2024-02-07, 14:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De tänker med andra fortsätta slappa. Annars skulle hon ju kunna berätta det.
Ungefär så, hade jag varit ansvarig, hade jag skämts över vad som hänt och gjort allt för att det inte ska hända igen.
Fyllde på lite i mitt tidigare inlägg.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-02-07 kl. 14:50.
Citera
2024-02-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Förstår inte riktigt kritiken mot åklagaren. Jag tycker hon är bra. Hon sätter ju press på de tilltalade. Det tyckte jag de flesta åklagarna gjorde när jag började lyssna på rättegångar, men att det varit fler ”mjäkiga” på senare år. Det finns säkert olika ”skolor” där om vad som anses bäst. Denna åklagare kanske tänker högt ganska mycket men annars har jag inte mycket att anmärka på.

Instämmer. Gillar henne också
Citera
2024-02-07, 15:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Bra att skolan och BVC får kritik, särskilt skolan som fanimej är obligatorisk.

Instämmer till 100%.
Så glad att media tar upp den vinkeln.
Har skrivit om detta tidigare i tråden.
Socialtjänsten ska naturligtvis ha kritik närhelst de misslyckas med att skydda utsatta barn, men i detta fall tycker jag BVC, folktandvården och i viss mån skolan bär huvudansvaret för att vanvården kunnat pågå så länge.
Citera
2024-02-07, 15:45
Medlem
E S L Ö V kommun som satsa stora summer av skattebetalarnas pengar på bla ny grafisk profil 2023 borde lärt sig lektion 1 i varumärkesbyggande:

Det är inte vad du säger utan vad du gör som speglar varumärket.

För tillfället framstår E S L Ö V kommun som rent skadlig för barn under 15.

För övrigt anser jag att vissa slöfockar bör går från sina tjänster med omedelbar verkan. De tjänar ingen i samhället längre mer än sig själva.
Citera
2024-02-07, 16:06
Medlem
Mamman med sin milda svaga röst har väl duperat varenda en från tandläkare till skola när hon berättat om sin egen situation till de påstådda problem Z hade , De olika instanserna har trott henne de har dessutom sett de övriga välskötta barnen både i skola och bvc .
Åklagaren har däremot inte låtit sig luras och har fått de åtalade samt Skånes änglar ur balans genom sitt sätt att fråga ut dem
Citera
2024-02-07, 16:09
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Bra att skolan och BVC får kritik, särskilt skolan som fanimej är obligatorisk.
2013 i Eslöv.
En tvååring glöms i en bil och dör av värme, pappa skulle lämna och pappa brukar inte lämna så under vägen glömmer han det, inget försvar alls). Nu hade förskolan dit han skulle en rutin som sa att om barn uteblir kontaktar man föräldrarna. Det gjorde man inte. Men, eftersom förskolepersonalen mådde så dåligt av det som hände så tog man bort rutinen!
Citera
2024-02-07, 16:45
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag undrar om föräldrarna i synnerhet mamman har tagit ättika i Z ögon?
Då man ser klar vätska på golvet och Z kan inte titta med sina ögon.
Vet själv som litet barn då jag fick parfym i ögonen av mitt äldre syskon.
Min fader blev ilsk på mitt syskon och hällde vatten i en hög stril för att få bort det från ögonen på mig.
PS. Synen är mycket bra.
Får tacka min fader.

Ja, man undrar ju vad de gjorde med hennes ögon
Allt är så hemskt med den här historien
Citera
2024-02-07, 17:51
Medlem
Den här kvinnan som tog ett timvik för att sedan gå raka vägen till biträdande enhetschef på familjeenheten i Eslöv säger väl en hel del om deras kommun.
En bunke dårar som leker kommun.
Citera
2024-02-07, 18:04
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon hade läst här på flashback, "som alla känner till" och kontaktade åklagaren via facebook messenger.
En riktig dunderkvinna! Eloge till henne!

Ja precis, hörde det
Citera
2024-02-07, 18:25
Medlem
Ljuger dom om gympapåsarna och snörena? För kan inte komma på att jag någonsin tvättat en gympapåse men det kan vara jag som är äcklig också då isåfall… inte ens när påsen varit med på badet. Så skitig och oren blir den väl inte?
Citera
2024-02-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Ljuger dom om gympapåsarna och snörena? För kan inte komma på att jag någonsin tvättat en gympapåse men det kan vara jag som är äcklig också då isåfall… inte ens när påsen varit med på badet. Så skitig och oren blir den väl inte?
Klart de ljuger om gympapåsarna som de dessutom inte kunde visa upp eftersom de gick sönder i tvätten så de blev kastade
Citera
2024-02-07, 18:49
Medlem
Någon som har länk till FUP? Ingen av länkarna redan publicerade fungerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in