Citat:
Ursprungligen postat av
Lkfl
Du har precis fått bevis på att det inte stämmer. Hur ”det verkar” för dig är helt irrelevant.
Jag påpekar bara att han inte är trovärdig. Jag har aldrig ifrågasatt hans förmåga att få tittare. Tvärtom tror jag hans metod tjänar Honom väl men hans tittare blir knappast mer informerade.
Men du håller med om att poängen är att han tjänar pengar då och att han inte har något större journalistiskt syfte med intervjun?
Vi kanske är överens om något då.
Självklart är det journalism det är frågan om.
Du är bara sur över att någon känd journalist i Väst har lyckats få till en intervju med Putin som kommer att visas för miljoner tittare världen över.
Även Trump har dissat intervjuer med CNN och liknande eftersom de ägnar sig åt aktivism istället för journalism.
Tankeväckande med att MSM i Väst nu plötsligt går bananas, precis som aktivisterna i denna TS, över Tucker. SVT har haft alla möjligheter om de är intresserade av vad Putin har att säga, att sända de tal som han hållt i olika offentliga sammanhang med efterföljande analyser i TV-studion av experter på rysk politik osv. Men det har aldrig funnits en tillstymmelse till intresse av detta vilket är talande för att det inte handlar om journalistik längre.