2024-02-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Dom är en ideell organisation.

om vi är naiva. Ja.
Citera
2024-02-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Felet är i mina ögon följande;
Har aldrig varit familjehem tidigare, saknar därmed erfarenhet kring placeringar.

Ej godkänd i socialnämnd för jour eller familjehem innan Z.
Ej utbildad i ”Ett hem att växa i” .( en kurs som Socialstyrelsen vill att alla familjehem ska genomföra)
Ej utbildade i trauma och våldsoffer för för familjehemsplacerade.
Familjehemsmamma vittnar i rätten om att flickan mår hur bra som helst. Hur vet hon det utan kompetens att bedöma ev trauma??
Slutligen att placera ett barn i sitt hem från sin arbetsplats och även involvera sin dotter. Mannen verkar också vara involverad på heltid .Inte rumsrent!

Säkert har denna familj hjärtat på rätta stället och vill Z hennes bästa . Men att familjehemsmamman är barnsjuksköterska är egentligen helt oväsentligt, då hon inte får behandla barnet i hemmet. Att hon fostrat 4 barn, jättebra! Men ett så här svårt fall/ placering finns det kvalificerade familjehem med dokumenterade utbildningar och erfarenhet.
Att Eslövs socialtjänst ens bara tänkt tanken att placera Z i detta hem är för mig helt obegripligt.
Att Socialtjänsten bara agerat efter tanken att familjehemsmamman och dotter interagerat med Z under sjukhustiden och skapat en relation räcker inte i mina ögon. Eslövs Socialtjänst har här agerat genom att ta den enkla,snabbaste ochbilligaste(?) utväg att placera barnet i ett okvalificerat familjehem.
Ok?
Du är mycket kritisk i dina frågor.
Har du själv erfarenhet från socialtjänsten i dessa frågor?
För det första är det svårt att få tag i familjehem.
För det andra få tag i någon som är kompetent att ta hand om dessa barn med alla dessa trauman.
Du tjafsar om att de inte har utbildning om trauma och våldsoffer och Ett hem att växa i.
Vad vet DU om de har gått utbildning i det?
Vad har du för problem att att fosterpappan är hemma med Z?
Ska det endast vara en kvinna som är hemma med henne?
Senast redigerad av SingSing 2024-02-06 kl. 20:28. Anledning: Redigera
Citera
2024-02-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har heller aldrig trott på epilepsi hos mamman, sånt som bara kommer vid tillfällen hon själv har valt. En kaosperson.

Hon får väl visa läkarutlåtande på om hon lider av detta eller ej. Jag tror inte på det innan ett utlåtande bekräftas gällande epilepsin. När hon föll utför trappan så att hon hamnade i rullstol var uppenbarligen mer eller mindre självförvållat.

nä, möjligen drogutlöst. Blir nog ordning på det precis som med gåendet nu i häktet.
Citera
2024-02-06, 20:42
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har heller aldrig trott på epilepsi hos mamman, sånt som bara kommer vid tillfällen hon själv har valt. En kaosperson.

Hon får väl visa läkarutlåtande på om hon lider av detta eller ej. Jag tror inte på det innan ett utlåtande bekräftas gällande epilepsin. När hon föll utför trappan så att hon hamnade i rullstol var uppenbarligen mer eller mindre självförvållat.

Ja, det är så uppenbart att det är självförvållat, särskilt som det var ett glapp mellan "anfallet" och ambulansen, så fabricerat.
Citera
2024-02-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Ok?
Du är mycket kritisk i dina frågor.
Har du själv erfarenhet från socialtjänsten i dessa frågor?
För det första är det svårt att få tag i familjehem.
För det andra få tag i någon som är kompetent att ta hand om dessa barn med alla dessa trauman.
Du tjafsar om att de inte har utbildning om trauma och våldsoffer och Ett hem att växa i.
Vad vet DU om de har gått utbildning i det?
Vad har du för problem att att fosterpappan är hemma med Z?
Ska det endast vara en kvinna som är hemma med henne?
Ja, egen erfarenhet av socialtjänsten!
Ja, det saknas familjehem, men det finns absolut kompetenta familjehem med dokumenterade utbildningar och erfarenheter.
Inga som helst problem att den som är hemma på heltid är en man. Dock har jag definitivt högre krav denne familjehemsfar som är en ***** Var är kompetensen där liksom ?(Familjehemsmamman arbetar kvar på heltid som enhetschef på barnkliniken.)
Sedan har jag STORA problem med att socialtjänsten placerat barnet endast 14km bort från Löberöd dvs familjen Inkvists hemort. Blott 14 km bort innebär att Z kommer att bli igenkänd av Löberödsbor,klasskamrater, familjens vänner,släkt ,dagispersonal och att hon ev springer på sina syskon.
Detta är såklart helt förkastligt för Z att få leva med viskningar och blickar. Hon borde verkligen få en skyddsplacering på hemlig ort. En ort som inte är i närheten av Löberöd.
Citera
2024-02-06, 20:56
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Var det just den dagen hon fick hett vatten hällt över sig? Kladdet i de svullna ögonen? Vad var det? Och pappans besök hos grannarna dagen efter är verkligen konstigt för att uttrycka mig milt.
Mammans tjat om flickans självskadebeteende handlar kanske främst om henne själv. Det är mamman själv som självskadar sig på olika vis. Och när hon skadar Z, så inbillar hon sig och andra att det är Z själv. Fast det hela tiden är hon.

