2024-02-06, 01:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tänk om själv!

Jag vet inte hur det funkar i Ryssland och det vet inte du heller, men jag är intresserad av hur Putin tänker och varför. Att du inte begriper att alla politiker har en agenda, får stå för dig själv.

Egentligen borde vi ifrågasätta våra egna politiker lika stark som vi ifrågasätter Putin, om inte mer. Där kan man snacka om inkompetens och dövöra för befolkningens behov. Tror man att vi lever i en demokrati, är man panndöd.
Jag jag vet hur det funkar i Ryssland, vilket är ganska lätt att ta reda på om man följer ryska kanaler. Ja Väst är inte perfekt men desto bättre än både Ryssland och Kina. Varför flyttar du inte till Ryssland om det är paradiset på jorden och Putin är den ultimata sanningssägaren?
Citera
2024-02-06, 01:44
Medlem
Det finns risk för att vi inte kan räkna med stöd längre från USA i framtiden i fall det blir problem med Ryssland. Har sagt det flera gånger nu: Europa måste bilda en egen allians. Att Tucker intervjuar Putin är ett järtecken.
Citera
2024-02-06, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag jag vet hur det funkar i Ryssland, vilket är ganska lätt att ta reda på om man följer ryska kanaler. Ja Väst är inte perfekt men desto bättre än både Ryssland och Kina. Varför flyttar du inte till Ryssland om det är paradiset på jorden och Putin är den ultimata sanningssägaren?

Du vet att EU har förbjudit vissa ryska kanaler i demokratisk anda?

Jag kan inte flytta till Ryssland bara så där, de har vissa krav, till skillnad från Sveriges öppna dörrar.

Varför vill du inte höra vad Putin säger i en intervju med Tucker?
Brukar du döma människor på förhand? Om du redan vet allt, vad är din motivation/drivkraft till att leva?

Jag hoppas att Tuckers intervju ger mig nya insikter. Jag tror inte att jag kommer att hålla med om och kunna relatera till allt som kommer fram. Men jag glädjer mig åt att ytterligare kunna utvecklas oavsett håll. Kunskap är makt, självförtroende är att kunna processa den.
Citera
2024-02-06, 01:56
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jag är riktigt taggad. Vill gärna höra från Putin själv, inte vad media menar att Putin vill.
-
Håller med.
Men jag tvivlar att herrn skulle tala sanning. Bättre att höra vad han har att säga hursomhelst. J tröttsamt att lyssna på experter som tror att de kan läsa hans tankar...
Citera
2024-02-06, 01:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det finns risk för att vi inte kan räkna med stöd längre från USA i framtiden i fall det blir problem med Ryssland. Har sagt det flera gånger nu: Europa måste bilda en egen allians. Att Tucker intervjuar Putin är ett järtecken.
USA stödjer aldrig någon, de är parasiter. Och vi är en lydstat under dom. Läs på om hur de just nu tar över våra baser.

Europa har EU, är du dum i huvudet?

Vad är ett järtecken?

Jag begriper inte varför Tuckers intervju med Putin väcker uppmärksamhet och känslor. Det skrämmer mig att folk är så hjärntvättade att de tror att Putin är jävulen själv.
Citera
2024-02-06, 02:00
Medlem
Citat:
Egentligen borde vi ifrågasätta våra egna politiker lika stark som vi ifrågasätter Putin, om inte mer. Där kan man snacka om inkompetens och dövöra för befolkningens behov. Tror man att vi lever i en demokrati, är man panndöd.
Håller med dig att man ska akta sig och bli bekväm med demokrati.
Vi är dock mer demokratiska än Ryssland men den är under attack hela tiden.
Se på transpersoner hur mycket debatt det skapar som ex.

Även om det vore 2000-talets scoop att få en intervju med Putin nu så blir den nog mest propaganda tyvärr.
Antagligen får ryssarna redigera intervjun också innan Tucker får ta den tillbaka till USA.
Själv är jag kluven till en intervjun då den är för förutsägbar.

