2024-02-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Hur ser det ut med det sk ickespridningsavtalet,?

har Tyskland,Polen och Finland skrivit på detta så kanske det inte blir så enkelt att "skaffa" kärnvapen...

Är det något detta krig visat så är det väl att avtal inte är värda ett skit egentligen

Varken Minsk, Minsk 2 eller Budapestavtalet
Citera
2024-02-08, 01:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Det är inte en skitsumma spritt på hela unionen.

Ser hellre de pengarna användas till något konkret inom unionen.

Men du som gärna vill skänka fem gånger så mycket se så att donera från egen ficka då. Nej exakt du sitter där och bara snackar skit och är patetisk.

Problemet här DeekinTT är att du bor inte i EU, du är ingen medborgare. Du är ett rysstroll. Av det följer att vad du tycker och vill, det är oftast till men för hela EU, Ukraina, den fria delen av världen.

Med det sagt, du har större problem att tänka på. En diktator styr Ryssland borde du inte tänka mer på era problem i stället för våra problem? Särskilt med tanke på att våra problem är skapade av din diktator?
Citera
2024-02-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vilken verklighet o sanning?

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ser ut att vara samma katedral Saint Mikhailov Cathedral fast fotat i annan (motsatt?) vinkel.
https://en.wikivoyage.org/wiki/Izhevsk

Annan vinkel men jämför toppspiran.

Ukrainska sabotagförband var tydligen i staden.
Här är en bild från Kreml https://images.app.goo.gl/F8zzU7dyVSdzLXZa6
Citera
2024-02-08, 01:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Att detta slutar med total ukrainsk seger där ryssarna lämnar all ockuperad mark inklusive Krim ser mörkare och mörkare ut för varje dag och kan vid det här laget ses som högst orealistiskt och drömfantasier.
Och innan nu trådens gaphalsar hoppar på mig, jag är fullt på Ukrainas sida och skulle även jag vilja se orcherna förlora och dra hem till sitt eftersatta dassimperium för gott.
En jävligt optimistisk lösning hade varit att Ryssland blir så krossat att dom får nöja sig med att annektera Donbas och Luhansk och tvingas därefter lämna övrig ockuperad mark på fastlandet.
Men som sagt, då behöver dom förgöras av enorma mått.

Jag skulle inte ge upp detta scenario än..

I två år har ryssarna knackat på dörren.., och det har inte givit mycket. Tvärtom, Putin behöver vinna kriget.., och har inte gjort det än ! Varför skulle det förändras i år..?

Jänkarna har fått lite "hicka", men stödet kommer att börja flyta på igen, det är jag närmast övertygad om. Har tagit skamligt lång tid, där är jag enig.., men det kommer att ske.

I Europa börjar det äntligen ske saker, t.o.m att Scholtz börjar agera som en ledare.

2024 blir inte lätt, men det är det sista "svårare" året. Putin vet det också, därav hans desperation med att sälja ut landet till Kina (som aldrig kommer att se på honom som en jämbördig efter detta fiasko), + shoppar för fullt i Nk och Iran.

Putin måste få ett slut på detta i år. Sedan är det för sent.., tiden talar för Ukraina.
Citera
2024-02-08, 01:33
Medlem
Nu säger jag inte att Ukraina förlorat mycket män för det har dem och jämför man kvalitet och storleks befolkningen samt hur de värderar liv så har nog Ukrainas förluster varit tyngre än Rysslands på det sättet

Men de här 500k låter inte trovärdigt inte ens för ryssarnas egna förluster, de känns som ett stort propaganda nummer för försöka få folk i väst och Ukraina demoraliserade, lite som när Ryssarna sa att de hade slagit ut mer flygplan än vad Ukraina ens hade i början av kriget
Citera
2024-02-08, 01:44
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan hålla med om att de inte vill lösa det.

