Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Propaganda och konspirationsteorier är inget negativt. Propaganda kör alla politiker med, oavsett. Och konspiration är utvecklande och bara sunt ifrågasättande. Att få höra vad Putin själv säger i en intervju med en man som Tucker som vill att alla ska få komma till tals är positivt.
När hotade de oss med kärnvapen? Länk?
Den är ”förutsägbar” för dig för att du inte vill utvecklas.
Jag tror inte att Putin är felfri, det är ingen, speciellt inte politiker. Men jag vill höra vad han har att säga med en ickedömmande intervjuare som Tucker.
Ja, Tucker ifrågasätter, vilket varje journalist bör göra. Det är deras kall. Men i Sverige har det blivit något fult, här är journalister fega as som går i maktens ledband. Hur ska de kunna ifrågasätta något när de får 9 miljarder om året från staten? Man biter inte den hand som föder en.
Precis. MSM pratar en massa om Putin men vi ser aldrig att MSM ger Putte utrymme att själv svara annat än genom korta klipp, vilket även det är en ovanlighet. Hade Putin varit en sådan blådåre som MSM påstår, så hade det varit den enklaste saken i världen att ge Putin utrymme att exponera sig själv. Det jag själv sett och hört av Putin är att han är extremt rak på sak för att vara politiker, det är mycket enkelt att följa hans resonemang eftersom att det alltid följer en logisk stringens, och så vitt jag kan se så agerar han därefter. Detta är den raka motsatsen till Västs wokepolitiker, vars enda konsekventa linje är deras inkonsekvens, och jag antar att det är därför stora dela av Europa kokar (vilket samma media som hatar Putin, gör sitt bästa för att ignorera) medan Ryssland inte alls verkar dras samma problem. Det tycks mig även som att dagens Väst har mer gemensamt med det forna Sovjet än vad dagens Ryssland har. Sovjetstaterna har redan gått igenom det (Väst-) Europa nu går igenom, det är t.ex. därför som de forna Sovjetstaterna som har närmat sig väst inte alls dras med den problematik som Väst gör, inte i samma utsträckning. De har lärt sig den hårda vägen vad det kostar att sälja ut sin suveränitet.
Tucker Carlson ger genom denna intervju människor möjligheten att bilda sig en egen uppfattning, vilket MSM är totalt ointresserade av eftersom man måste utmåla Putin som Hitler för att fortsätta att sälja in nödvändigheten av kriget till befolkningen, som ju betalar för hela kalaset. I vanlig ordning, skall tilläggas.
Det här tror jag annars summerar den främsta anledningen till att MSM måste tolka Putins uttalanden åt fåren. Folket måste fortsätta tro på villfarelsen om att vi lever i den perfektaste av världar:
Vladimir Putin dissar Reinfeldt
https://www.youtube.com/watch?v=XZn8BElFOf8