Så mycket som de andra barnen måste bevittnat men sedan förträngt alternativt ljuger rakt av och då speciellt den äldsta.

Nja, brännskadorna höll på att läka, men hon hade mycket ont, det är möjligt att några var färskare, men grannen eller det andra vittnet nämnde också att några av brännmärken hade "hopdragen" hud som höll på att läka så de kanske var från olika tillfällen? Nu när jag tänker efter kan nog brännskadorna vara från samma dag eftersom grannen vittnade om en klar vätska på golvet.

Jag undrar också vad kladdet i de svullna ögonen var, hon kunde inte se, vittnade grannparet om. Hjärtat brister.

Ja, barnen behöver ju avprogrammeras känns det som, familjen har fungerat som en sekt, bakom lyckta dörrar.
Citera
2024-02-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
om vi är naiva. Ja.
Änglarna kanske får bilder av tvivelaktiga slag o säljer vidare?
Citera
2024-02-06, 21:12
Medlem
Recedivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Nja, brännskadorna höll på att läka, men hon hade mycket ont, det är möjligt att några var färskare, men grannen eller det andra vittnet nämnde också att några av brännmärken hade "hopdragen" hud som höll på att läka så de kanske var från olika tillfällen? Nu när jag tänker efter kan nog brännskadorna vara från samma dag eftersom grannen vittnade om en klar vätska på golvet.

Jag undrar också vad kladdet i de svullna ögonen var, hon kunde inte se, vittnade grannparet om. Hjärtat brister.

Ja, barnen behöver ju avprogrammeras känns det som, familjen har fungerat som en sekt, bakom lyckta dörrar.
Har inte lyssnat på det avsnittet men gjorde grannen en orosanmälan?
Citera
2024-02-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975

Jag undrar om föräldrarna i synnerhet mamman har tagit ättika i Z ögon?
Då man ser klar vätska på golvet och Z kan inte titta med sina ögon.
Vet själv som litet barn då jag fick parfym i ögonen av mitt äldre syskon.
Min fader blev ilsk på mitt syskon och hällde vatten i en hög stril för att få bort det från ögonen på mig.
PS. Synen är mycket bra.
Får tacka min fader.
Citera
2024-02-06, 21:17
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Felet är i mina ögon följande;
Har aldrig varit familjehem tidigare, saknar därmed erfarenhet kring placeringar.

Ej godkänd i socialnämnd för jour eller familjehem innan Z.
Ej utbildad i ”Ett hem att växa i” .( en kurs som Socialstyrelsen vill att alla familjehem ska genomföra)
Ej utbildade i trauma och våldsoffer för för familjehemsplacerade.
Familjehemsmamma vittnar i rätten om att flickan mår hur bra som helst. Hur vet hon det utan kompetens att bedöma ev trauma??
Slutligen att placera ett barn i sitt hem från sin arbetsplats och även involvera sin dotter. Mannen verkar också vara involverad på heltid .Inte rumsrent!

Säkert har denna familj hjärtat på rätta stället och vill Z hennes bästa . Men att familjehemsmamman är barnsjuksköterska är egentligen helt oväsentligt, då hon inte får behandla barnet i hemmet. Att hon fostrat 4 barn, jättebra! Men ett så här svårt fall/ placering finns det kvalificerade familjehem med dokumenterade utbildningar och erfarenhet.
Att Eslövs socialtjänst ens bara tänkt tanken att placera Z i detta hem är för mig helt obegripligt.
Att Socialtjänsten bara agerat efter tanken att familjehemsmamman och dotter interagerat med Z under sjukhustiden och skapat en relation räcker inte i mina ögon. Eslövs Socialtjänst har här agerat genom att ta den enkla,snabbaste ochbilligaste(?) utväg att placera barnet i ett okvalificerat familjehem.

Säger bara:
Tur att du inte var med och bestämde gällande placeringen.
Citera
2024-02-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Säger bara:
Tur att du inte var med och bestämde gällande placeringen.
Hur tänkte du där ?
Citera
2024-02-06, 21:25
Medlem
Citat:
Hur tänkte du där ?

Han tycker nog som majoriteten att det är ett bra alternativ. Men jag ifrågasätter vissa som gnäller om småsaker osv är det inte jävligt småsint o korkat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in