z

Det där är den berömde hasch tummen, alla som röker vet vad jag pratar om 😆
Citera
2024-02-08, 11:53
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Allt detta för att få lite fitta från en 23-åring.
Äventyrar vårdnaden om sitt barn och sin YT-karriär.
Numera hemlös. Härlig 30-årskris

Vad gör man inte för litte fitta😆
Citera
2024-02-08, 11:56
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hyresvärden ville väl bli av med C oavsett just för att det inkommit flertal klagomål.

Fast många säger ju att det är jockes lägenhet, så klagomålen hamnar på jockiboiii isåfall
Citera
2024-02-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Så kan det vara. Jag har tex ingått avtal med Soc och min pappa där vi hävt sekretessen mellan varandra. Jag får därmed prata fritt med socialen angående min pappa och hans situation. Eftersom han godkänt detta.

Ja och med tanke på hur Jocke fixade lägenhet och har varit med på det sättet som han varit och faktiskt försökt backa sin bror (även om jag fortfarande tycker att drevet och all inblandning från den är helt fel från början) känns det som att Chrippa inte haft något annat val än att låta Jocke vara involverad om han nu ens vill ha minsta chans att få ha Chloe hos sig (för det som kommit fram redan borde ju vara grund nog att ta vårdnaden om Chloe ifrån honom).
Citera
2024-02-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Frågan är dock om den är äkta med och inte en relativt bra gjord kopia?

Kan verkligen undrar kollat in lite både Jocke och har och dom finns inte men jag kan ha fel.
Sen vem vill se ut som en Rinkeby krigare .

Har man så mycket pengar syr man upp kläder och skor efter din kropp .
Varför en LV bag varför inte en i alligator med sitt namn ingraverat/pressat
Citera
2024-02-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Kan verkligen undrar kollat in lite både Jocke och har och dom finns inte men jag kan ha fel.
Sen vem vill se ut som en Rinkeby krigare .

Har man så mycket pengar syr man upp kläder och skor efter din kropp .
Varför en LV bag varför inte en i alligator med sitt namn ingraverat/pressat

Haha sant det, tror ju inte mycket han har på sig är äkta men han måste ju flasha för kidsen så de tror han är rik och cool så
Citera
2024-02-08, 12:07
Medlem
Är det C eller L som anmält Lundellarna till Soc? Känns som det utifrån Jockes senaste post.
Citera
2024-02-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Diskussionen var att Jocke inte kan ta ansvar för Chrippas beteende. Det är inte Jockes fel/ansvar att Chrippa skriker på Julia. Det är inte Jockes ansvar/fel att Chrippa skjuter droger i sig framför sin dotter.
Det är på den nivån jag menar när jag pratar om att Jocke inte kan ta ansvar för Chrippas beteende.

Vem har sagt att det är okej att Chrippa beter sig som ett rövhål mot sina grannar?

Sättet du uttryckte dig på var då väldigt vagt att det var det du menade; "Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.

Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?"

Och det märktes ju genom att det även var flera som svarade samma som jag så uppenbarligen var jag inte den enda som uppfattade det så.

Men nej du har rätt, Jocke kan inte ta ansvar för att Chrippa beter sig som han gör överlag. Men att Jocke nu tar ansvar och sätter regler för Chrippa är väl för att det är han som i slutändan kommer få skiten nu när det gäller denna lägenhet och Chrippas beteende där.
Egentligen borde nog Chrippa bo på ett stödboende med hjälp att lära sig hur man beter sig i närheten av andra människor och i samhället överlag....eller att han skulle kunna få ett fängelsestraff och faktiskt smaka på konsekvenserna det blir när man beter sig som han gör.
Citera
2024-02-08, 12:09
Medlem
Hur i helvete kan han fortfarande få ha C. Borde inte hon vara lvuad vid det här laget.
Citera
2024-02-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Fast många säger ju att det är jockes lägenhet, så klagomålen hamnar på jockiboiii isåfall

Ja precis, Jocke får ju ta skiten för vad hans brorsa gör. Men hyresvärden kan oavsett säga till Jocke att de inte vill ha kräftan där eftersom han stör.
Så från mitt perspektiv är det schysst av hyresvärden att informera om hur läget ligger till innan det skickas ut fler rapporter etc.

Fattar inte varför Jockes curlar sin brorsa på det där sättet. En 34 åring snubbe som inte kan sköta sig vart han han än sätter sin fot. Det enda han gör är att sabotera för andra.
Citera
2024-02-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsomsnoe
Hur i helvete kan han fortfarande få ha C. Borde inte hon vara lvuad vid det här laget.
Det är en bra början att Julia har tagit tag i saken nu och ansöker om ensam vårdnad.
Julia är väl kanske inte helt bra hon heller, men med stöd från familj, vänner och myndigheter så finns det gott hopp om att det kan bli bättre.

Det finns många fördelar att ha ensam vårdnad, bara en sådan sak att han inte kommer att ha tillgång till Chloes pass är guld värt.
Julia kan flytta var hon vill utan hans godkännande samt sätta henne på förskolan utan hans tillåtelse, fatta medicinska beslut osv.

Julia kommer också få en bättre översyn med vad Chloe äter och kan också i lugn å ro träna Chloe att bli blöj/napp/vällingfri, utan yttre störningar.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för Chloe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in