Sen vill jag framhålla att jag inte ser hur det skulle vara kört för Ukraina p.g.a. detta. Det är kanhända ett bakslag, men det är ingen omedelbar dödsdom.
Ukraina blir för var dag mindre beroende av vapen utifrån. Deras egen produktion av nya inovativa vapen är just nu enorm. Enbart EU:s långsiktiga ekonomiska stöd gör att de kan fortsätta att höja sin militära slagkraft!
Nya drönare och egna robotar gör att de idag ligger i framkant.

Om de skulle tvingas reirera från Avdviika är givetvis ingen katastrof. Så länge de slår ut vapen och soldater för ryssen i den här takten kommer de att vinna!
Citera
2024-02-08, 01:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag för min del kommer att se fram emot bilder på backen från den här explosionen.

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1755293027373850887
Citat:
In that split second before a piece of sheet metal passed through their skulls, the employees on the night shift at the Votkinsk Machine-Building Plant in deepest Russia were probably second guessing their decision to seek employment at a factory producing implements of death for the Russian military.
Citera
2024-02-08, 02:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Om de skulle tvingas reirera från Avdviika är givetvis ingen katastrof. Så länge de slår ut vapen och soldater för ryssen i den här takten kommer de att vinna!
Ja men då har ju Ukraina vunnit för längesen med tanke på ryska förlusterna.

Kreml är likgiltiga över att offra tusen mobiliserade per dygn från nån avlägsen asiatisk by i Sibirien, har det inte blivit klart vid detta laget att detta inte knäcker Putler?
Det läckte ju uppgifter på ryssarnas framtidsplaner fram till 2027 om jag inte minns fel, väldigt odramatiska, mindre landområden på östfronten som kommer tas i etapper där man kallt räknar med förluster på hundra tusen per år.
Dessa samhällen i fjärran har ingen talan i Ryssland, ses ändå bara bestå av minoriteter och fyllon och har mångdubbelt fler inkallade per capita än i västra landet.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-02-08 kl. 02:17.
Citera
2024-02-08, 02:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Om det nu var Ukraina..
Kanske inhemskt sabotage .
Oycka orsakad av forcerade planer.
Oavsett är det glädjande.

Kuriosa, jag har varit vid den fabriken .
Är inne på liknande tankegångar.
Slitna maskiner och uppskruvad produktion.
De har kanske tagit genvägar för att få upp takten och tänjt på säkerheten.
Kanske någon förbannad anhörig till en stupad soldat.
Finns många möjliga orsaker.
Citera
2024-02-08, 06:31
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja. Men efter senate måste den till house of representatives. Och där blockar han det.

Men Republikanerna kommer göra US5A en björntjänst i alla fall. De tror att de kan leva Isolerat men det kan de inte, de är för beroende av andra nationer för att klara av det.
I trygg väntan på Pearl Habor 2.0?
Citera
2024-02-08, 07:09
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 02/24/22 to 02/08/24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 392380 (+910) persons / persons,
tanks ‒ 6383 (+11) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 11899 (+20) units,
artillery systems – 9411 (+24) units,
RSZV / MLRS – 980 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 666 (+1) units,
aircraft – 332 (+0) units,
helicopters – 325 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 7191 (+14),
cruise missiles ‒ 1880 (+31),
ships / boats / warships / boats ‒ 24 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 12,513 (+27) units,
special equipment / special equipment ‒ 1505 (+8)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-02-08, 08:28
Medlem
Turkisk drönar fabrik börjar byggas i Kiev. Turkiet skapar jobb åt 500 människor.

Citat:
RIYADH, Feb 6 (Reuters) - Turkish defence company Baykar has started building a factory near Kyiv that will employ around 500 people and where it will manufacture either its TB2 or TB3 drone models, the company's chief executive told Reuters.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/turkeys-drone-maker-baykar-begins-build-plant-ukraine-2024-02-06/
Senast redigerad av Kollektion 2024-02-08 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in