Citat:
Jag begriper inte varför Tuckers intervju med Putin väcker uppmärksamhet och känslor. Det skrämmer mig att folk är så hjärntvättade att de tror att Putin är jävulen själv.
En fråga skulle kunna vara varför de hotar oss med kärnvapen i stats-TV.
Senast redigerad av Joltino 2024-02-06 kl. 02:03.
Citera
2024-02-06, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Håller med dig att man ska akta sig och bli bekväm med demokrati.
Vi är dock mer demokratiska än Ryssland men den är under attack hela tiden.
Se på transpersoner hur mycket debatt det skapar som ex.

Även om det vore 2000-talets scoop att få en intervju med Putin nu så blir den nog mest propaganda tyvärr.
Antagligen får ryssarna redigera intervjun också innan Tucker får ta den tillbaka till USA.
Själv är jag kluven till en intervjun då den är för förutsägbar.

En fråga skulle kunna vara varför de hotar oss med kärnvapen i stats-TV.

Propaganda och konspirationsteorier är inget negativt. Propaganda kör alla politiker med, oavsett. Och konspiration är utvecklande och bara sunt ifrågasättande. Att få höra vad Putin själv säger i en intervju med en man som Tucker som vill att alla ska få komma till tals är positivt.

När hotade de oss med kärnvapen? Länk?

Den är ”förutsägbar” för dig för att du inte vill utvecklas.
Jag tror inte att Putin är felfri, det är ingen, speciellt inte politiker. Men jag vill höra vad han har att säga med en ickedömmande intervjuare som Tucker.

Ja, Tucker ifrågasätter, vilket varje journalist bör göra. Det är deras kall. Men i Sverige har det blivit något fult, här är journalister fega as som går i maktens ledband. Hur ska de kunna ifrågasätta något när de får 9 miljarder om året från staten? Man biter inte den hand som föder en.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-02-06 kl. 02:22.
Citera
2024-02-06, 02:33
Medlem
Citat:

Jag tror inte att Putin är felfri, det är ingen, speciellt inte politiker. Men jag vill höra vad han har att säga med en ickedömmande intervjuare som Tucker.

Ja, Tucker ifrågasätter, vilket varje journalist bör göra. Det är deras kall. Men i Sverige har det blivit något fult, här är journalister fega as som går i maktens ledband.
Finns hur mycket som helst på Google om hur rysk statsmedia hotar med kärnvapen direkt och indirekt.
Behövs inte länkas jag antar att du inte godtar länkarna ändå.
"russia tv nuclear war" eller liknande kan du googla med.

Jag såg även Putins höjda beredskap av kärnvapen samt testskjutning av ballistik missil strax efter kriget i Ukraina börjat som hot.
Inte som att Putin var rädd för en attack som han själv påstod.

Vad har våra politiker med Putin att göra? Vill du att dessa ska ifrågasättas men inte Putin alltså?
Dubbelmoral deluxe.
"ickedömande" journalister vad betyder det? Är det nåt vi behöver i väst också då.

Du lider av grov dubbel moral och så tycker du om Putin som det verkar.
Senast redigerad av Joltino 2024-02-06 kl. 02:37.
Citera
2024-02-06, 02:43
Medlem
Citat:
Propaganda och konspirationsteorier är inget negativt. Propaganda kör alla politiker med, oavsett. Och konspiration är utvecklande och bara sunt ifrågasättande. Att få höra vad Putin själv säger i en intervju med en man som Tucker som vill att alla ska få komma till tals är positivt.

Ja, Tucker ifrågasätter, vilket varje journalist bör göra. Det är deras kall. Men i Sverige har det blivit något fult, här är journalister fega as som går i maktens ledband. Hur ska de kunna ifrågasätta något när de får 9 miljarder om året från staten? Man biter inte den hand som föder en.

