2024-02-07, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Rätt fånigt argument eftersom du själv inte är i Ukraina på ryska sidan och slåss mot de så kallade "nazisterna". Jag nöjer mig med att bekämpa idiotiska får som blint följer sina idoler på Youtube.

Topic är för övrigt Tucker Carlsson som efter han fått sparken tjänar pengar som han kan, nu med hjälp av Putin och sin följarskara av får.

Inte det minsta fånigt då jag inser att Putin används som en strategi för att få oss att blunda för våra egna tillkortakommanden och problem, de problem vi faktiskt har direkt inflytande över.
Citera
2024-02-07, 21:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Tucker är ingen erkänd duktig journalist

. Han är känd för sina underhållande och extremt vinklade kommentarer som låg utbildade bli imponerad av.

Det stämmer inte. Tucker visar med den kommade intervjun av Putin att han är större och bättre än all västerländsk media kombinerad. Självklart är han ett hot mot etablissemanget. Det är en bra sak.
Citera
2024-02-07, 21:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det stämmer inte. Tucker visar med den kommade intervjun av Putin att han är större och bättre än all västerländsk media kombinerad. Självklart är han ett hot mot etablissemanget. Det är en bra sak.

Att man slickar Putins röv innebär inte att man större och bättre. Bara att man är köpt eller än värre, en nyttig idiot.
Citera
2024-02-07, 21:13
Medlem
Citat:
Kan inte journalister vara egenföretagare? Eller vad menar du? Ska alla journalister som granskar staten vara godkända av staten och mediaetablissemanget? Tucker är en erkänt duktig journalist, och jag är fullt övertygad om att Putinintervjun kommer att bli en stor framgång. Jag förstår också varför etablissemenget är livrädda. Det är valår i USA...

Ska Tucker bli den nya Assange?
Vad babblar du om? Tucker Carlsson har främst arbetat som krönikör och politisk tyckare.
I USA finns visserligen inte så höga krav på journalism men ingen verkar någonsin ha ansett honom som "erkänt duktig".

Han har varit populär hos vissa lågutbildade.
Citera
2024-02-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jo jag har gjort värdefulla bidrag i tråden, t.ex. när jag poängterade att statsmaktens långa trådar är fjättrade till dina lemmar snarare än dina meningsmotståndares. Vilket du bevisade med buller och bång.

Äntligen! Då ska vi se vad du har att komma med. Påstående av Tucker är kursiverade. Det här är alltså påståenden som du anser är motbevisade.

Om det finns någon amerikan som förtjänar kritik för invasionen av Ukraina så är det Joe Biden. Personlig åsikt. Svårt att bevisa eller motbevisa. Eller har du bevis för att någon annan amerikan har större skuld? Fram med bevisen!

Ukraina är inte en demokrati, det är en vasallstat åt Biden-administrationen.
Här kan sägas mycket. Men inte uppenbart felaktigt åtminstone. För den här punkten får du antingen förse fler bevis eller acceptera nederlag. Det går åtminstone att motivera den punkten väl.

USAs försvarsdepartement finansierar militär biologiska program i Ukraina.
Här skulle jag hålla med om att Tucker går längre än vad som är allmänt känt. Vi vet att de har haft biolab i Ukraina, men vi vet inte med säkerhet att de har sysslat med områden som angränsar mot kemisk eller biologisk krigsföring. Mot bakgrund av vad USA har gjort i Irak, Korea och Kuba så är det inte osannolikt dock.

Ryssland vill inte ha amerikanska missiler vid gränsen, de vill inte ha en fientlig makt vid bakdörren.
Uppenbart sant.

Att få Ukraina att gå med i Nato var nyckeln för att provocera fram krig med Ryssland.
Uppenbart sant och bekräftas av amerikanska akademiker och tidigare militärer och diplomater.

Biden ville hela tiden få till stånd ett regimbyte i Ryssland.
Uppenbart sant eftersom Biden har sagt det, även om administrationen av förklarliga skäl sedan förnekade det.

Det är inte Putin som skadas av sanktionerna, det är amerikanska medborgare. Priserna på fordonsgas, naturgas, mat etc. är de högsta någonsin.
Uppenbart sant att priserna i USA var som högt vid tillfället för kommentaren. Det kördes i amerikansk media under flera månader och behöver ingen källa. Huruvida Putin skadas mer låter jag vara osagt.

Det står ju helt klart att Tuckers påståenden inte är "debunkade" eller ens mestadels felaktiga. Han har förmodligen inte stöd för påståendet om militära biolab, även om han förmodligen har rätt. Vi kan konstatera att du inte har rätt i alla fall.

Han har inga belägg men trots att han ljuger har han förmodligen rätt.

Ja, det säger väl allt egentligen
Citera
2024-02-07, 21:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Att man slickar Putins röv innebär inte att man större och bättre. Bara att man är köpt eller än värre en nyttig idiot.

Kan du ange källa på vilket sätt Putin har köpt Tucker för den här intervjun? Klassiska försök till smutskastning hjälper inte. Tucker är en underdog med många hängivna anhängare. Samtidigt är han ett av de största hoten mot ett genomkorrumperat västligt etablissemang.
Citera
2024-02-07, 21:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag förstår. För det här handlar ju bara om dig.

Ja. För jag tänker både titta, lyssna o fundera,

Nej. Det handlar även om andra som har möjlighet att göra ett val att lyssna eller inte lyssna.
Citera
2024-02-07, 21:19
Medlem
Citat:
Kan du ange källa på vilket sätt Putin har köpt Tucker för den här intervjun? Klassiska försök till smutskastning hjälper inte. Tucker är en underdog med många hängivna anhängare. Samtidigt är han ett av de största hoten mot ett genomkorrumperat västligt etablissemang.
Underdog? Kallade du precis den programledare som haft det mest sedda "nyhets"-programmen i USA för underdog?
Du har ingen koll på varken USA eller Ryssland, lägg ner Internet och sök in på Komvux.
Citera
2024-02-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
EU vill alltså hindra honom att komma in i EU bara för att han har pratat med Putin. Det hände inte ens under kalla kriget när en journalist intervjuade en politiker över järnridån.
Det här är verkligen inte bra för mina deep state konspirationsteorier. Det växer bara mer och mer på mig för varje dag som går. Snart är man full on foliehatt
Citera
2024-02-07, 21:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Tyvärr (för honom) är han inte köpt utan bara en nyttig idiot.

Peskov bekräftar: https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/tucker-carlson-fact-checked-kremlin-putin-interview-1234963327/
Citera
2024-02-07, 21:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men han är inte konservativ och han är inte speciellt typisk republikan heller, och absolut inte nationalist eller patriot. Om man hellre vill att USA förstör sina gamla missiler istället för att skicka dem till Ukraina så är man inte nationalist eller patriot.

Tycker det låter som om att Tucker är humanist. Det utesluter inte att man är patriot o nationalist.
Citera
2024-02-07, 21:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Wallace intervjuade väl för 60 minutes? I fallet med Tucker Carlson har de noll kontroll över narrativet, och det skrämmer dem.

Ja för fan, helst igår får de släppa den, den här intervjun är ju superhypad nu när hela etablissemanget går bananas
Exakt vilket establissemang går bananas? Tycker mest det är MAGA och Ryssarna själva som är uppspelta. Vi övriga förväntar oss inga överaskningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in