Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Att detta slutar med total ukrainsk seger där ryssarna lämnar all ockuperad mark inklusive Krim ser mörkare och mörkare ut för varje dag och kan vid det här laget ses som högst orealistiskt och drömfantasier.
Och innan nu trådens gaphalsar hoppar på mig, jag är fullt på Ukrainas sida och skulle även jag vilja se orcherna förlora och dra hem till sitt eftersatta dassimperium för gott.
En jävligt optimistisk lösning hade varit att Ryssland blir så krossat att dom får nöja sig med att annektera Donbas och Luhansk och tvingas därefter lämna övrig ockuperad mark på fastlandet.
Men som sagt, då behöver dom förgöras av enorma mått.
Jag skulle inte ge upp detta scenario än..
I två år har ryssarna knackat på dörren.., och det har
inte givit mycket. Tvärtom, Putin behöver vinna kriget.., och har inte gjort det än ! Varför skulle det förändras i år..?
Jänkarna har fått lite "hicka", men stödet kommer att börja flyta på igen, det är jag
närmast övertygad om. Har tagit skamligt lång tid, där är jag enig.., men det kommer att ske.
I Europa börjar det äntligen ske saker, t.o.m att Scholtz börjar agera som en ledare.
2024 blir inte lätt, men det är det sista "svårare" året. Putin vet det också, därav hans desperation med att sälja ut landet till Kina (som aldrig kommer att se på honom som en jämbördig efter detta fiasko), + shoppar för fullt i Nk och Iran.
Putin
måste få ett slut på detta i år. Sedan är det för sent.., tiden talar för Ukraina.