Här är en lista över diverse tillfällen då ryssarna på statlig tv diskuterat att körnvapen hota väst, kärnvapen bomba Ukraina samt vid ett tillfälle även nordpolen. Det är värt att notera att även ryssarna själva tycker att deras kärnvapenhot är idiotiska vid flera tillfällen.

https://www.youtube.com/watch?v=vVlYcK26ozk&list=PLLWQyEN3YRo4-iEM1Ow5BnZsTUHa4AQxp
Citera
2024-02-06, 02:45
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Vad är ett järtecken?

https://svenska.se/tre/?sok=j%C3%A4rtecken
Citera
2024-02-06, 02:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Finns hur mycket som helst på Google om hur rysk statsmedia hotar med kärnvapen direkt och indirekt.
Behövs inte länkas jag antar att du inte godtar länkarna ändå.
"russia tv nuclear war" eller liknande kan du googla med.

Jag såg även Putins höjda beredskap av kärnvapen samt testskjutning av ballistik missil strax efter kriget i Ukraina börjat som hot.
Inte som att Putin var rädd för en attack som han själv påstod.

Vad har våra politiker med Putin att göra? Vill du att dessa ska ifrågasättas men inte Putin alltså?
Dubbelmoral deluxe.
"ickedömande" journalister vad betyder det? Är det nåt vi behöver i väst också då.

Du lider av grov dubbel moral och så tycker du om Putin som det verkar.
Jag ska inte behöva söka upp det du påstår, bevisbördan ligger på dig.

Våra politiker är ointressanta för Tucker, och de har inget av intresse att säga ändå. De figurerar på sociala medier och i lekprogram och håvar in pengar. Politik för dom är att göra som EU säger, och det oavsett parti. Vi har ingen opposition och är inte bättre än Ryssland. Högmod går före fall.

Jag ”tycker inte om” Putin, men jag ogillar åsiktskorridorer. Jag gillar dock att en äkta journalist som Tucker ska intervjua Putin.

Det skrämmande är dock att vissa redan fördömt intervjun och redan vet vad som ska sägas och att om något ”bra” kommer fram till Rysslands fördel är det vinklat.

Varför är människor så onyanserade idag!?
Citera
2024-02-06, 02:53
Avslutad
Citat:

Precis. MSM pratar en massa om Putin men vi ser aldrig att MSM ger Putte utrymme att själv svara annat än genom korta klipp, vilket även det är en ovanlighet. Hade Putin varit en sådan blådåre som MSM påstår, så hade det varit den enklaste saken i världen att ge Putin utrymme att exponera sig själv. Det jag själv sett och hört av Putin är att han är extremt rak på sak för att vara politiker, det är mycket enkelt att följa hans resonemang eftersom att det alltid följer en logisk stringens, och så vitt jag kan se så agerar han därefter. Detta är den raka motsatsen till Västs wokepolitiker, vars enda konsekventa linje är deras inkonsekvens, och jag antar att det är därför stora dela av Europa kokar (vilket samma media som hatar Putin, gör sitt bästa för att ignorera) medan Ryssland inte alls verkar dras samma problem. Det tycks mig även som att dagens Väst har mer gemensamt med det forna Sovjet än vad dagens Ryssland har. Sovjetstaterna har redan gått igenom det (Väst-) Europa nu går igenom, det är t.ex. därför som de forna Sovjetstaterna som har närmat sig väst inte alls dras med den problematik som Väst gör, inte i samma utsträckning. De har lärt sig den hårda vägen vad det kostar att sälja ut sin suveränitet.

Tucker Carlson ger genom denna intervju människor möjligheten att bilda sig en egen uppfattning, vilket MSM är totalt ointresserade av eftersom man måste utmåla Putin som Hitler för att fortsätta att sälja in nödvändigheten av kriget till befolkningen, som ju betalar för hela kalaset. I vanlig ordning, skall tilläggas.

Det här tror jag annars summerar den främsta anledningen till att MSM måste tolka Putins uttalanden åt fåren. Folket måste fortsätta tro på villfarelsen om att vi lever i den perfektaste av världar:

Vladimir Putin dissar Reinfeldt
https://www.youtube.com/watch?v=XZn8BElFOf8
Senast redigerad av RobRoys 2024-02-06 kl. 03:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in