2024-02-07, 23:44
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ställde frågan i en annan tråd.

Dmitri har postat tre videos. Första videon är filmad utomhus från ett tak så jag antog att vinden påverkade mikrofonen. De två följande klippen är filmade inomhus från en lägenhet. Någon insatt som kan förklara bullret i samtliga videos? Själva explosionen ser ut att ske flera mil från där videoklippen spelats in.

Fabriken ligger väl en mil utanför stan.

Ljudet måste vara brinnande raketbränsle.
Kolla på filmer hur det låter när man testar raketmotorer i Mississippi där NASA testar sina motorer.
Senast redigerad av RealTide 2024-02-07 kl. 23:48.
Citera
2024-02-07, 23:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Låt han (båda två) framföra sina Talking points så att vi normala kan referera och diskutera dessa då.

Eller ska vi förklara Oliver Stone landsförrädare också för att han har intervjuat Putin?

Jag förstår att man inte vill låta en diktator föra fram sin agenda och så vidare, men vi som lever och bor i ett demokratiskt samhälle mår nog rätt så bra av att få höra en diktators ord nån gång då och då, kanske rentav så att vi kan känna igen dom.

Med det sagt, jag tycker det vore rätt extremt att förklara det som Tucker gör som landsförräderi.

Notera, jag är fullt på Ukrainas sida, Ryssland kan dra åt helvete och Putin förtjänar samma scen som hitler får i filmen ”little nicky”. Det är bara att googla så ser ni.

Det är ju inte direkt svårt att höra Putins egna ord. Det finns mängder med material tillgängligt för den som vill.
Så en okritisk intervju (som det lär bli) lär ju inte bidra med något.
Sedan tycker jag att han ska få intervjua honom bäst han vill.
Mer tveksam till Musk/Twitter som ställer upp och promotar det hela. Dvs om det är som vi misstänker, ren propaganda från en krigsbrottsling utan kritiska motfrågor.
Citera
2024-02-07, 23:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Fabriken ligger väl en mil utanför stan.

Ljudet måste vara brinnande raketbränsle.
Kolla på filmer hur det låter när man testar raketmotorer i Mississippi där NASA testar sina motorer.

Kusligt buller jämfört med videos då ammo-förråd sprängs. Detta är Ukrainas största skalp hittills.
Citera
2024-02-07, 23:58
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Kusligt buller jämfört med videos då ammo-förråd sprängs. Detta är Ukrainas största skalp hittills.
Om det nu var Ukraina..
Kanske inhemskt sabotage .
Oycka orsakad av forcerade planer.
Oavsett är det glädjande.

Kuriosa, jag har varit vid den fabriken .
Citera
2024-02-08, 00:00
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vad får du ut av detta?

Om EU ska gå in istället, kommer det kosta oss svenskar mera.
Så lite korkat tänkt av dig, om du nu skulle förmodas bara tänka på dig själv.

EU har redan godkänt och gått in med ett paket på 50 miljarder Euro.

EU har ca 450 miljoner invånare så det är ca 100 € per varje invånare som skickas till Ukraina.

Helt galna summor av pengar. Ren katastrof. De pengarna hör hemma här och ska spenderas på dess invånare. Inte elda på kriget.
Senast redigerad av DeekinTT 2024-02-08 kl. 00:03.
Citera
2024-02-08, 00:06
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

EU har ca 450 miljoner invånare så det är ca 100 € per varje invånare som skickas till Ukraina.

Helt galna summor av pengar. Ren katastrof. De pengarna hör hemma här och ska spenderas på dess invånare. Inte elda på kriget.

Kallar du sketna 1000 spänn för en galen summa?
Jag kallar det en skitsumma, skulle gärna femdubblat det för att hjälpa Ukraina bli av med skiten som invaderat.
Citera
2024-02-08, 00:10
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Jag kallar det en skitsumma, skulle gärna femdubblat det för att hjälpa Ukraina bli av med skiten som invaderat.

Det är inte en skitsumma spritt på hela unionen.

Ser hellre de pengarna användas till något konkret inom unionen.

Men du som gärna vill skänka fem gånger så mycket se så att donera från egen ficka då. Nej exakt du sitter där och bara snackar skit och är patetisk.
Citera
2024-02-08, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Betydligt mindre än så :

Støttepakken består av 17 milliarder euro i bistand og 33 milliarder euro i lån, fordelt på en fireårsperiode.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/eu-enige-om-milliardsum/80910999

Syns Eu`s genrositet borde vara högre, än vad man ger uttryck för. Ukraina kämpar ju för sin överlevnad.
Citera
2024-02-08, 00:13
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det är inte en skitsumma spritt på hela unionen.

Ser hellre de pengarna användas till något konkret inom unionen.

Men du som gärna vill skänka fem gånger så mycket se så att donera från egen ficka då. Nej exakt du sitter där och bara snackar skit och är patetisk.
Har redan skänkt, tackar som frågar,
din patetiska snåljåp egoist och kork som inte fattar hur viktigt det är att stoppa putler.
Citera
2024-02-08, 00:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Om det nu var Ukraina..
Kanske inhemskt sabotage .
Oycka orsakad av forcerade planer.
Oavsett är det glädjande.

Kuriosa, jag har varit vid den fabriken .

Bra att du fick se fabriken fullt fungerande. De kanske inte kommer att återhämta sig efter det här.
Citera
2024-02-08, 00:28
Medlem
Citat:

Det är ju ingenting för EUs viktigaste fråga. Det ligger i varje enskild EU invånares intresse att Ryssland besegras i Ukraina. Det här är huvudsakligen ekonomisk hjälp. Vi borde också lägga in 500 miljarder Euro på vapenproduktion till Ukraina för att hjälpa dem avsluta kriget.
Citera
2024-02-08, 01:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Att detta slutar med total ukrainsk seger där ryssarna lämnar all ockuperad mark inklusive Krim ser mörkare och mörkare ut för varje dag och kan vid det här laget ses som högst orealistiskt och drömfantasier.
Och innan nu trådens gaphalsar hoppar på mig, jag är fullt på Ukrainas sida och skulle även jag vilja se orcherna förlora och dra hem till sitt eftersatta dassimperium för gott.
En jävligt optimistisk lösning hade varit att Ryssland blir så krossat att dom får nöja sig med att annektera Donbas och Luhansk och tvingas därefter lämna övrig ockuperad mark på fastlandet.
Men som sagt, då behöver dom förgöras av enorma mått.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-02-08 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in